Ny vår kräver nya skor

Flakmonkey
Ny vår kräver nya skor

Det har väl knappast undgått någon att våren äntligen kommit till vårt avlånga land och det innebär några saker. Alla tycks tex bli gladare, kvinnorna vackrare, uteserveringarna, befolkas och ljudet från skateboardhjul mot asfalten blir återigen en del av städernas ljudbild. Allt detta är givetvis mycket trevligt, men för mig innebär det också något som jag tycker är kul och det är att det är dags att köpa nya skor.

Jo jag vet att det klassas som något av en tjejgrej att gilla skor, men jag har alltid gjort det och jag tror faktiskt att det beror på att skor är något som jag faktiskt har kunnat shoppa som andra "normala" människor trots att jag varit stor. Att shoppa kläder är inte särskilt kul när man väger över 140kg eftersom utbudet är något begränsat, speciellt om du är ute efter något snyggt. Det problemet finns ju inte på samma sätt när det gäller skor, eller det är åtminstone inte lika markant.

[ia=26175; large]

Det finns alltså en helt logisk anledning till varför jag gillar att shoppa, använda och variera mig när det gäller skor och då finns det helt enkelt ingen roligare tid då än när man slipper ha vinterskorna och kan börja ha sneakers och andra lättare skor på fötterna. Speciellt efter att de sopat/sugit upp allt grus som besudlar vägarna. Hursom så har det här "intresset" inneburit att jag nog har en med killmått mätt en relativt stor skosamling, ni kan se en bit av den nedan här ovan, men det är kan ju inte vara något hinder för att införskaffa flera. Hur många man än har så måste man ju ha några nya fräscha att ta på sig ibland mellan alla favoriter. Därför är ett av mina mål under den här påskledigheten att ta mig ut i Stockholms-vimlet och leta upp åtminstone ett par dojor för att hälsa våren och sommaren välkommen, det är den ju värd tycker jag

#blogg

Ny vår kräver nya skor

Ta alla gamla skor och smält dem samman till en ny typ av Uber-sko, Vid dessa tillfällen önskar man att MMORPG lagarna gälde, Blir så dyrt med nya skor varje år eller 9 månad.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

ja det var några fler än jag har. Jag använder sneakers som vinter och sommarskor, så brukar köpa ett par per år och slänga de gamla
Utöver det skaffade jag förra året ett par snyggare skor för finare tillställningar, något av ett rekord, fick fundera ett tag om det verkligen var värt det.. jag hade ju dugliga skor på fötterna vid köptillfället.


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar