Turbine tar över Lord of the Rings Online

Robot

Utvecklarna tar över driften av de klassiska böckernas onlinevärld.

#lord-of-the-rings-online-shadows-of-angmar, #turbine-entertainment, #codemasters

Medlem

"The servers will be moved to our datacenter in the US.

Today is just the announcement of the Global Service. We aren't assuming control of European services until June 1. Until then Codemasters is still handling the service, forums, etc on the EU servers. Once the Global Service begins we will have a full set of forums, GMs, and moderators in all supported languages. This is why I've asked our German and French speaking players to please bear with my horrible google translate German and French for the time being. "

Blir kul att raida när EU får servers i US ^^

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hoppas att min Exclusive Edition saker överförs :S

Medlem

Äntligen tillgång till myLotro, sådär 3 år för sent. Aja, bra att det hamnar under ett och samma tak.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tell me where is Gandalf, I much desire to speak with him! ......(ser om nån nappar)

Medlem

A Balrog of Morgoth....What did you say?.... A Balrog of Morgoth!.... What did you say?.....They're taking the hobbits to Isengard!

signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

A Balrog of Morgoth....What did you say?.... A Balrog of Morgoth!.... What did you say?.....They're taking the hobbits to Isengard!

Isengard. Ga.... GA GA GA GARD!!!!!!

Medlem

Låter bra, då kanske vi får saker på samma tid som i US..!

signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

äntligen!

hoppas att det blir ännu bättre pvmp

och att raida på andra tider än 0400

Medlem

Som tur finns EU servrarna kvar i sin nuvarande form, men man kan tyvärr inte flytta US karaktärer till EU konton och tvärt om. Nya konton borde dock kunna skapa karaktärer på både US och EU servrar.

signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

"The servers will be moved to our datacenter in the US.

Today is just the announcement of the Global Service. We aren't assuming control of European services until June 1. Until then Codemasters is still handling the service, forums, etc on the EU servers. Once the Global Service begins we will have a full set of forums, GMs, and moderators in all supported languages. This is why I've asked our German and French speaking players to please bear with my horrible google translate German and French for the time being. "

Blir kul att raida när EU får servers i US ^^

Från det citatet står det inget alls om att EU servrarna kommer flyttas till US.
Roligt att du gör den kopplingen dock.

(notera att jag inte har läst Q&A sidan, utan bara utgår från citatet av Katten)

Medlem

Är faktiskt lite smått sugen på att dra igång mitt LOTRO-spelande igen. Slutade spela ca ett halvår efter release pga. att jag var för snål och spelade för sällan för att tycka att det var värt det.

Någon som kan säga hur det är nu för tiden? Mycket nytt innehåll och fortfarande många aktiva spelare?

Medlem

KlosterKatten: Spelade AC1, visst det var på stenåldern(pre 2k) men det funkade helt klart bra och vi raidade enbart i PvP på den tiden. Inte många bossar som krävdes mer än 3-6 personer att ta.

Gillar Turbine pga AC1, men vi får väl se vad tiden utvisar

Medlem

det står inte bestämt att det inte kommer att vara möjligt att flytta mellan us/eu servrar på turbines sida, snarare att de arbetar på det och troligen kommer vara möjligt efter några veckor efter sammanslagningen.

hoppas på det iaf

Skriv svar