Mitt Battle.Net konto beter sig konstigt

Medlem
Mitt Battle.Net konto beter sig konstigt

Det är säkert fler än jag som har fått mail-spam från adresser som påstå sig komma från Blizzard men egentligen är försök att komma över information genom fake-sidor osv., men i förrgår hände något mycket skumt. Jag hade fått fem mail från olika Blizzardadresser. Det första verkade vara ett riktigt mail från noreply@blizzard.com, som angav att de hade "Återställt mitt password". Sen var det ytterligare ett gäng mail, ett angav att "We have determined that your account has been compromised using a Key Logger or Trojan virus, de andra angav att de hade återställt ett antal av mina borttagna karaktärer i mitt wow-konto.

Jag brukar inte reagera på mail av denna typ, men nu testade jag att logga in på mitt Battle.Net konto på webben, och Starcraft 2 konto från klienten. Bägge angav att jag hade fel lösenord. Jag blev då nervös och bytte lösenord på mailen + battle.Net kontot, och testade att logga in på wow från klienten. Jag lyckades logga in med det nya lösenordet, och kunde se att alla mina karaktärer verkade finnas kvar och att inte något hade ändrats på kontot.

Allt väl tänkte jag, tills en tanke slog mig idag: Mitt wow-konto har ju inte varit aktiverat sen i januari i år, och jag borde alltså inte ha kunnat logga in och se mina karaktärer! Loggade då in på internetbanken och kollade så inga pengar hade dragit, och försökte sen logga in på wow igen. Den här gången fick jag upp "Your account are frozen, please subscribe...", vilken jag borde ha fått upp från första början!

Vad tror ni kan ha hänt?

Medlem

Ja antingen har inget hänt och mailen var fake men då skulle du inte kunnat logga in nu, så antagligen så är det dax att scanna datorn så det inte händer igen

1.Nån kom över kontot.
2.Tog pengar/chars försvann etc.
3.Blizzard återställde ditt acc innan du märkte något, fina fisken!

Skulle dock inte förvåna mej om detta är ett av Blizzards knep att få tebax folk, låt dom tro att de blivit hackade så spelet får lite uppmärksamhet! ;>

Inaktiv

noreply@blizzard.com är inte en riktig mejl adress så ni alla vet. Det är bara ren fake.

Står på supportsidan vilka mejladresser man endast ska lita på från blizzard.

Medlem

Skanna datorn och byt mejl address som du använder till ditt battle.net konto.

Kommer hindra dig från att få spam mejl till rätt adress på ett bra tag.

1
Skriv svar