Du levlar snabbare i Skyrim

Robot
Du levlar snabbare i Skyrim

Spelarna stiger i nivå snabbare i Skyrim än i Oblivion och Fallout 3, avslöjar Bethesda.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #fallout-3, #bethesda


Medlem
Du levlar snabbare i Skyrim

Tur att det blev en stor miljö igen Kunde varit bättre med OpelGL eller DX11


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

"Spelet är för stort, ärligt talat, säger Todd Howard."

För stort my ass, this is elder scrolls and dont you forget it!!

Medlem

"Miljömässiga hinder" är ju en fin beskrivning. Just sådana fick ju spelvärlden i Far Cry 2 att kännas extremt liten.

Medlem

är det nån som vet om dom har sagt nåt om man levlar med xp eller att träna sina skills?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:

är det nån som vet om dom har sagt nåt om man levlar med xp eller att träna sina skills?

Man levlar som i Fallout : New Vegas med perks osv. vilket borde vara med xp? Vet att man inte levlar med skills som i oblivion i alla fall
Edit: Dock går alltid levlandet för fort i de här spelen så varför det skulle gå ännu snabbare förstår jag ej. Nåja, modarna kommer fixa det snabbt i vilket fall

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av morfin91:

är det nån som vet om dom har sagt nåt om man levlar med xp eller att träna sina skills?

Man levlar som i Fallout : New Vegas med perks osv. vilket borde vara med xp? Vet att man inte levlar med skills som i oblivion i alla fall
Edit: Dock går alltid levlandet för fort i de här spelen så varför det skulle gå ännu snabbare förstår jag ej. Nåja, modarna kommer fixa det snabbt i vilket fall

Hmm.. Jag trodde att man fortfarande levlade med skills, med enda skillnaden att man inte behöver välja vilka man ska fokusera på, och att när du går upp en level, så får du inte bara uppgradera dina attribut, utan också välja perks.

edit: Jepp. Todd Howard citerad.

Citat:

Every skill affects your levelling. Every time I get a skill raise there’s a level bar that moves. The higher the skill the more it pushes you to levelling, so you want to use your higher skills.

Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av morfin91:

är det nån som vet om dom har sagt nåt om man levlar med xp eller att träna sina skills?

Man levlar som i Fallout : New Vegas med perks osv. vilket borde vara med xp? Vet att man inte levlar med skills som i oblivion i alla fall
Edit: Dock går alltid levlandet för fort i de här spelen så varför det skulle gå ännu snabbare förstår jag ej. Nåja, modarna kommer fixa det snabbt i vilket fall

Hmm.. Jag trodde att man fortfarande levlade med skills, med enda skillnaden att man inte behöver välja vilka man ska fokusera på, och att när du går upp en level, så får du inte bara uppgradera dina attribut, utan också välja perks.

edit: Jepp. Todd Howard citerad.

Citat:

Every skill affects your levelling. Every time I get a skill raise there’s a level bar that moves. The higher the skill the more it pushes you to levelling, so you want to use your higher skills.

gött att det itne xp i alla fall tackar


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Låter frestande, längtar stenhårt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Spelvärldens storlek tycker jag inte är det viktigaste, det som väger tyngre är snarare vad den är fylld med. I Fallout: New Vegas kände jag att det fanns lite för mycket ickemansland, slätter och andra tomma områden som mest var transportsträckor emellan bosättningarna. Fallout 3 gjorde det bättre med många små byar med olika trevliga små uppdrag. Kan tyvärr inte uttala mig om Oblivion då jag inte spelat det. Men jag längtar efter Skyrim å det grövsta!


signatur

Imperator

Medlem

Håller med Reize. Världen får vara stor så länge det finns conent överallt!

Medlem

Usch för att levla snabbare... Hela känslan av att ha åstadkommit något förstörs ju när man går upp i level hela tiden...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

I Fallout 3 gick det alldeles för att snabbt att levla upp imo. Tur att det fanns moddar som fixade det dock. Att de vill att man ska levla upp ännu snabbare i Skyrim låter konstigt, anpassat för adhd-barn som inte orkar lägga ner tid på spelet.

Medlem

har spelat morrowind skit mycket och har ändå bara upptäckt 1/5 av världen typ !

Medlem

Hörde att spelet bestod av 9 olika distrikt, varav 5 av de innehöll städer lika stora som Imperial City. Då låter det större än Oblivion!

