Operation Flashpoint: Red River

Medlem

Exakt vad jag förväntade mig, för en gångs skull håller jag med FZ om betyget. Codesuckers borde hålla sig till bilspel, det är det enda dom är RIKTIGT bra på.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Jag har bara varit med om första eldstriden och jag är lite frustrerad över att det inte går smidigare att skjuta och att spelet inte har någon lean-funktion, det får de stort minus för enligt mig.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av StenSture:

Detta spel måste ju vara ett Aprilskämt. Grafikmotorn må ju vara från 2005 eller nått.. Dragon Rising var ju snyggare än detta. Gameplayet är oxå ett skämt! Spelade i 5 min och avinstallerade skiten direkt. Sjukt besviken.

Har inte spelat på PC än, men jag ska göra det nästa vecka. På Xbox 360 är det dock både fult och lågupplöst, vilket inte hindrar att det KAN vara vackert emellanåt.

Kommer det recenseras här på FZ? PC-versionen alltså.. För om upplösningen är en så avgörande faktor som det verkar, så vore det fint att få en jämförelse av spelet i sitt "rätta jag".


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Jag har problem med steam-versionen på PC där jag blir utkastad efter att ha laddat en checkpoint. Jag får meddelandet att <profile> has left the game, vilket jag inte har. Uppdraget avbryts och när jag laddar om checkpointen CTD'ar spelet.

Några tips?

Medlem
Skrivet av sin-gluten:
Skrivet av zauii89:

Riktigt kasst spel och håller helt med att kampanjen är ett ordentligt .. blowjob åt den amerikanska armen. Nästan så man ville facepalma direkt på introt och inte minst på dialogen och hur soldatern hanterar situationerna.

Dålig graifk, dåligt ljud, dålig nätkod , dålig realism och otroligt dålig inlevelse är vad spelet bjuder på.. plus lite vi älskar amerika..

positiva klubbem var det här ja! jag tycker inte spelet verkar som någon höjdare, dock ser det något bättre ut än förra i serien. allt jag vet är att bf3 kommer fullständigt äga sönder alla andra fps-spel när det kommer ut (det kommer ha både långa avstånd, som i OFP och stadsskjutning, som i COD).

BF3 blir säkerligen nice för vad det är en arkade shootare med grymt ljud och grym grafik men för realism eller innovation bör man knappast kolla åt DICE/BF3.

Medlem

"Vad vi än skriver här så kommer 50% av er att hata oss för all framtid."

Jag skulle nog vilja säga att ni ökade med 50% i hur många som älskar er.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

"Nu när vi klarat av introduktionen undrar du förstås vad jag tycker om Red River, så att du vet varför du ska kalla mig dum i huvudet i kommentarerna." sånt här vill jag helst slippa läsa...

Medlem

ArmA 2 kommer sitta på tronen tills dess att det släpps ett spel i samma genre. Operation Flashpoint är inte en soldatsim. Där kan man dessutom få lite vettiga coop-lir!


signatur
Inaktiv

Skräp, men någon måste utgått från att det går att sälja ändå till kravlösa individer.

Medlem

Jag gillade förra OP FLashpiont. Det var mer min smak än COD mmm . Men efter spelat en bana på detta så känner jag mig besviken. Svårt att skjuta och att se gubbarna. Känndes almänt jobbigt bara. Dessutom så var de gubbar överallt. Känndes som om grafiken var sämre också.

Medlem

Inte förvånande beslut, spelet sågades i senaste nummret av Level också. Jag gillade inte Dragon Rising och såg det tyvärr som en skymf mot vad jag har associerat Operation Flashpoint med. Och Red River visade inte direkt att de skulle göra bättre.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

"För den som bott i en garderob de senaste 15 åren" var ju hygglig för de som är födda på 90-talet och framåt...men enligt FZ;s recensent så är alla födda 1985 eller tidigare...
Nu är jag själv det, så jag känner till serien, men så jävla onödigt töntigt skrivet och det är sånt som visar varför inga speljournalister har journalistutbildning och är de mest lågavlönade människor som finns...så man kanske inte ska förvänta sig mer iofs.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Inte förvånande beslut, spelet sågades i senaste nummret av Level också. Jag gillade inte Dragon Rising och såg det tyvärr som en skymf mot vad jag har associerat Operation Flashpoint med. Och Red River visade inte direkt att de skulle göra bättre.

Operation Flashpoint serien gick ju vidare med Armed Assault och ArmA 2, Codemaster lyckades bara nalla namnet. Inte det som var bra med spelet


signatur
Medlem

Så JÄVLA dåligt va det inte , om man jämför med DR så är det mycket bättre. Co-op är nästan alltid bra och i detta spelet funka det riktigt bra. Förstår inte varför alla ska gnälla så jävla mycket , tycker man inte om en producent utgivare osv.... köp då inte spelet.

Medlem
Skrivet av Carlbark:
Skrivet av Keasar:

Inte förvånande beslut, spelet sågades i senaste nummret av Level också. Jag gillade inte Dragon Rising och såg det tyvärr som en skymf mot vad jag har associerat Operation Flashpoint med. Och Red River visade inte direkt att de skulle göra bättre.

Operation Flashpoint serien gick ju vidare med Armed Assault och ArmA 2, Codemaster lyckades bara nalla namnet. Inte det som var bra med spelet

Jag vet. Föredrar definitivt ArmA serien (speciallt ArmA2 som lyckades allra bäst att komma nära original materialet). Är bara sur på Codemasters för att ha förstört Operation Flashpoint namnet med dessa dåliga spel.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Tyckte detta var skoj med coop faktiskt

Inaktiv

En av det sämsta spelet år 2011 helt klart, vilken total besvikelse..

12
Skriv svar