Playstation Network fortfarande nere

Robot
Playstation Network fortfarande nere

Sonys problem fortsätter – PSN har varit offline sedan igår.


Medlem
Playstation Network fortfarande nere

Bra att de time:ar det lagom till all ledighet och sånt...

Medlem

har hört rykten om hackerförsök eller dos attacker så någon är nog arg


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Amazon's EC2 (inkl. Cydia Store) har mer eller mindre gått ner också, vid ungefärlig samma tidpunkt - connection?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

stod det inte för ngra veckor sen att det var några nolifers som typ hete Annonymus lr ngt liknande..


signatur

Rwa?

Medlem

Mjo anonomous är ju rätt kända för att föra dos-attacker mot specifika mål, i detta fallet sony för de försökte stämma hackern som knäckte ps3.
Konstiga var dock att de gick ut med att de inte skulle föra attacker mot PSN, pågrund av att spelarna skulle få lida för sonys misstag. Kanske har ändrat sig?

Medlem

fan va trist ja som tänkte köra online

Medlem

"dom" vinner verkligen sympati för geohot med hjälp av sådanna här saker

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Konstiga var dock att de gick ut med att de inte skulle föra attacker mot PSN, pågrund av att spelarna skulle få lida för sonys misstag. Kanske har ändrat sig?

vad några anons säger behöver nödvändigtvis inte reflektera med hur andra anons känner och tycker.

Medlem

Fan Ta sony. Kan dom inte bara fucking ge upp det målet med hans som uppfann jailbreak. Spelarna har inte hur mycket tålamod som helst, snart kommer folk börja sälja sina ps3:or om detta forssätter. Jag orkar bara inte med att inte få spela online asså. Igår köpte jag precis Crysis 2 och tänkte jag yes nu ska jag få spela MP där då den är så rolig. men bara för att penga kåta sony vill stämma honom med den här skiten så får vi spelare lida. T mig i arslet sony

Medlem

Jädra segt det här och sunkig timing att det inträffat under en storhelg. Å andra sidan, om det nu är en attack så har de lyckats med syftet att jävlas med Sony och alla användare.

Det känns mest jobbigt att man inte fått något besked om var ens kunduppgifter tagit vägen, som kredtikort osv..

Sen tycker jag verkligen inte att Sony ska ge upp jakten på jailbreakarn om det nu skulle vara han som är motivet till en attack mot PSN. Det är isf ren kriminell utpressning och det vore regelvidrigt att vika sig för såna typer. Vad ger det för bild av samhället?

Nej, hellre att man får hitta på något annat under helgen, käka påskägg och grilla, spela MS Röj el. dylikt.

Glad påsk!


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av brinkstar:

Konstiga var dock att de gick ut med att de inte skulle föra attacker mot PSN, pågrund av att spelarna skulle få lida för sonys misstag. Kanske har ändrat sig?

vad några anons säger behöver nödvändigtvis inte reflektera med hur andra anons känner och tycker.

Vanligtvis brukar de jobba med varandra vilket borde antyda att de snackar med varandra om sådant. Att förstöra för spelarna är ju knappast det de är ute efter. Eftersom det är några andra sidor som är nere så kanske det inte har med dem att göra alls, speciellt eftersom de inte längre ska stämma den där hackern. Sony gav honom alternativet att bli stämd eller att inte äga ett PS3 någonsin mer, ni kan ju gissa vad han valde

Medlem

Tänkte väl att det var något annat än mitt nät som strulade... Jag som precis hade riggat upp PS3't i rummet (igår dvs). Så typiskt, så typiskt...

Inaktiv

Är det hackers som cpar med Home också då eller ? För när man skaffade ps3 igen för nån månad sen så var det stört omöjligt att komma in på Home i 2 veckor, sen orkade man inte engagera sig mer i Home.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av LupX:

Sen tycker jag verkligen inte att Sony ska ge upp jakten på jailbreakarn om det nu skulle vara han som är motivet till en attack mot PSN. Det är isf ren kriminell utpressning och det vore regelvidrigt att vika sig för såna typer. Vad ger det för bild av samhället?

Va? GeoHot är känd för att jailbreaka saker inte ddos attacker. Om det nu är en ddos attack så GeoHot absolut inte inblandad. Hur jäkla dum i huvudet får man vara om man precis blivit av med en stämning av Sony och direkt går och attackerar dem. Däremot kan det ju finnas folk som tycker att det Sony gjorde mot GeoHot var felaktigt och därför attackerat GeoHot men att skylla det på honom är ju bara galet.

Men med tanke på hur otroligt dålig säkerheten var i PS3:an så kan man ju börjar undra hur säkerheten för PSN är.

Sen är det rätt sjukt. I USA är det lagligt att jailbreaka sin telefon men sin PS3 får man inte jailbreaka.

Medlem

Det är väl 4chan och Anonymous som är i farten om jag inte missminner mig. Men enl. detta så slutade de med attackerna den 7 april för att det inte skulle drabba kunderna: http://www.joystiq.com/2011/04/07/anonymous-suspends-psn-atta...
Är man nyfiken i övrigt så finns det nyheter på http://anonnews.org

Jag har upplevt PSN som svajigt de senaste veckorna :S


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Att detta handlar om Geohot affären har jag svårt att tro när han trots allt kom väldigt lindrigt undan.
Tror bara det blev så att han aldrig mer får använda en PS3a.
Personligen lider jag inte så mycket av det här men tråkig tidpunkt nu när folk är lediga osv.
Bara att hoppas att det ordnar sig snart!

Medlem
Skrivet av WizKid:
Skrivet av LupX:

Sen tycker jag verkligen inte att Sony ska ge upp jakten på jailbreakarn om det nu skulle vara han som är motivet till en attack mot PSN. Det är isf ren kriminell utpressning och det vore regelvidrigt att vika sig för såna typer. Vad ger det för bild av samhället?

Va? GeoHot är känd för att jailbreaka saker inte ddos attacker. Om det nu är en ddos attack så GeoHot absolut inte inblandad. Hur jäkla dum i huvudet får man vara om man precis blivit av med en stämning av Sony och direkt går och attackerar dem. Däremot kan det ju finnas folk som tycker att det Sony gjorde mot GeoHot var felaktigt och därför attackerat GeoHot men att skylla det på honom är ju bara galet.

Men med tanke på hur otroligt dålig säkerheten var i PS3:an så kan man ju börjar undra hur säkerheten för PSN är.

Sen är det rätt sjukt. I USA är det lagligt att jailbreaka sin telefon men sin PS3 får man inte jailbreaka.

Jag tror du missförstod mig där. Jag skrev att om det nu skulle vara GeoHot som var motivet till en attack. Jag ville egentligen svara på laxan96:s inlägg ovan mitt för jag tycker det är fel att anklaga Sony och att de ska tvingas stå till svars för sina handlingar av internet-anarkister bara för att de sätter dit folk som inte följer T&C.

Om man nu är av den läggningen att hacka och ta sig igenom diverse hinder så kanske man inte ska skylta det för hela världen.. Man får väl istället suga åt sig creds i sin hacker-krets då

Hoppas det blev lite mer tydligt där


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av LupX:

Jag tror du missförstod mig där. Jag skrev att om det nu skulle vara GeoHot som var motivet till en attack. Jag ville egentligen svara på laxan96:s inlägg ovan mitt för jag tycker det är fel att anklaga Sony och att de ska tvingas stå till svars för sina handlingar av internet-anarkister bara för att de sätter dit folk som inte följer T&C.

Om man nu är av den läggningen att hacka och ta sig igenom diverse hinder så kanske man inte ska skylta det för hela världen.. Man får väl istället suga åt sig creds i sin hacker-krets då

"Sätter dit" låter ju som GeoHot gjort något fel. Det enda han gjorde var att göra det möjligt att köra egna program på PS3:an vilket var möjligt innan Sony plockade bort OtherOS möjligheten. Rätt galet att han inte har rätt att göra vad han vill med sin konsol som han köpt.

GeoHot har uttalat sig mot piratkopiering men tyvärr är det ju så att om man knäcker konsolen så att det är möjligt att köra egen kod så gör det också det möjligt att köra piratkopierade spel.

