Vad vill ni veta om Battlefield 3?

Skägg.
10 Chambers
Vad vill ni veta om Battlefield 3?

Nästa vecka börjar en av moderatorerna, Jimmy Beris, som praktikant hos oss med mål att skapa mer videoinnehåll på sajten. Därför tänkte vi ta en tur förbi #Dice och snacka med utvecklarna av #Battlefield 3.

Vad vill du veta?


signatur
Medlem

1. Jag antar att det kommer vara så, men kommer kniven att finnas med?
2. Spelet har 18-årsgräns. Innebär det att "mutilation" finns med?
3. Kan man släpa fallna eller skadade kamrater i MP?
4. Kommer byggnaderna innehålla inredning? Det såg bara dumt ut med en massa hus som var helt tomma i tidigare spel,


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag undrar hur dom tänker angående konsolifiering och hur mycket EA ligger bakom. Kommer antagligen inte få något vettigt svar men är konsolifieringen av Battlefield-serien ett eget val eller är det till EA som pushar?


signatur

Have a good time!

Medlem

Varför kunde de inte skitit i single-player och lagt allt krut på att göra en extremt mycket bättre multiplayer som även inkluderar mod-tools? Single-player kan de hålla på med till BC-serien, för den kan jag inte bry mig mindre om.

Medlem

1. Olika eldgivningslägen (enpunktseld, trepunktseld eller full auto) som i BF2 och BF2142 eller blir det konsollifierat som BF:BC2 där alla vapen bara har ett eldgivningsläge.
2. Patron i loppet vid omladdning? Eller rättare sagt: Hur realistisk blir presentationen av vapnen?
3. Squads och commander från BF2 och BF2142, är det med? Squadpoäng som i BF2142?
4. Får man någon möjlighet att ändra utseendet med camo och armour som i t.ex. Rainbow Six: Vegas 2?
5. Coop-läge mot AI eller bara ren Battlefield-multiplayer?

Medlem

Antar att ni exkluderar sånt som eventuellt redan besvarats innan men funderade lite kring:

1: Delfinhoppar? Kommer det vara någon slags fördröjning innan man får skjuta om man springer och snabbt kastar sig på marken, vilket skulle vara mer realistiskt och inte förstöra spelet.

2: Får man välja lite mer utseende på själva karaktären? Hud/hår färg, lite som i BFF2P då man kan välja mellan några olika typer av hårstilar etc.

3: Co-op läge måste väl betyda att man kommer kunna skapa en server i sitt eget hem för att köra privat? Läste att det stod dedikerade servrar men betyder det att man kan göra en egen dedikerad server hemma? Eller blir det samma pengabov som med BC2 med dedikerade servrar? (Tre frågor i en blev det här i princip)

TILLÄGG
Vidare fråga på inK's fråga angående UAV:
Vilken/a sorts "Unmanned drones" kommer spelet ha och kommer de ha begränsad ammunition (I stil med 3 snabbt skjutande hellfire missiler, men sedan är det slut på dem)?
Återkommer helikoptern (BC2) eller får vi en UAV i stil med MQ-1 Predator pga de stora banorna?
Kommer vi också få lida av små radiostyrda leksaker med c4?
Grappling hooks (Från BF2:SF)?
Hint om hårdvarukrav? Vilken sorts super burk är det de visar upp Fault Line episoderna på t.ex.?

inK
Medlem

Kommer vi att ha möjlighet att flyga UAV?


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Jag skulle vilja veta lite mera i detalj om varför de inte ska implementera SDK.

Medlem
Skrivet av Brain:

Jag undrar hur dom tänker angående konsolifiering och hur mycket EA ligger bakom. Kommer antagligen inte få något vettigt svar men är konsolifieringen av Battlefield-serien ett eget val eller är det till EA som pushar?

En sak jag finner intressant är att BC2 är mer konsolifierat än vad BC1 är :P.

Enlightener: Nu kanske jag missförstår dig, men det är väl ändå bara att trycka olika snabbt för att få det mönster du önskar?

Men frågan; Finns det någon co-op, om ja, på samma konsol?

Medlem
Skrivet av Siken:

Enlightener: Nu kanske jag missförstår dig, men det är väl ändå bara att trycka olika snabbt för att få det mönster du önskar?

Men frågan; Finns det någon co-op, om ja, på samma konsol?

Jo, det är det alla säger, men det hör ju knappast till ett realistiskt spel. Både BF2 och BF2142 har olika eldgivningslägen och det är inte riktigt samma sak att bara variera hur snabbt jag trycker. Vapen beter sig dessutom väldigt olika beroende på om de är inställda på enpunktseld eller full auto.

