Så går en belägring till i Mount & Blade

Medlem
Skrivet av liath:

Har aldrig riktigt förstått vad M&B går ut på men jag måste säga att jag är intresserad av att få lära mig mer eftersom det verkar som om många tycker om det?

Vad är det som gör spelet så orginellt? Jag bryr mig inte heller jättemycket om grafiken om det helt enkelt är roligt att spela :). Så kan ingen lite kort förklara vad det är som gör spelet så "eget"?

Jag anser att det är eget eftersom det kombinerar så många element. Du börjar som en enkel äventyrare som reser runt världen för att skaffa dig vänner, handla och bygga upp ett följe av människor. I striderna är du befälhavare över dina trupper, men du deltar ändå i fält som en vanlig soldat, vilket jag anser är väldigt unikt. Du kan ge order från hästryggen, samtidigt som du rider ner fiendens bågskyttar. Längre fram i spelet kan du belägra slott, driva ett kungadöme och delta i regelrätta fältslag.

På sätt och vis påminner det lite om Elite och Pirates, men i en medeltida atmosfär.

Medlem
Skrivet av liath:

Har aldrig riktigt förstått vad M&B går ut på men jag måste säga att jag är intresserad av att få lära mig mer eftersom det verkar som om många tycker om det?

Vad är det som gör spelet så orginellt? Jag bryr mig inte heller jättemycket om grafiken om det helt enkelt är roligt att spela :). Så kan ingen lite kort förklara vad det är som gör spelet så "eget"?

Åh herregud hur ska jag förklara? På en liten "kampanjkarta" förflyttar du dig som en liten ensam gubbe. Sedan när striderna börjar så placeras du och ditt följe av elitsoldater eller bönder med träklubbor ut på en bana där du möter motståndarna. Extremt roligt gameplay, jag rekommenderar dig att testa demot. Jag blev beroende

Medlem
Medlem

Tycker det påminner lite om Defender Of The Crown till Commendore 64 + några flera utav dom goa gammla datorerna Det var kärlek det <3

Ish
Medlem
Skrivet av Havocado:
Skrivet av liath:

Har aldrig riktigt förstått vad M&B går ut på men jag måste säga att jag är intresserad av att få lära mig mer eftersom det verkar som om många tycker om det?

Vad är det som gör spelet så orginellt? Jag bryr mig inte heller jättemycket om grafiken om det helt enkelt är roligt att spela :). Så kan ingen lite kort förklara vad det är som gör spelet så "eget"?

Åh herregud hur ska jag förklara? På en liten "kampanjkarta" förflyttar du dig som en liten ensam gubbe. Sedan när striderna börjar så placeras du och ditt följe av elitsoldater eller bönder med träklubbor ut på en bana där du möter motståndarna. Extremt roligt gameplay, jag rekommenderar dig att testa demot. Jag blev beroende

Tänk total war spelen fast när det kommer till striderna styr du en gubbe som kan ange formationer etc istället för ett RTS interface.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

kan inte alla bara knipa igen om grafiken eller? spelet äger!

Medlem

M&B är beroendeframkallande. Svårt att sluta spela när man väl startat spelet, timmarna bara flyger förbi.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kommer nog köpa spelet inom en månad tror jag


signatur

Game long and prosper

Medlem

Köpte M&B på nån steam rea, tröttnade snabbt. Då spelade jag dock bara MP. SP är nog djupare och bättre.

12
Skriv svar