Tri-Ace bjuder på grafikdemonstration

Robot
Tri-Ace bjuder på grafikdemonstration

"Tri-Ace technical demo trailer 2011" ger en föraning om hur nästa Star Ocean kan se ut.

#star-ocean, #tri-ace, #star-ocean-the-last-hope


Medlem
Tri-Ace bjuder på grafikdemonstration

Ser väl helt ok ut, dock så såg den ut att ha väldigt lite AA och oskarp, kanske för att dom lagt upp en lågupplöst version - men ändå (eller att det kanske endast är en konsol-motor).

Medlem

Såg sjukt bra ut!


signatur

Have a good time!

Medlem

Såg ganska bra ut för att vara ärlig

BME
Medlem

såg bra ut för att vara japanskt. Rustningen kändes ganska Epic Games/Unreal motor-aktig


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Må se ganska vackert ut men efter att ha spelat både Star Ocean: The Last Hope och Final Fantasy XIII så har jag helt förlorat mitt förtroende för Square Enix. Vad har hänt med det underbara företaget egentligen? Varför gör de sådanna usla spel som känns så massproducerade? Visst grafiken i sig är fin och så men det verkar vara det de fokuserar mest på idag och inte spelkänslan..

Squares spel var bättre förr när grafiken var begränsad, då blev de tvungna att skapa bra storys för att locka spelare.


signatur

MrStrange:
Tri-Ace (som gör Star Ocean-serien mm) är en separat studio och Square Enix ger bara ut deras spel. Men i vilket fall håller jag med dig om att varken Tri-Ace eller Square Enix lyckats särskilt väl hittills till varken Xbox 360 eller PS3.

Medlem

För att vara i realtid så såg det sjukt snyggt ut. Ett bevis på att det ännu finns mycket att kräma ur dagens konsoler

Medlem

Och jag kan få detta i min ps3? Ja tack

Medlem

Såg väl okej ut men inte imponerande för att vara ett tech demo från 2011. Ett litet rum med en karaktär är inte speciellt svårt att rendera, speciellt inte med fast kamera, igen AI, igen fysik, horribel aa, 30fps och Quake 1 upplösning. Det lilla man fick se utanför var inte speciellt imponerande heller, ett litet fält med skrattretande 2d gräs, ett rymdskepp, några kraftledningar och ett staket. Största sannolikhet är nog allt 50-100m bortom förrenderat och självklart är som vanligt solen lågt stående så man kan lägga till 100 gånger mer bloom för att få det se "bättre" ut.

Medlem

Bra skrivet Sapiens, kan inget annat än att hålla med!

1
Skriv svar