Lionhead förklarar Fable III:s pc-utgåva

Robot
Lionhead förklarar Fable III:s pc-utgåva

Spana in videoutvecklardagboken i vårt arkiv som förklarar varför Windows-användare ska se fram emot det stundande Fable III-släppet.

#fable-iii, #lionhead-studios


Medlem
Lionhead förklarar Fable III:s pc-utgåva

Usch, vad jag avskyr flugan med förbeställningsbonusar...

Vid det här laget har man gett vika och spelat klart det på Xboxen, så nej tack inte en gång till.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Bra initiativ att anpassa spelet till PC istället för att porta ASAP...

Medlem

oooh får gåshud varje gång jag hör Fable musiken.
Jag känner att jag är till å med sugen att köpa spelet på PC, har det redan på boxen.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Fable III får jag kolla in, verkar som de lagt en del kraft på PC-versionen.

Om nu bara Rockstar kunde få ett ryck och fixa RDR till PC också.

Medlem

Skaffar kanske PC versionen någon dag då priset har gått ner på Steam.
Har ju redan spelet till Xbox så jag klarar mig gott å väl med det så länge.

Medlem

är det värt ett köp. spelade fable 1 när det kom ut, men har inte lirat 2an. ettan var väl rätt ok, men inget speciellt.

Medlem

Jaja, de försöker ge PC-spelarna ett bra spel iallafall, vilket naturligtvis återstår att se.


signatur

Miner, don´t shoot!

Inaktiv

nä, tack! släpp tvåan först o sen får vi se. jag köper witcher 2 lugnt ist för detta nåt...

Medlem

Kommer att prova på det här. Det är garanterat

Medlem
Skrivet av moberg:

är det värt ett köp. spelade fable 1 när det kom ut, men har inte lirat 2an. ettan var väl rätt ok, men inget speciellt.

Själv tycker jag att Fable: The Lost Chapters är det bästa spelet i serien, men 2:an och 3:an är helt klart intressanta spel.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av moberg:

är det värt ett köp. spelade fable 1 när det kom ut, men har inte lirat 2an. ettan var väl rätt ok, men inget speciellt.

Själv tycker jag att Fable: The Lost Chapters är det bästa spelet i serien, men 2:an och 3:an är helt klart intressanta spel.

@Moberg: *rage*

@Höglund:
Håller med dig.
1an är den bästa i serien då den innehåller unika RPG element och nya saker.

2an förbättrade många delar av 1an men många av dem lade till försämringar också.
T.ex. hur man hanterade räntor och hus försämrades en del i 2an för då var det lite viktigare att ändra dem efter hur man ville att folk skulle se en och om man hade ont om pengar, detta tvingades man göra var för sig men i 1an var det mindre viktigt och färre hus.

I 3an förbättrades även där många saker men jämfört med vad de hade i 2an så var det väldigt få klädesplagg.

Hoppas på någon typ av modifikation till PC (Som fungerar i coop), gratis DLC eller att det där "Extra content" de la till var lite med kläder o vapen

Medlem

Gillade både ettan o tvåan så ser fram emot detta Sålde krysslådan för en dator så har inte haft möjlighet att spela trean, men den som väntar på något gott...

Medlem

Fable 3 verkar ganska sunkigt efter att man har kollat på den här http://angryjoeshow.com/2011/01/top-reasons-fable-iii/

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pannkakssylt:

Fable 3 verkar ganska sunkigt efter att man har kollat på den här http://angryjoeshow.com/2011/01/top-reasons-fable-iii/

Spel verkar sunkigt när man fokuserar på dem negativa aspekterna!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar