Så går en belägring till i Mount & Blade

Robot
Så går en belägring till i Mount & Blade

Maj-släppet av Mount & Blade: With Fire and Sword skrider allt närmare – i senaste trailern är det dags för belägring!

#mount-blade-with-fire-and-sword, #mount-blade-warband


Medlem
Så går en belägring till i Mount & Blade

Det var grymt dålig grafik tycker jag för att vara ett pc-spel och även grafikmotorn buggade rejält när en man var på väg att ramla ut från borgen och istället står han helt i luften och precis när man ser det så hoppar videon vidare till en annan del.

Medlem

Blä, ge oss Mount & Blade 2 med uppdaterad grafik och bättre MOD-stöd.


signatur

Wai

Medlem

Habba, habba. Detta kommer äga! Henryk Sienkiewicz romaner är riktigt bra!

Medlem

grafiken duger ju mer än väl med tanke på att spelet är extremt originellt och helt ensam i sin genre.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Allt handlar inte om grafik, bättre att ha ett spel med bra känsla & att det är skoj, då har inte grafiken så stor inverkan tycker jag. En sak som brukar kunna vara bra ochså med att inte dom kör med Uber grafik är faktiskt att spelen får längre spel längd, Och att dom kanske har satsat mera på bra musik OSV. Men som sagt, det är vad jag tycker.

Medlem
Skrivet av Soulless:

grafiken duger ju mer än väl med tanke på att spelet är extremt originellt och helt ensam i sin genre.

Men halloj där godmorron på dig då. Det måste la ändå finnas bättre grafikmotorer som fungerar smidigt och bra sedan inte tar allt för lång tid att konvertera det nuvarande till en ny. Förstår inte riktigt varför dom inte tog en ny grafikmotor från början igenkligen.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Soulless:

grafiken duger ju mer än väl med tanke på att spelet är extremt originellt och helt ensam i sin genre.

Men halloj där godmorron på dig då. Det måste la ändå finnas bättre grafikmotorer som fungerar smidigt och bra sedan inte tar allt för lång tid att konvertera det nuvarande till en ny. Förstår inte riktigt varför dom inte tog en ny grafikmotor från början igenkligen.

För att det kostar pengar?


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Jag har inga som helst problem med grafiken, det här ser jag fram mot riktigt mycket!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

mount and blade är ett spel som visar att det inte behövs bra grafik för att vara roligt, sitter spelar det dagligen


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

För det första, detta spel är INTE har utvecklat av Talesworld utan har gjorts av några polska utvecklare med tillstånd av Talesworld. För det andra är grafiken ok men Mount & Blade 2 kommer att ha väldigt mycket bättre grafik iochmed deras succe med Mount & Blade och Mount & Blade: Warband. Mer pengar = bättre grafik.

PS. Paradox har släppt soundtracket till spelet. http://www.paradoxplaza.com/press/2011/4/mount-blade-with-fir...

Medlem
Medlem

Ser ut som en taskig mod till BF 1942

*Och Kudos till Sebastian för Seagal-referensen.

Medlem

Haha det var något av det fulaste jag sett. Och jag måste ha det!


signatur

Imperator

Medlem

Grafiken må va sämre men fan det här spelet har nästan det bästa gameplayet jag sett. Polarn spelade 18 timmar i sträck, farligt beroendeframkallande

Medlem

För er som är intreserade så släps spelet på Tisdag
Källa

Medlem

Alltså visst, Mount & Blade är ett av de mest underhållande spel jag har spelat, men detta ser inte ut att vara så mycket mer än en välgjord mod. Men det är vad jag tycker

Medlem

Artikeltips! "Så går en belägring till i Dwarf Fortress"

Tänk vad skoj det blir att läsa de grafikrelaterade kommentarerna till den artikeln!

Medlem

Yes! snart kan mitt kala svenska stål smiska både ryss och polack rumpa!

Medlem

Det är inget fel på grafiken men lite uppdaterad motor skulle sitta fint och försöka göra allt mer möjligt för moddare.


signatur

Wai

Medlem

hur grafiken än är så är det ingen fara så länge man har den där hatten

Medlem

Jag är inte den som normalt klagar men detta såg inget vidare ut.

