Nintendo om anledningen till nya konsolen

Robot
Nintendo om anledningen till nya konsolen

"Wii har upphört att överraska", förklarar Nintendo själva.

#nintendo


Medlem
Nintendo om anledningen till nya konsolen

Sen när överraskade konsolerna?

Medlem
Skrivet av Friberg:

Sen när överraskade konsolerna?

Mja du ... PS3:an var ju rätt najs när den kom, men sen har de inte hänt så mkt...

Edit: dom överraskar ju iofs ganska ofta med att göra vissa PC-spel lidande pga att alla utvecklare inte har tid/pengar å ork att göra två versioner av spel

Medlem

Tycker de överraskar hela tiden med nya tjänster och funktioner. Wii var fan i mig fett. Ps3 och 360, oh yea. Negativa klubben.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Sen när överraskade konsolerna?

Ny teknik som vi inte tidigare har sett kanske skulle kunna vara ett väldigt bra exempel? Men vad vet jag, det var bara en liten vild gissning.

Medlem

Det är inte konsolen som skall överaska spelarna, konsolen skall överaska utvecklarna som i sin tur kan överaska oss med mjukvara.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Inte så mycket att överraska när det gäller Wii, Nintendo har alltid fokuserat på barnspel till konsollen, finns knappt något vettigt att spela förutom klassikerna. Numera kör jag hellre mina favoritspel (Zelda, Mario Galaxy) på PC:n via emulator då det ser snyggare ut utan att tumma på funktionaliteten.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Friberg:

Sen när överraskade konsolerna?

Ny teknik som vi inte tidigare har sett kanske skulle kunna vara ett väldigt bra exempel? Men vad vet jag, det var bara en liten vild gissning.

Och vilken ny teknik är detta?

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Inte så mycket att överraska när det gäller Wii, Nintendo har alltid fokuserat på barnspel till konsollen, finns knappt något vettigt att spela förutom klassikerna. Numera kör jag hellre mina favoritspel (Zelda, Mario Galaxy) på PC:n via emulator då det ser snyggare ut utan att tumma på funktionaliteten.

Konsolerna får det i så fall vara. Jag anser väl då att Zelda, Mario och Nintendos alla andra varumärken är barnanpassade. Så att klaga på något sånt är ganska fånigt, om man nu sedan säger att man sitter och spelar 'klassikerna'.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Friberg:

Sen när överraskade konsolerna?

Ny teknik som vi inte tidigare har sett kanske skulle kunna vara ett väldigt bra exempel? Men vad vet jag, det var bara en liten vild gissning.

Och vilken ny teknik är detta?

Sitta/stå och vifta som en idiot?

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Friberg:

Sen när överraskade konsolerna?

Ny teknik som vi inte tidigare har sett kanske skulle kunna vara ett väldigt bra exempel? Men vad vet jag, det var bara en liten vild gissning.

Och vilken ny teknik är detta?

Sitta/stå och vifta som en idiot?

Haha, så sant! Stå och vifta med kontrollen och kasta den in i TVn, oj

Medlem

Barnspel?

Sen när måste alla spel bestå av "SKJUT ALLT SOM RÖR SIG!!" för att de ska betecknas som "vuxenspel". Vad hände med att spel ska vara roliga och charmiga? Jag spelar hellre ett nytt Mario eller Zelda än ett semi-realistiskt krigsspel i nutid som det endast släpps av nuförtiden....

Medlem

Nintendoexklusiva titlar som Mario och Zelda är fortfarande guld. Men att Wii överraskar skulle jag knappast säga, tycker konsolen i sig är ganska tråkig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

barnspel = censurerat i form av att våld blivit simplifierat (inget blod, stjärnor etc), språk reducerat, gameplay enklare för att vara spelbart för även mindre barn SAMT glada färger och annat skit. Nu är det dock så att många barn klarar självklart av att spela vuxenspel. Mario är ett barnspel pga flertalet punkter. Men samtidigt betyder inte att ett death metal mario galaxy med god of war stuk skulle vara ett vuxenspel. Barnspel är ju roliga ibland ändå (precis som family filmer kan vara avkoppling etc etc). Nu pratar jag dessutom inte om bäbisspel.

Men men. jag bryr mig inte om denna nyhet då jag aldrig ägt en nintendokonsol (utom nintendo 8 bitars men det är ett måste om man levde på den tiden) och inte tänkte börja nu.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

1
Skriv svar