Sony presenterar två speltablets

Robot
Sony presenterar två speltablets

Xperia Play får sällskap av två större kamrater som kan köra Playstation-titlar.

#sony


Medlem
Sony presenterar två speltablets

Min värsta mardröm... *stön* har blivit sann...

Medlem

Om DS och iPad skulle få ett barn skulle det se ut så här!!


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

Du kommer kunna ringa på den!

Ajfan.. glömde bort att dom plockar bort det efter 2 år eller något...

like other OS


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Kan säga på direkten att spela på touchscreen är inte det bästa som finns... Så därför säger jag nej tack och kollar lite mer på den nya psp:n istället!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

För mig är Sony's move att skapa "Playstation Certified" mer överraskande och framförhållande än Café (Wii 2) och 3DS. De må ha tagit bort OtherOS och även om man tycker att de borde ha lärt sig med Playstation 3 är det svårt att ändra hårdvaran och den grundläggande mjukvaran så mycket att problemen försvinner helt utan att göra en helt ny konsol eller ta bort de allra värsta svagheterna, där fanns OtherOS. De hade helt enkelt inte räknat med konsekvenserna, just nu har de fullt upp med att fixa "security issues". Själv tror jag att de hade kunnat rädda ganska många försäljningar med sin nästa konsolgeneration om de ger folket tillbaka OtherOS. Om de inte lyckas fixa hackningsproblemen vill säga.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Nej tack...sluta ös ut massa skit så kanske folk orkar bry sig! o.O

...tablet hit & tablet dit

Inaktiv

Flopp i väst och succé i japan?


signatur

You must construct additional pylons.

Inaktiv

är det inte bättre att man fokuserar på Playstation och Tv apparater än en massa annat skit som knappt kommer sälja? Räcker med Ipad och alla andra 1000 plattor som finns. Nej fan.. jag håller mig till min Nokia 3310 och lirar Snake. Det kallar jag en speltablet. Död åt touch!

Medlem

Vill inte ha med Android att göra så dessa känns inte speciellt intressanta.

Medlem

Jag är inte det minsta intresserad av tablets av något slag.

PS4 ser jag fram emot. Får spelen till den fullt stöd för tangentbord och mus åker min dator ut genom fönstret.

Medlem

Hmm tja, tycker de ser lite snyggare ut än deras tidigare tablets.
Jobbigt att trycka på L och R knapparna på den ÖVRE skärmen på S2 bara, men annars funkar det ju rätt bra att spela på touch. De lär ju tagit lärdom ifrån Apple och alla andra telefonföretag gällande kontrollerna (hoppas jag).
De ska ju komma först i höst, men detta känns lite som ett snedsteg om man tänker på att S2 kan vara ett alternativ till en Xperia Play om de båda kommer ha 3g och 4g stöd och även kunna ringa via Skype eller något av de andra programmen som finns för kommunikation via dator/android.

Kommer nog skaffa en tablet nästa år och eftersom iOS är helt uteslutet, och dessa är utvecklade för att uppfylla en funktion jag vill kunna göra (spela) så är de klart intressanta. Men priset kommer troligen vara högt, likt Apple med deras Mac's så tar Sony överpris för t.ex. deras Vaio serie av datorer. Dessa lär väl landa på priser mellan Ipad och Paddytek, visst de kör windows 7, men det gör även Acer som kostar 2000kr mindre.

Medlem

Tablets är väll rätt trevliga för att surfa och att läsa böcker på om man har stålarna, men mycket mer än så vet jag inte, vore ju gött om man kunde plugga in den till en dator för att utnyttja skärmen kanske.

Medlem

Även Sony vet att PsP2 kommer att floppa och försöker (desperat?) hitta nya marknader, göra en Nintendo/Apple. Som vanligt gör de helt bort sig genom att satsa på alldeles för dyr hårdvara och inga innovativa funktioner, samt spel som är portade från konsol istället för utvecklat för plattformen.
Playstation phone har iaf en chans då den kör på hederliga android så nått ex av Angry Birds säljs väl om än få exklusiva, men an tablet/surfplatta har inget gaming-syfte alls. Fail lång väg imo

Medlem

What is this shitbox?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Även Sony vet att PsP2 kommer att floppa och försöker (desperat?) hitta nya marknader, göra en Nintendo/Apple. Som vanligt gör de helt bort sig genom att satsa på alldeles för dyr hårdvara och inga innovativa funktioner, samt spel som är portade från konsol istället för utvecklat för plattformen.
Playstation phone har iaf en chans då den kör på hederliga android så nått ex av Angry Birds säljs väl om än få exklusiva, men an tablet/surfplatta har inget gaming-syfte alls. Fail lång väg imo

Varför skulle PSP2 floppa? Ettan har sålt fantastiskt bra och Sony har långt över 50 miljoner potentiella köpare av uppföljaren. PSP2 ligger tekniskt sett i framkant, har dubbla analoga spakar (en brist som rättades till från ettan och en egenskap 3DS saknar) och går att spela på i längre än 15 minuter. Den skadar dessutom inte ögonen på yngre spelare och skall ha ett konkurrenskraftigt pris.

När 3DS nu verkar gå betydligt sämre än väntat* och droppar i försäljning*, antagligen pga att kunder har svårt att se 3DS som en ny konsol snarare än ännu en DS-variant, så pekar allt mot att NGP blir en succé.

1* - http://www.gamasutra.com/view/news/34126/Nintendo_3DS_Sells_J...

2* - http://www.gamasutra.com/view/news/34009/Standard_PSP_Hardwar...

Medlem

Sarah och Kristina är ute på stan och har just bestämt att de ska sova över hemma hos Sarah.

Kristina: Sarah kan jag få låna din mobil. Har glömt min hemma förmodligen.

Sarah: Visst köpte precis en Sony S2, men var försiktig med den så du inte tappar den förr då spräcks kanske glaset på den.

Sarah tar upp sin telefon.

Kristina: Vad är det där för nåt den ser ju lika stor ut som min farsas första telefon som är från 80-talet ju.

Sarah: Nej, nej det är den senaste telefonen som fanns på ThePhoneHouse

Två år senare

Kristina: Kan jag få låna din tegelsten?

Sarah: Vad snackar du om?

Kristina: din gamla telefon

Sarah: Nej tyvärr, när jag försöker ringa så står det bara att telefonen är borttagen

så tänker jag om denna tableten gella fall!

Medlem

@Proximately:

OtherOS sålde inte många konsoler. Det var aldrig någon som tänkte. YES! PS3 är den enda konsolen med en Linux-dist, insta buy!!!!111


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv

Låter som en mardröm att spela på en touchscreen...

1
Skriv svar