Stor presskonferens om PSN-krisen imorgon

Robot
Stor presskonferens om PSN-krisen imorgon

Sony håller en stor presskonferens i Japan imorgon där de kommer att tala om Playstation Network-krisen.

#sony


Medlem
Stor presskonferens om PSN-krisen imorgon

Denna presskonferans skall bli ett nöje att följa.. Bäst för PSN att dom kommer med goda nyheter ! Samt någon sorts kompensation till oss lidande gamers -.-

Medlem

Alla som har PSN plus borde få en kompensation. Alla dessa dagar PSN är nere borde inte räknas, alltså får dem dessa dagar tillbaka.

Men för de som inte betalar något, nej. Förutom att försöka göra PSN ännu säkrare då.

Medlem

för att bara säga det.
Xbox 360 = nej
PS3 = nej
Wii = nej
PC = epic.
helt enkelt, om du tycker om spel, skaffa en dator


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Skrivet av torylva:

för att bara säga det.
Xbox 360 = nej
PS3 = nej
Wii = nej
PC = epic.
helt enkelt, om du tycker om spel, skaffa en dator

Helt rätt. Men jag har då ett ps3 men det är CFW


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av torylva:

för att bara säga det.
Xbox 360 = nej
PS3 = nej
Wii = nej
PC = epic.
helt enkelt, om du tycker om spel, skaffa en dator

Oh the stupidity, tycker du om spel skaffar du ALLA plattformar som är aktuella.
Inget religiöst tramsande runt någon favoritplattform

Medlem
Skrivet av Siken:

Alla som har PSN plus borde få en kompensation. Alla dessa dagar PSN är nere borde inte räknas, alltså får dem dessa dagar tillbaka.

Men för de som inte betalar något, nej. Förutom att försöka göra PSN ännu säkrare då.

Du menar inte att vi som inte har Playstation PLUS inte borde få någon som helst kompensation? Dum eller?, Jag exempelvis har precis köpt Portal 2, och skulle precis länka mitt Steam till PSN då jag fick ett "Påskerbjudande" på 20% billigare spel på Steam. Detta gick jag miste om i och med detta förbannade hackerproblem.

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av torylva:

för att bara säga det.
Xbox 360 = nej
PS3 = nej
Wii = nej
PC = epic.
helt enkelt, om du tycker om spel, skaffa en dator

Oh the stupidity, tycker du om spel skaffar du ALLA plattformar som är aktuella.
Inget religiöst tramsande runt någon favoritplattform

QFT! bästa jag har hört på länge

Inaktiv

Varför ska man kompenseras då PSN är en gratis tjänst egentligen?

Medlem
Skrivet av a10388:

Denna presskonferans skall bli ett nöje att följa.. Bäst för PSN att dom kommer med goda nyheter ! Samt någon sorts kompensation till oss lidande gamers -.-

hur har du lidit?

Skrivet av jlarss:
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av torylva:

för att bara säga det.
Xbox 360 = nej
PS3 = nej
Wii = nej
PC = epic.
helt enkelt, om du tycker om spel, skaffa en dator

Oh the stupidity, tycker du om spel skaffar du ALLA plattformar som är aktuella.
Inget religiöst tramsande runt någon favoritplattform

QFT! bästa jag har hört på länge

+1

Ja, varför skall man välja? Lika bra att ha alla.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför ska man kompenseras då PSN är en gratis tjänst egentligen?

Med tanke på att dina personliga uppgifter som namn, adress, mail, användarnamn, lösenord osv kan vara i händerna på människor som eventuellt skulle kunna försöka utnyttja dessa för illvilliga syften så tycker jag inte att det är mer än rätt att sony kompenserar sina medlemmar när man skött säkerheten så uselt. I värsta fall så är även kortuppgifter ute och i många fall så räcker kortnummer samt utgångsdatum för att utnyttja kortet..

Ärligt talat, vem bryr sig om några kronor som man har förlorat för att onlinetjänsten ligger nere? Oerhört mycket värre är ju alla läckta uppgifter! Jag behöver knappast motivera varför.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför ska man kompenseras då PSN är en gratis tjänst egentligen?

