Sony: kontokortsinformation kan ha stulits

Medlem

"Q.1 When did you realise the system had been intruded?

We discovered between April 17 and April 19 there was an illegal and unauthorized intrusion into our network. "

Exakt under denna period försökte någon göra flera stora transaktioner med mitt VISA-kort förra veckan, vilket omgående spärrades av Swedbank. Var försiktiga med era kontouppgifter.

Medlem

Tur man slipper detta på xbox iaf, man köper sina points på kort och betalar med dem. Mycket billigare, upp till halva priset, och idiot-säkert från hackers

Medlem

Har uttryckt mig försiktigt hittils, men nu när vi vet lite mer så, "jävla hacker drägg", jag är inte arg på Sony, vet man inte om sina brister så är det svårt att göra någonting åt det, men dem får nog överösa en hel massa goodwill om dem vill att folk ska fortsätta köpa grejer från PSN, och inget halvhjärtat denna gången.

Medlem
Skrivet av TarX:
Skrivet av Djson:

"Q.1 When did you realise the system had been intruded?

We discovered between April 17 and April 19 there was an illegal and unauthorized intrusion into our network. "

Exakt under denna period försökte någon göra flera stora transaktioner med mitt VISA-kort förra veckan, vilket omgående spärrades av Swedbank. Var försiktiga med era kontouppgifter.

Sluta svammla.

Vilken del av det är svammel?

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av TarX:
Skrivet av Djson:

"Q.1 When did you realise the system had been intruded?

We discovered between April 17 and April 19 there was an illegal and unauthorized intrusion into our network. "

Exakt under denna period försökte någon göra flera stora transaktioner med mitt VISA-kort förra veckan, vilket omgående spärrades av Swedbank. Var försiktiga med era kontouppgifter.

Sluta svammla.

Vilken del av det är svammel?

Det är verkligen inget svammel utan en varning till andra PSN användare att kolla sina konton/kort.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tur man slipper detta på xbox iaf, man köper sina points på kort och betalar med dem. Mycket billigare, upp till halva priset, och idiot-säkert från hackers

Det kan man göra till PSN också. Dock tycker jag personligen att det är för omständigt och använder VISA till Live, PSN och Wii.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

riktigt tråkigt om "de" har stulit användarnas personliga information. om "de" gjort det så får man väl hoppas att de åker dit...

Medlem
Skrivet av Djson:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av TarX:
Skrivet av Djson:

"Q.1 When did you realise the system had been intruded?

We discovered between April 17 and April 19 there was an illegal and unauthorized intrusion into our network. "

Exakt under denna period försökte någon göra flera stora transaktioner med mitt VISA-kort förra veckan, vilket omgående spärrades av Swedbank. Var försiktiga med era kontouppgifter.

Sluta svammla.

Vilken del av det är svammel?

Det är verkligen inget svammel utan en varning till andra PSN användare att kolla sina konton/kort.

Svammlet är i att du med *mycket* stor sannolikhet ljuger.

Är du ensammen om att ha anget din kreditkortsinformation?

Visst skall man passa sig, men sluta fabulera.

Medlem
Skrivet av Warwick:

Tur att jag inte sparade mina kreditkortsuppgifter

Samma här. Men det tog ett misstag för mig att förstå att den sparas för råkade av misstag första gången köpa 3 mån psn+ hehe. Jag vet "FAIL", men ändå det är ju inte så svårt att göra det och det känns ju klart tryggt också. Sedan ännu bättre nu när nåt sånt här jävelskap har inträffat

Medlem
Skrivet av noaxark:

Jag hade ett kreditkort med eget tryck. Kostade en hundring. Gissar att Sony inte täcker det :/

Har du det via Swedbank är det en engångskostnad och jag antar att det är samma på de andra bankerna med. Alla framtida/utbytta kort kommer ha din egna bild ända till du säger till att du inte längre vill ha den. Du kan även byta bild och då kostar det 100 nya kronor.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av noaxark:

Jag hade ett kreditkort med eget tryck. Kostade en hundring. Gissar att Sony inte täcker det :/

Har du det via Swedbank är det en engångskostnad och jag antar att det är samma på de andra bankerna med. Alla framtida/utbytta kort kommer ha din egna bild ända till du säger till att du inte längre vill ha den. Du kan även byta bild och då kostar det 100 nya kronor.

Skönt!


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Vad jag sa om microsoft, var lite drygt och långsökt. Som sagt mitt första inlägg, får nog simma lungt här på forumen, lite orolig för attackerna mot sony och mig själv som köpt saker på PSN.

Medlem
Skrivet av bluray91:

Hackergruppen Anonymous jobbar säkert för microsoft. Sony ps3 är deras största konkurent ffs! Xbox360 kör hddvd som inte blev något vidare bland mediaspelare som ps3. många som gillar ljud och bild har ju garanterat ett ps3, klockren hanterare av mediaspelare! Vem vet Microsoft kanske betalade Anonymous för att få folk att inse att xbox är mer pålitligt. enligt mig suger Xbox, de får ju bara death ring som det heter.. riktigt dåligt av microsoft att producera en produkt som kan gå sönder vilken sekund som hälst... XD

Men snälla nån Utdaterat! Har du vart i koma i två år typ eller?

123
Skriv svar