Inaktiv

Det är dags för dem att byta grafikmotor och uppdatera animationerna lite. Det ser ju för bövulen precis lika dant ut som warband. Enda skillnaden är nya kläder och vapen. Det är bara att modda om warband lite så blir det ju samma grej. Jag tror faktiskt att deras spel kunde bli riktigt bra om du arbetade lite mer med dem. Mount and blade är underhållande spel men jag tycker dom kunde lagt ner lite mer tid på spelen.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Inaktiv

nu börjar de pumpa ut spel efter spel ända tills mount&blade serien är så urvattnad att ingen vill kännas vid serien...

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Soulless:

grafiken duger ju mer än väl med tanke på att spelet är extremt originellt och helt ensam i sin genre.

Men halloj där godmorron på dig då. Det måste la ändå finnas bättre grafikmotorer som fungerar smidigt och bra sedan inte tar allt för lång tid att konvertera det nuvarande till en ny. Förstår inte riktigt varför dom inte tog en ny grafikmotor från början igenkligen.

God morgon på dig med.
Självklart kan man alltid önska mer av ett spel, OAVSETT vilket spel det än är. Och visst vore det nice med ett M&B med extremt bra grafik.

Men det är inte nödvändigt då spelet, i sig, är ett bra spel med mycket nöje och spelglädje. Sålänge man utvecklar ett ROLIGT spel så kommer folk att spela det oavsett hur gräsligt det ser ut.

Nu är jag inte särskillt insatt i M&B spelen men jag antar att utvecklarna känner att den grafikmotor de använder fortfarande duger för att driva den typ av spelide de har, och de har ju onekligen helt rätt i sitt antagande. Istället för att lägga resurser och pengar på att konvertera spelet in i en ny grafikmotor så verkar de lägga sin tid på att utveckla sin ide ytterligare.
Jag önskar fler utvecklare tänkte så.

Det tydligaste tecknet på detta idag är väl Minecraft, ett av de fulaste spelen som säljs idag, och endå är det större och populärare än vad de flesta spel(utvecklare) kan drömma om idag.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Medlem
Skrivet av Boerje:

Artikeltips! "Så går en belägring till i Dwarf Fortress"

Tänk vad skoj det blir att läsa de grafikrelaterade kommentarerna till den artikeln!

Jag vill ha en "civiliserad" DF guide! Låt oss hör alla grafikpojkar stöna då de ser spelet!


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Ish
Medlem

M&B är sjukt kul. Ni som enbart klagar på grafiken borde testa. Svårt som fan i MP (tycker jag). Handlar mycket om timing och teamwork.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Har aldrig riktigt förstått vad M&B går ut på men jag måste säga att jag är intresserad av att få lära mig mer eftersom det verkar som om många tycker om det?

Vad är det som gör spelet så orginellt? Jag bryr mig inte heller jättemycket om grafiken om det helt enkelt är roligt att spela :). Så kan ingen lite kort förklara vad det är som gör spelet så "eget"?

Medlem
Skrivet av Casten:

Det är dags för dem att byta grafikmotor och uppdatera animationerna lite. Det ser ju för bövulen precis lika dant ut som warband. Enda skillnaden är nya kläder och vapen. Det är bara att modda om warband lite så blir det ju samma grej. Jag tror faktiskt att deras spel kunde bli riktigt bra om du arbetade lite mer med dem. Mount and blade är underhållande spel men jag tycker dom kunde lagt ner lite mer tid på spelen.

Åååh herre gud. "Om de arbetade lite mer med det"... Mount & Blade utvecklades av ett turkiskt par(Herr och fru Yavuz) under många, många år, och utvecklades i tätt samarbete med sitt community. De har vigt sina liv åt spelet, och åstadkommit ett riktigt bra spel med små medel. Nu när pengarna har rullat in i några år så skulle de självklart kunna byta spelmotor till något mainstream, typ Unreal Engine, men skulle det då fortfarande vara Mount & Blade?

Mao. all heder åt utvecklarna av Mount & Blade, men den nya expansionen tycker jag verkar lite sådär. Känns mer som en mod än som en expansion, men för de som gillar tidsåldern kan det säkert vara bra.

12
Skriv svar