Jag ser framemot fler än tre röstskådespelare den här gången, och repliker som inte återupprepas; en bättre AI och en story som är återspelbar, är det för mycket begärt?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Hörde att spelet bestod av 9 olika distrikt, varav 5 av de innehöll städer lika stora som Imperial City. Då låter det större än Oblivion!

Det tråkiga är ju bara att man får ju ladda hela tiden mellan de olika distrikten i Imperial City vilket förstör en del av upplevelsen. Man vill ju se de enorma, förhoppningsvis gnisslande och knakande, portarna öppna sig Tror dock inte det här är "löst" än


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det borde komma ett nytt system istället. Levels är så uråldrigt och tråkigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av pingkonk:

Hörde att spelet bestod av 9 olika distrikt, varav 5 av de innehöll städer lika stora som Imperial City. Då låter det större än Oblivion!

Det tråkiga är ju bara att man får ju ladda hela tiden mellan de olika distrikten i Imperial City vilket förstör en del av upplevelsen. Man vill ju se de enorma, förhoppningsvis gnisslande och knakande, portarna öppna sig Tror dock inte det här är "löst" än

På pc är det typ 1-2 sec laddtid så det är inte så farligt


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Det borde komma ett nytt system istället. Levels är så uråldrigt och tråkigt.

Snarare den bevisat mest effektiva moroten. Bara att missbruka skiten ur, get those achivements!

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av pingkonk:

Hörde att spelet bestod av 9 olika distrikt, varav 5 av de innehöll städer lika stora som Imperial City. Då låter det större än Oblivion!

Det tråkiga är ju bara att man får ju ladda hela tiden mellan de olika distrikten i Imperial City vilket förstör en del av upplevelsen. Man vill ju se de enorma, förhoppningsvis gnisslande och knakande, portarna öppna sig Tror dock inte det här är "löst" än

På pc är det typ 1-2 sec laddtid så det är inte så farligt

Nee men är just det att faktiskt laddar, inte att det tar tid.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Laddar/laddar inte, Levlar fort/levlar långsamt. Petiteser!

Ska Leva och älska Skyrim!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

..det var långsamt att levla i Oblivion och FO3? Kan någon twittra Todd och fråga vad han tycker om Morrowinds storlek såhär nu i denna konsol-generation vars uppföljare kommer år 2014?

Morrowind är ett helt nytt spel när man lägger det på en SSD måste jag informera om, jag har gjort A/B tester och på fräsh SATA2 7200RPM HD är det nästan lika slöladdat som förr, men med SSD måste man ha en gigantisk bloatad zon man laddar in i för att ens få se laddnings-rutan. Rekommenderas - och Todd sade för övrigt att Skyrim skulle vara mer Morrowind än Oblivion..

Må hans löften levereras och denna gamla griniga gamer bli tillfredsställd.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Det jag saknade mest av oblivion var faktist det att man inte fick de bästa sakerna (relikerna) genom att leta frenetiskt genom grottor och slott, eller varför inte tomma trästockar eller bokhyllor? Hoppas de inför det igen. Gärna med gåtor och böcker som hjälper en lokalisera dessa artefakter. Gillar att lista ut sådant när man sitter och spelar för att bli så bra som möjligt

Och ja, efter lite påläsning så fick jag reda på att det är skills som gäller när man levlar men perksen från fallout kommer finnas med. Tydligen kommer det finnas över 250 perks att välja bland och max antal man kan ha är 50 så det finns gott om att välja bland.

Nia
Medlem

HUH?? Så var ligger förbättringen?? o_O Det är ju bara en rapport om försämringar! Låter nästan som ett skämt =P

Medlem

Herregud, I oblivion levlade man hela tiden. Man "dingade" så himla fort att det förstörde känslan av att ha uppnått någonting. Tur att det finns moddar som åtgärdar detta MTV-blinkande levlande hela tiden. Väntar på moddarna till skyrim.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

I Oblivlion kunde man ställa in hur fort man skulle levla med en mod (OOO). Att det skulle levla för fort kan jag inte hålla med om


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Bara de miljömässiga hindren inte innebär att de gör spelet mer linjärt eller styrt för hur man tar sig mellan olika platser. Ungefär så som de gjorde med FarCry 2. Visst det var en öppen värld, men djungeldelen kunde man bara röra sig mellan olika platser om man tog den utsatta vägen mellan bergen. Så hoppas jag inte att Skyrim blir.

Men det kanske är så den måste bli i den nya mer detaljerade grafikmotorn för att konsoller ska kunna klara av det.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Hoppas verkligen att levla med skills systemet är borta från Morrowind och Oblivion, det var det i särklass mest omständiga levling systemet på länge.


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar