Spelande ger hjärtproblem?

Medlem
Medlem
Medlem

Jag avskyr när de vinklar det på detta sätt. "Dator och tv ökar risken för hjärtfel" säger rubriken men naturligtvis är det inte själva datoranvändandet eller TV-tittandet som orsakar problemen utan det faktum att man sitter still istället för att röra på sig. Men det är alltid lättare att hitta något att skylla på istället för att se det verkliga problemet.

Medlem

Lite som en studie jag läste om i Illustrerad Vetenskap, där de påstod attbra hygien ledde till en massa olika sjukdomar. De enda de gjort är att se "De här personerna har de problemet, och de håller på med det här. Då måste det ju hänga ihop!"

Ibland är folk så dumma...

Medlem

Kommer hela tiden nya och korkade studier om vad som är dåligt för hälsan.
kort och gott allt är dåligt för hälsan. Att någon ens orka bry sig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

När ska dom sluta lägga all skuld på själva spelandet? Dagens barn sitter stilla för mycket, punkt slut! Det är lika farligt att sitta och sy kläder hela dagarna, men inte fan skapar det rubriker. Nä om ett barn tycker om att sy så är det ju bara gulligt tycker alla moralkärringar.

Stilla sittande och dålig kost, Hög ansträgning för kroppen när vi sitter uppe hela/halva nätterna kan leda till hjärtproblem.

Spel ger inte hjärtproblem, utom Amnesia då.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sitter man hela sitt liv framför ett tv-spel utan att röra ens ett lillfinger och äter fet mat. Då kan det vara så, kanske.

Det nämner dock inte artikeln så tydligt, utan den är ordentligt vinklad. Det är inte spelande som skapar hjärtproblem, det är snarare bristen på motion. Spel är inget hinder för att ta en promenad eller att lyfta vikter på gymmet.

Inaktiv

Hellre dör jag av spelandet än något annat gift som finns i världen.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hellre dör jag av spelandet än något annat gift som finns i världen.

haha true


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Sitter man och spelar i flera år utan att motionera så är det klart att man kan drabbas av det som nämns i artikeln. Inga konstigheter med det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om man e smart och har åldern inne så kan man spela och motionera, Tycker jag funkar prima, hård dag på gymet sen hem och sätta sig i soffan helt utmattad och spela. Is a nice.

Medlem

Jadu DraxXus, livet kan vara så gott. Fast en annan som har problem med magen kan få ont när man spelar eller tränar och är för:
- Nu #d¨^jä;vl¤ar!


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Jadu DraxXus, livet kan vara så gott. Fast en annan som har problem med magen kan få ont när man spelar eller tränar och är för:
- Nu #d¨^jä;vl¤ar!

Kanske dags att kolla upp det? Och kanske få något som lindrar? :/

Medlem

Brukar bli inlagd ibland så visst är jag genomkollad... svaret är: kroniskt. Men spela är kul!


signatur

Det var detta...

Medlem

Tror det balanseras ut då det visade sig i en annan undersökning utförd i Sverige att "gamers" ofta utövar sport fler antal timmar i sina tonår än andra icke gamers.

Inaktiv

går väl inte säga längre att en gamer är en blekfet finnig oskuld,som duschar en gång i veckan, och pissar i en tom colaflaska för att inte bli kickad från cs-servern.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av showerguy:

Hellre dör jag av spelandet än något annat gift som finns i världen.

haha true

true true......


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Avstängd

Jag undrar varför människor kommer med saker som inte verkar stämma och att dom kan verka lite sådär, jag vet inte vad jag ska kalla det. Dom som säger det här, jag begriper inte varför dom gör det. Dom här studierna, om dom heter så. Dom ser väldigt förenklade ut. Det som står skrivet i den här tråden. Har den här typen av studier funnits länge, hur länge har dom funnits? Det låter väldigt förenklat. Vilket får mig att tänka på hur det kommer att komma saker i framtiden som gör att människor kommer att ändra saker, som sin inställning eller något annat som förmodligen ingen människa kan veta vad om nuförtiden. Dom skriver om hälsa. Varför klagar människor på hälsan bland alla människor och djur? Det var ju faktiskt sämre hälsa förr i tiden. Om jag inte har fel stämmer det här. Människor har aldrig haft så bra hälsa som dom har nu. Djur har aldrig haft så bra hälsa som nu för tiden. Om jag inte har fel stämmer det här med. Människor har aldrig haft så bra hjärtan som nu. Djur har aldrig haft så bra hjärtan som nu. Jag är osäker på djur. Det verkar hända oväntade saker på senare år, om det stämmer undrar jag när det blir ändring på det.


signatur

Neuropsyk i Bollnäs AB

Medlem
Skrivet av WaltX:

Sitter man och spelar i flera år utan att motionera så är det klart att man kan drabbas av det som nämns i artikeln. Inga konstigheter med det.

Amen. Finns inte så mycket mer att säga än det som WaitX sa. Det verkar som att det finns ett läger dedikerat till 100% till att smutskasta och komma på saker som sätter gaming och relaterat i dålig dager. Usch och fy på sådant.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar