Minecraft når 2 000 000 sålda spel

Robot
Minecraft når 2 000 000 sålda spel

Och 7 miljoner registrerade konton. Undrar hur många träbitar folk har samlat på sig totalt.

#mojang-specifications, #minecraft, #scrolls


Medlem
Minecraft når 2 000 000 sålda spel

Grattis till företaget..

Inaktiv

Tänka sig att han har tjänat hittills runt 260 miljoner kronor. Det är nog många indieutvecklare som är jävligt avis på honom...

Medlem
Medlem

när man tror att varenda människa har köpt spelet, så bara fortsätter det att öka! sjukt! och grattis!

Medlem
Medlem

Fattar inte riktigt det här med kortspelet :S. Men minecraft e ju über iaf.

Medlem
Medlem

Om man lyssnar pa spelarna och ar smart sa kan man ju sakerligen gora njat stort. Det ar vad jag tror gella fall

Medlem

Grattis Notch å de andra gubbarna på Mojang, gå å ta en kall öl å njut av solen.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Fattar inte riktigt det roliga med det här spelet? :S

Medlem

Det är synd att Mojang och Notch släppte taget om Wurm Online, som också är ett fantastiskt spel med stor potential. Men efter Notch slutade påverka projektet gick det åt fanders med Wurm...

AW8
Medlem

Fantastiskt!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Riktigt imponerande försäljningssiffror. Coolt! Men är det inte ganska konstigt att spelet sålt 2 miljoner men har 7 miljoner registrerade konton? Är det konton registrerade på forumen eller på spelets server? Det logiska skulle väl vara att det fanns ≈2 miljoner registrerade konton eftersom det är så många som köpt spelet?


signatur

Imperator

Medlem

Jag hoppas också att denna imponerande milstolpe väcker Notch och company så att de börjar leverera lite fler och köttigare uppdateringar. För att hosta en server måste man fortfarande ladda ner en separat java-fil (som ideligen krashar), öppna nätverksportar och redigera en .ini-fil för att ändra serverns inställningar. Känns inte riktigt proffsigt. Så spelet behöver utvecklas, men det är grymt kul!


signatur

Imperator

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jonrei:

Fattar inte riktigt det roliga med det här spelet? :S

Jag ser detsamma, satt och spelade det 3 dagar konstant nästan med vänner och gjorde 8 bitars figurer byggde allt möjligt tokigt och likt sen blev det som sagt tråkigt efter bara 3 dagars tid. Survival delen eller vad det kallas tycker jag inte är så skojj om man inte kan spela den med flera? Men fattar som inte vad poängen eller något är... Finns det inte diamant och massa saker i detta spelet? Om du hittat allt du behöver vad ska du då göra sen? Snacka nu inte att diamant är rare och du måste söka som en idiot för att hitta det, vad gör man efter det? Bygger ett till hus.. och ett till.. och ett till..

Spelet blir väll annars vad man gör det till antar jag men Minecraft är inget spel för mig må jag då säga.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jonrei:

Fattar inte riktigt det roliga med det här spelet? :S

Jag ser detsamma, satt och spelade det 3 dagar konstant nästan med vänner och gjorde 8 bitars figurer byggde allt möjligt tokigt och likt sen blev det som sagt tråkigt efter bara 3 dagars tid. Survival delen eller vad det kallas tycker jag inte är så skojj om man inte kan spela den med flera? Men fattar som inte vad poängen eller något är... Finns det inte diamant och massa saker i detta spelet? Om du hittat allt du behöver vad ska du då göra sen? Snacka nu inte att diamant är rare och du måste söka som en idiot för att hitta det, vad gör man efter det? Bygger ett till hus.. och ett till.. och ett till..

Spelet blir väll annars vad man gör det till antar jag men Minecraft är inget spel för mig må jag då säga.

Går att sätta mål som tex en skit stor borg eller använda mods för att ha ett mål

Moderator | Testpilot
Skrivet av Swedishguy32:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jonrei:

Fattar inte riktigt det roliga med det här spelet? :S

Jag ser detsamma, satt och spelade det 3 dagar konstant nästan med vänner och gjorde 8 bitars figurer byggde allt möjligt tokigt och likt sen blev det som sagt tråkigt efter bara 3 dagars tid. Survival delen eller vad det kallas tycker jag inte är så skojj om man inte kan spela den med flera? Men fattar som inte vad poängen eller något är... Finns det inte diamant och massa saker i detta spelet? Om du hittat allt du behöver vad ska du då göra sen? Snacka nu inte att diamant är rare och du måste söka som en idiot för att hitta det, vad gör man efter det? Bygger ett till hus.. och ett till.. och ett till..

Spelet blir väll annars vad man gör det till antar jag men Minecraft är inget spel för mig må jag då säga.

Går att sätta mål som tex en skit stor borg eller använda mods för att ha ett mål

Precis det jag skrev i mitt inlägg också, du bara bygger massvis med saker med en massa block som alla ser likadana ut. Jag hatar verkligen Garrys mod men spelar då hellre det än detta när det kommer till att skapa saker.

Finns inget större mål i spelet än att först bygga ett vanligt hus sen kanske en borg sedan Star Trek Enterprise skeppet. Vad kan du göra där? Vad ska du göra med det? Beskåda utsikten som i säg inte är så underbar till att börja med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tusen tack till Notch som har försett mig och tiotalet vänner med det roligaste och mest fängslande onlinetidsfördrivet sedan WoW. Stort grattis!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Reize:

Riktigt imponerande försäljningssiffror. Coolt! Men är det inte ganska konstigt att spelet sålt 2 miljoner men har 7 miljoner registrerade konton? Är det konton registrerade på forumen eller på spelets server? Det logiska skulle väl vara att det fanns ≈2 miljoner registrerade konton eftersom det är så många som köpt spelet?

Det går att spela en light-version på hemsidan, så du behöver inte köpa det bara för att du registrerar ett konto.


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Swedishguy32:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jonrei:

Fattar inte riktigt det roliga med det här spelet? :S

Jag ser detsamma, satt och spelade det 3 dagar konstant nästan med vänner och gjorde 8 bitars figurer byggde allt möjligt tokigt och likt sen blev det som sagt tråkigt efter bara 3 dagars tid. Survival delen eller vad det kallas tycker jag inte är så skojj om man inte kan spela den med flera? Men fattar som inte vad poängen eller något är... Finns det inte diamant och massa saker i detta spelet? Om du hittat allt du behöver vad ska du då göra sen? Snacka nu inte att diamant är rare och du måste söka som en idiot för att hitta det, vad gör man efter det? Bygger ett till hus.. och ett till.. och ett till..

Spelet blir väll annars vad man gör det till antar jag men Minecraft är inget spel för mig må jag då säga.

Går att sätta mål som tex en skit stor borg eller använda mods för att ha ett mål

Precis det jag skrev i mitt inlägg också, du bara bygger massvis med saker med en massa block som alla ser likadana ut. Jag hatar verkligen Garrys mod men spelar då hellre det än detta när det kommer till att skapa saker.

Finns inget större mål i spelet än att först bygga ett vanligt hus sen kanske en borg sedan Star Trek Enterprise skeppet. Vad kan du göra där? Vad ska du göra med det? Beskåda utsikten som i säg inte är så underbar till att börja med.

Sant, men jag kör SMP, lite mera mål där

1
Skriv svar