Så slåss du i The Witcher 2

Robot
Så slåss du i The Witcher 2

Nya gameplayrullen bjuder på kommenterade strider. Förstå dig på hur Geralt utvecklas och blir än bättre på att dräpa människor och monster.

#the-witcher-2-assassins-of-kings


Inaktiv
Så slåss du i The Witcher 2

Det såg knappast imponerande ut.

Inaktiv

detta såg riktigt grymt ut. jag kan knappt längta tills jag får spela det. uppgraderar min dator oxå för detta lir. witcher ettan är ett riktigt mästerverk o jag lirar det fortfarande. helmys

Medlem
Skrivet av Segas:

Det såg knappast imponerande ut.

Eh okej.... vad är det du jämför med som får dig att säga något sådant? Jag tycker typ allt ser förbannat bra ut och tror det har goda chanser att inte bara bli årets rpg men även årets bästa spel överlag.

Inaktiv

Alltså, det ser...well, konstigt ut. Ingen riktig integration mellan karaktärerna som slåss. Fast en video och ett gameplay man styr själv är nog två vilt skilda saker. Huvudkaraktären ser ut att slumpmässigt kasta ut slag utan att animationerna följer ut slaget i samband med nästa.

Håller med om att animationerna halkar efter lite, men the Witcher 2 kommer bli det bästa spelet i fantasy rpg genren detta år och säkert långt in i nästa.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ser riktigt kul ut

Medlem
Skrivet av Segas:

Alltså, det ser...well, konstigt ut. Ingen riktig integration mellan karaktärerna som slåss. Fast en video och ett gameplay man styr själv är nog två vilt skilda saker. Huvudkaraktären ser ut att slumpmässigt kasta ut slag utan att animationerna följer ut slaget i samband med nästa.

Visst det är väl inte perfekt men jämför man med dem flesta andra rpg titlar och hur deras strider ser ut tycker jag Witcher 2 håller sig på en helt annan nivå. Kolla tex på Dragon Age, WoW, Neverwinter Nights, Age of Conan etc är det ju nästan igen dynamik eller impact alls i striderna. Det är väl rätt få rpg spel överhuvudtaget som har mer trovärdiga och dynamiska strider, typ dem enda bra exemplen jag kan komma på är Dark Messiah och Mount & Blade men dem är väl också mer action än rpg spel.

Medlem

Ni borde ändra den sista meningen till "Ett släpp är väntat 17 maj", med tanke på att det nu är bekräftat till konsolerna också.


signatur

Jaha.

Medlem

Mysig video! Haha killen som kommenterar låter så himla lurig...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Selphy:

Ni borde ändra den sista meningen till "Ett släpp är väntat 17 maj", med tanke på att det nu är bekräftat till konsolerna också.

Tja fast det är ju fortfarande exklusivt till PC 17maj och framöver, konsol versionerna är på tal om att de ska visas på E3 eller gamescom senare i år men när dem väl släpps är en annan femma. Lär nog ta ett tag att porta ett sådant massivt spel, speciellt för en studio som aldrig släppt ett konsol spel innan och med tanke på att dem inte ska visa konsol versionerna förrän om 2-4månader gissar jag på tidigast Q4 release i år. I vilket fall verkar dem gjort rätt att utveckla och satsa på PC versionen först för att sedan porta till konsol senare vilket fler utvecklare borde göra.

Medlem

Stridssystem bra eller ej, jag ska iaf ha detta spelet OCH jag ska köra det på de lägsta inställningarna.......mmmm.... lägsta...


signatur

Miner, don´t shoot!

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Alltså, det ser...well, konstigt ut. Ingen riktig integration mellan karaktärerna som slåss. Fast en video och ett gameplay man styr själv är nog två vilt skilda saker. Huvudkaraktären ser ut att slumpmässigt kasta ut slag utan att animationerna följer ut slaget i samband med nästa.

det finns inget släppt spel i dag som har perfekta animationer. jag tycker animationerna är jätteviktiga i spel o witcher ettan o tvåan har bland de bästa animationerna jag sett i ett spel. sen har vi ju oxå battlefield 3.

Medlem

hoppas, Hoppas, HOPPAS! att det kommer till 360

Inaktiv
Skrivet av Traveller in time:

Håller med om att animationerna halkar efter lite, men the Witcher 2 kommer bli det bästa spelet i fantasy rpg genren detta år och säkert långt in i nästa.

absolut! om inte tom årets bästa spel alla kategorier...

Medlem

Animationerna ser verkligen konstiga ut. Känns inte som det är ett jämt flyt i det. Får väl se vad som händer, och kanske lyckas det släppa ett demo?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Stridsystemet verkar ha fått en genomkörare från ettan. Inte för att jag tyckte att stancen från ettan var dåliga men detta ser mycket mer dynamiskt ut.
Jag kommer solklart köra på magi, fyfan vilken spell han får till där

Medlem

Är det inte lite förvirrande att ha bad scenen med Geralt och Triss som "huvudbild"?

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Animationerna ser verkligen konstiga ut. Känns inte som det är ett jämt flyt i det. Får väl se vad som händer, och kanske lyckas det släppa ett demo?

vad menar du? animationerna är bland de bästa jag sett i ett spel. geralt rör sig som en riktig människa, när han slår ser det verkligt ut, när han springer/går ser det oxå bra ut. witcher 1&2 har bättre animationer än oblivion, ME 1&2, hunted för o bara nämna några storspel. anledningen varför jag fortfarande lirar witcher ettan är just pga av de lysande animationerna...

Inaktiv

Tycker också det ser lite småfattigt ut i striderna. Men jämför man med witcher 1 är man väl inte så kräsen.

Detta spelet kommer förhoppningsvis att vara skit bra av andra anledningar.

Medlem

Ser ok ut, men lite väl mycket hopp och snurrande för min smak. Ser mest bara fjantigt ut.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Ser ok ut, men lite väl mycket hopp och snurrande för min smak. Ser mest bara fjantigt ut.

alså jäklas ni med mig elr? ta exempelvis darksiders. ~4 olika, överdrivna, flashiga svärdshugg allt som allt. snacka om sämst interaktion, tråkiga strider, pissiga animationer osv... i bland blir man ju gråtfärdig. o om det är så mycket fel på witcher 2, lira det inte. problemet löst...

Medlem

Min fanboi-mätare går i taket!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Wardancer:

Ser ok ut, men lite väl mycket hopp och snurrande för min smak. Ser mest bara fjantigt ut.

alså jäklas ni med mig elr? ta exempelvis darksiders. ~4 olika, överdrivna, flashiga svärdshugg allt som allt. snacka om sämst interaktion, tråkiga strider, pissiga animationer osv... i bland blir man ju gråtfärdig. o om det är så mycket fel på witcher 2, lira det inte. problemet löst...

Wow... varför skulle jag bry mig om vad Darksiders gör? (som dessutom är ett action rpg och inte ett mer klassiskt RPG som Witcher ändå vill vara). Alla hoppsnurrarna och flängandet med ett 2h svärd ser jävligt fjantigt ut, tycker du inte det så fine. Men jag slipper gärna animé wannabe strider, utan vill hellre se tyngd i striderna. Svärd som väger mycket och man ser att man träffat något, det är trots allt inte skumplast de svingar.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Wardancer:

Ser ok ut, men lite väl mycket hopp och snurrande för min smak. Ser mest bara fjantigt ut.

alså jäklas ni med mig elr? ta exempelvis darksiders. ~4 olika, överdrivna, flashiga svärdshugg allt som allt. snacka om sämst interaktion, tråkiga strider, pissiga animationer osv... i bland blir man ju gråtfärdig. o om det är så mycket fel på witcher 2, lira det inte. problemet löst...

Wow... varför skulle jag bry mig om vad Darksiders gör? (som dessutom är ett action rpg och inte ett mer klassiskt RPG som Witcher ändå vill vara). Alla hoppsnurrarna och flängandet med ett 2h svärd ser jävligt fjantigt ut, tycker du inte det så fine. Men jag slipper gärna animé wannabe strider, utan vill hellre se tyngd i striderna. Svärd som väger mycket och man ser att man träffat något, det är trots allt inte skumplast de svingar.

vi är långt i från såna strider i spel fortfarande. du kan ju inte jämföra svärdstrider i spel med verkliga svärdstrider. det är ju absurt! o sedan är en witcher liiiite starkare än en normal människa oxå. så det är ju klart han svingar svärdet lättare. sen om man tittar på andra spel med svärdstrider i, så är de ju helt skumma. witcher 1&2 har riktigt "verklighetstrogna" svärdstrider om man jämför med andra spel. o glöm inte att det är en påverkad witcher som svingar svärdet...

Medlem

Jösses... skiter väl i om han är stålmannen, ser fortfarande skitlöjligt ut när han göt sitt piruetthopp... det finns spel som gör det betydligt bättre på alla sätt och vis. Ta Risen eller till och med oblivion gör svärdsfighting som ser bättre ut än nån mupp som virvlar runt som nåt hämtat ur en anime. Ditt försvar av spelet blir bara mer och mer desperat. Tror säkert det är ett schysst spel och har planer på att spela det, men det ändrar fortfarande inte det faktumet att det ser skitfånigt ut när han hoppar runt så mycket i striderna.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar