Portal nära fyra miljoner

Robot
Portal nära fyra miljoner

Tätt inpå Portal 2-släppet förklarar Valve originalets succé i siffror.

#portal-2, #valve, #portal


Medlem
Portal nära fyra miljoner

Haha först läste jag "Portal 2 nära fyra miljoner" och bara ":O efter en dag???"
Ja men Steam-försäljningen lägger nog på en hel del på den siffran. Fast de försäljningssiffrorna är ju svåra att utläsa något ifrån, eftersom Portal var del av en större spelsamling och "hängde på" Half-Life 2


signatur

Imperator

Jag hade aldrig köpt Portal om det inte följde med "Orangebox", Portal 2 köper jag när de har på rea om typ ett år.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Portal 2 är ett riktigt bra spel men tycker att Portal 1 är roligare :/

Finns inte mycket "replayability" i Portal 2

Medlem

Grymt bra spel! Kan ju inte annat än älska GLaDOS.

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Portal 2 är ett riktigt bra spel men tycker att Portal 1 är roligare :/

Första hälften av spelet så håller jag med det, Portal 1 var bättre (iaf pusslen). Dock så tar Portal 2 verkligen fart i andra hälften, särskilt de två sista timmarna, där skiner verkligen spelet och går om ettan med råge i min mening.

Medlem

Grejen med ettan var väl att det var slut lika snabbt som det började. Men sedan var det ju mer ett "experiment" av Valve som inte hade något att förlora på att lägga till det i det redan superba Orange Box. Portal 2 är ju olik på det sättet att det täcker alla de aspekter som krävs för att leverera en komplett stand-alone spelupplevelse, inklusive story och karaktärer. Det kan ju ses som "mindre replayability" av vissa kanske...


signatur

Imperator

Ase
Medlem

Men snälla sluta med dessa irreterade pop ups när man startar denna sida (kommentar till FZ,& snälla gå till baks till tidningen play så det blir mer pc igen))

Medlem

En av mina favoritspel synd att man måste vänta tills typ slutet av året:( efter alla supertitlar som BF3 och DNF kommit (Ja ja haha Did not finish men ärligt talat så tror ju nästan dom flesta här väl att det är inte sant vid det här laget? eller hur)

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Portal 2 är ett riktigt bra spel men tycker att Portal 1 är roligare :/

Finns inte mycket "replayability" i Portal 2

Jag har inte lirat 2'an ännu. Gillade 1'an men tyckte inte det fanns mycket 'replayability' där inte..

Medlem

Portal 2 var stråland, rekommenderar alla att köpa det. Ett rent mästerverk.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av mrpeters:

Portal 2 är ett riktigt bra spel men tycker att Portal 1 är roligare :/

Första hälften av spelet så håller jag med det, Portal 1 var bättre (iaf pusslen). Dock så tar Portal 2 verkligen fart i andra hälften, särskilt de två sista timmarna, där skiner verkligen spelet och går om ettan med råge i min mening.

Jag håller med här, första timmarna i Portal 2 är alldeles för simpelt, mot slutet tar det sig dock och Coop är riktigt skoj

Medlem
Skrivet av EmBra:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av mrpeters:

Portal 2 är ett riktigt bra spel men tycker att Portal 1 är roligare :/

Första hälften av spelet så håller jag med det, Portal 1 var bättre (iaf pusslen). Dock så tar Portal 2 verkligen fart i andra hälften, särskilt de två sista timmarna, där skiner verkligen spelet och går om ettan med råge i min mening.

Jag håller med här, första timmarna i Portal 2 är alldeles för simpelt, mot slutet tar det sig dock och Coop är riktigt skoj

Jo men det finns inte mycket att spela om :S
Inga challenge uppdrag eller något liknande..
Enda sakerna jag har något sug på att köra om för är achievements men alldeles för svårt att hitta rätt kammare då det inte står på kapitlen..
Även achievementsen har för lite information ^^

Medlem

Ska köpa 2an klara inte portal1 förns för några veckor sen. Slut sången tyckte jag var det bästa med hela spelet gillar sånt. Slut sången i plants vs zombies var nästan lika skön.

Medlem

Portal2+Dlc=sant. Challenge uppdragen släpps nog sen och annat smaskigt.

Gametrailers recension var intressant. det känns dock inte som om det är värt att betala 400:-


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Gametrailers recension var intressant. det känns dock inte som om det är värt att betala 400:-

Well 1an och 2an kan inte jämföras iaf, 1an var ett kort experiment av Valve medan tvåan är ett fullfjädrat spel.

Skrivet av zauii89:
Skrivet av walter_iego:

Gametrailers recension var intressant. det känns dock inte som om det är värt att betala 400:-

Well 1an och 2an kan inte jämföras iaf, 1an var ett kort experiment av Valve medan tvåan är ett fullfjädrat spel.

OK...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Värt att nämna är också att man fick Portal 1 gratis under 14 dagar för ett tag sedan. Sedan får man portal 1 med ATI grafikkorten och när man köpte portal 2 så fick man portal 1 kopia. men bra siffror

Medlem

började testa 2:an lite idag gillar första delen med =P bara kört nån timme än

1
Skriv svar