Medlem

Multiplayer frågor

Kommer flygplan som tex AC-130, A-10 Thunderbolt II att finnas med?
Kommer byggnader ha mer realistisk skada än tex BFBC2?
Kan man kalla in eldunderstöd från hangarfartyg, luftvärn ect (EJ KILLSTREAK)


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

I multiplayer, kommer ni köra på som i BF play4free att man INTE kan byta klass när man dör? Det vore toppen isf, utan istället kanske mellan kartorna(i början av varje ny karta).

Kommer möjlighet att spela in demos? Vet inte om det funnits med i något efter 1942, har inte lirat en enda titel sedan dess.

Kommer ni göra något för att utveckla clan-community/friendsystem? In Game voice, prioriterat att man hamnar i samma lag osv.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

1: Eldläge, möjlighet att ändra?
2: En bra fungerande kommandoros och inte ett lika värdelöst system som i Bc2 där man måste först t.ex hitta någon som kan ge ammo, därefter kolla på honom och hoppas att han lyssnar.
3: En bra HUD för oss färgblinda direkt?
5: Möjlighet att kunna ställa in allt, såsom i Bf2 där man kunde ställa in färgen på siktet osv.
6: Laglåsta vapen? jag hoppas verkligen att det är så, det är så tråkigt när alla har tillgång till alla vapen.

Medlem

1. Det är mycket svårt att admina servrar och bekräfta fuskare utan first person spectating; kommer detta implementeras eller kommer vi fortsätta att behöva gissa?

2. Är tävlingsinriktat spelande något ni är intresserade utav och vill stödja? Kommer ni att tweaka och balansera vapen, fordon etc post-launch?

3. Förekommer killstreaks i någon form i MP?

Medlem

1. Jag kan bara anta att de kommer att fortsätta med DLC till Battlefield 3 också. Isåfall, om de har funderat på att göra ett par remakes av Battlefield 1942-banorna och tillhörande vapen och farkoster. Det gick ju inte så bra med 1943, men jäklar vad roligt det hade varit med en uppdatering på det gamla liret till PC. Alternativt bara vad de har för idéer kring DLC till BF3. De gjorde ju Vietnam till BF:BC2, så varför inte 1942 till BF3?

2. Hur har de tänkt med designen på multiplayerkartorna för 64 spelare?

3. Spellägen? Rush?

4. Varför köper/hyr de inte plan 10 på glashuset och startar ett spelcafé? DICE Spel & Kaffe! De har ju ändå 9, varför inte 10 också?

Medlem

1. Möjligheter att spela Orankat och utan unlocks?
2. Någon bana liknande Aberdeen från bf1942?
3. Möjlighet att ha en egen server istället för det de anser vara en dedikerad server i nuläget?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hur får man ammunition, genom en låda som någon släpper ned eller finns det en supportklass som ger ut?

Medlem

Jag vill veta EN sak: Kan man överföra/behålla/länka sin soldat/profil mellan format? Om jag spelar på Xbox 360 i ett år och vill sen börja spela på PC, får jag behålla mina stats?

Medlem

Kommer det finnas någon sorts equipment som man kan använda till att klättra byggnader/berg?`
T.ex. Grappling hook.


signatur

Wai

Medlem

Kommer Commandern tillbaka?
Kommer det fungera på samma sätt som idag med rankade servrar? Vore trevligt med stats för de som inte vill köra de rankade inställningarna.
Hur fungerar team-balanseringen i spelet?
Kan vi specca eller ta skärmdumpar på klienten? För att hitta fuskare.
Kan man sätta gränser på hur många av en klass som tillåts spela i ett lag?
Kommer vi svenskar kunna skriva på svenska på svenska servrar i ett svensktillverkat spel?

Medlem

1. SYSTEMKRAV !!!!!

2. MERA SYSTEMKRAV!!!!

3. DEMO ???

Medlem

+ 1 på frågan om laglåsta vapen! hatar när alla kan ha allt... sucks

sen vill jag veta om det kommer gå att göra mods till spelet?

Medlem

Blev det inget av med frågorna?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Blev detta av? Skulle vilja se videon då de är vid Dice och tar upp dessa frågor.

Medlem

Det är inte bortglömt, men det kommer nog ta ett litet tag till. Håll ut alla tappra och har ni fler frågor så fortsätt skriva i tråden


signatur

Videomupp

Medlem

Kommer det släppas någon "Collectors Edition" eller liknande av spelet (förutom LE)?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Utifall ni missat det så är det på G nu!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110525/stall-din-battlefi...

Seså! Ge oss videos på er med frågor!


signatur

Videomupp

Medlem

Absolut sista chansen för din videofråga! Vill du öka dina chanser att få svar, spela in lite rörliga bilder


signatur

Videomupp

1
Skriv svar