Pachter: PSN-hackarna inte ute efter dina pengar

Robot
Pachter: PSN-hackarna inte ute efter dina pengar

"Det här var antagligen gjort av någon som ville visa upp sig, snarare än en tjuv", säger branschanalytikern Michael Pachter.

#sony


Medlem
Pachter: PSN-hackarna inte ute efter dina pengar

– Du bör övervaka din kontokortsinformation lika noggrant som du övervakar poängen i spel, så noggrant som du övervakar din email, och lika noggrant som du övervakar vädret, säger Robert Siciliano.

Fast nu var det väl Sony själva som inte övervakade "min" kontokortsinformation?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Intressant att se att Pachter nu är expert på organiserad brottslighet och kanske till och med industrispionage. Det kanske är en ny karriär för honom när han gissar så jävla dåligt i branschen han är nu.

Medlem

Haha den skojjaren har ju nästan alltid fel, skulle inte förvåna mig om folk snart blir av med sina pengar :/

Medlem

Jag spärrade mitt kort i går. Då kan man vara säker.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Och så börjar whinandet om Pachter. FZ forum är helt fantastiskt dåligt då folk ska hela tiden yttra sina tankar och åsikter för att sedan använda glåpord för att bräcka andra användare.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Jag spärrade mitt kort i går. Då kan man vara säker.

Ska göra det samma faktiskt, men först behövs lite fickpengar så man klarar sig till det nya kortet kommer.

Medlem

Pachter är inte korkad men han får lite mer gehör än vad han förtjänar tack vare GT.

Jag är för övrigt inte orolig och spärrar inte mitt kort.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Självfallet har dom ekonomisk vinning bakom detta.

Annars tar man inte ut informationen ...

Inse bara hur mycket eg. 66 miljoner *verifierade* email adresser är värt.

Sen har du den privata informationen också. Allt detta är värt *mångmiljon* belopp.

1
Skriv svar