Och jag har inga problem med att Sony skulle stänga av honom från PSN om han brutit mot någon T&C på PSN. Men det är lite skillnad att neka honom ansluta till PSN och stämma skiten ur honom.

Det finns även en tysk som Sony stämt. Och det enda han har gjort är att försöka återställa OtherOS möjligheten.

Anonymous har även gått ut med att de inte ligger bakom någon attack. Så gissningsvis är det bara Sony som är dåliga.

Medlem

Tur man spelar det mesta på pc då Men när Uncharted 3 kommer får de fixa till det och låsa in de jävla idioterna som sabbar för gamers.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Det finns bara en smart snubbe här och det är Wizkid.

Medlem

must resist dryg kommentar....ahhh...poff

Jaja, det är iaf gratis *aaaaaahhhh*

Medlem

Själv tror jag att det är något annat företag/betald personer eller masinelt fel som ligger bakom det här. Att det skulle vara någras hobby är ju bara sjukt. Att inte drivas av pengar menar jag.....

Medlem
Medlem
Skrivet av WizKid:

"Sätter dit" låter ju som GeoHot gjort något fel. Det enda han gjorde var att göra det möjligt att köra egna program på PS3:an vilket var möjligt innan Sony plockade bort OtherOS möjligheten. Rätt galet att han inte har rätt att göra vad han vill med sin konsol som han köpt.

GeoHot har uttalat sig mot piratkopiering men tyvärr är det ju så att om man knäcker konsolen så att det är möjligt att köra egen kod så gör det också det möjligt att köra piratkopierade spel.

Och jag har inga problem med att Sony skulle stänga av honom från PSN om han brutit mot någon T&C på PSN. Men det är lite skillnad att neka honom ansluta till PSN och stämma skiten ur honom.

Det finns även en tysk som Sony stämt. Och det enda han har gjort är att försöka återställa OtherOS möjligheten.

Anonymous har även gått ut med att de inte ligger bakom någon attack. Så gissningsvis är det bara Sony som är dåliga.

Nu blir det lite anal trolling här.. Men har han inte gjort fel om han nu inte följde det uppdaterade T&C? Det kan tyckas hur trist som helst och att man är maktlös över sin inköpta maskinvara. Men det är väl som vilken annan licens.. man äger rättigheten att använda sin produkt inom ramarna för avtalet.

Jag tyckte också det var surt när de la ner en sån schysst idé som OtherOS.

Sen är inte så insatt i affären med GeoHot eller tysken egentligen, så det bäddar utrymme för okunskap. Det är själva principen med användaravtal som jag fiskar efter och söker medhåll om.

Nu ska jag inte whina mer, utan väntar spänt på att PSN kommer till liv igen och en efterrapport om händelsen.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Inaktiv

Playstation Network är ett rent skämt. Xbox Live är så mycket bättre på alla fronter. Kan gärna vara nere några dagar extra så dom kan fixa upp problemen som dom själva skapar.

Medlem

Anonymous group has made it clear in their IRC channel to many angry PSN users, that they are not in any way shape or form behind this current outage!

Medlem

Det var Sony som började jävlas med oss, vi jävlas bara tillbaka. GO GEOHOTS AND ALL HACKERS!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Subzero199:

Anonymous group has made it clear in their IRC channel to many angry PSN users, that they are not in any way shape or form behind this current outage!

Skulle inte vara helt logiskt att det skulle ha varit anon som låg bakom attacken, då de, enkelt uttryck, är användarnas hackergrupp. Att då sabotera för användarna skulle ju bli helt fel i deras agenda.

Medlem

An external intrusion on our system has affected our PlayStation Network and Qriocity services. In order to conduct a thorough investigation and to verify the smooth and secure operation of our network services going forward, we turned off PlayStation Network & Qriocity services on the evening of Wednesday, April 20th. Providing quality entertainment services to our customers and partners is our utmost priority. We are doing all we can to resolve this situation quickly, and we once again thank you for your patience. We will continue to update you promptly as we have additional information to share.

http://blog.eu.playstation.com/2011/04/23/update-on-playstati...

12
Skriv svar