För att den är en del av PS3 och vissa köper enbart spel för att köra MP, således bör de också har kompensation när de inte längre kan spela sina spel eller att man inte längre kan köpa det där spelet man väntat så länge på. Kompensationen är även för att Sony brustit i det förtroende men haft med dom när det gäller att se till så att ingen utomstående får tillgång till ens personliga uppgifter.

Medlem

Hoppas Sony går i konkurs nu

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av showerguy:

Varför ska man kompenseras då PSN är en gratis tjänst egentligen?

För att den är en del av PS3 och vissa köper enbart spel för att köra MP, således bör de också har kompensation när de inte längre kan spela sina spel eller att man inte längre kan köpa det där spelet man väntat så länge på. Kompensationen är även för att Sony brustit i det förtroende men haft med dom när det gäller att se till så att ingen utomstående får tillgång till ens personliga uppgifter.

Vilket svammel.

Jag fick kompensation av ICA när deras frysdisk var trasig och dom hade inga fryspizzor vilket jag tyckte var dåligt.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Hoppas Sony går i konkurs nu

Och det är lika troligt som att BMW går i "konkurs", ungefär.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Konkurs

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför ska man kompenseras då PSN är en gratis tjänst egentligen?

Har du inte läst vad det är som står? Ens personliga information (namn, epost, adress och KREDITKORT) är i fara och vissa har redan blivit kapat.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av TarX:
Skrivet av a10388:

Denna presskonferans skall bli ett nöje att följa.. Bäst för PSN att dom kommer med goda nyheter ! Samt någon sorts kompensation till oss lidande gamers -.-

hur har du lidit?

Skrivet av jlarss:
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av torylva:

för att bara säga det.
Xbox 360 = nej
PS3 = nej
Wii = nej
PC = epic.
helt enkelt, om du tycker om spel, skaffa en dator

Oh the stupidity, tycker du om spel skaffar du ALLA plattformar som är aktuella.
Inget religiöst tramsande runt någon favoritplattform

QFT! bästa jag har hört på länge

+1

Ja, varför skall man välja? Lika bra att ha alla.

Jadu, har legat hemma med sjukdom nu under veckan och har inte haft möjlighet till att kunna lira ex. Fifa eller andra spel? Vad annars gör man när man är hemma och är sjuk..

Medlem
Skrivet av a10388:
Skrivet av TarX:
Skrivet av a10388:

Denna presskonferans skall bli ett nöje att följa.. Bäst för PSN att dom kommer med goda nyheter ! Samt någon sorts kompensation till oss lidande gamers -.-

hur har du lidit?

Skrivet av jlarss:
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av torylva:

för att bara säga det.
Xbox 360 = nej
PS3 = nej
Wii = nej
PC = epic.
helt enkelt, om du tycker om spel, skaffa en dator

Oh the stupidity, tycker du om spel skaffar du ALLA plattformar som är aktuella.
Inget religiöst tramsande runt någon favoritplattform

QFT! bästa jag har hört på länge

+1

Ja, varför skall man välja? Lika bra att ha alla.

Jadu, har legat hemma med sjukdom nu under veckan och har inte haft möjlighet till att kunna lira ex. Fifa eller andra spel? Vad annars gör man när man är hemma och är sjuk..

[EDIT] - Känns inte heller något vidare trovärdigt att låta 75miljoner användare bli hackade, Namn,adress kontouppgifter m.m., utan att man ska få någon kompensation? [EDIT]

Medlem

Nån som vet hur det är om jag fått några trophies offline, blir jag av med dom när PSN väl kommer online eller uppdateras dom till mitt konto? Vet iaf att på 360 så får man inga achievements om man inte är inloggad. Tänkte om det var samma sak på PS3?

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Nån som vet hur det är om jag fått några trophies offline, blir jag av med dom när PSN väl kommer online eller uppdateras dom till mitt konto? Vet iaf att på 360 så får man inga achievements om man inte är inloggad. Tänkte om det var samma sak på PS3?

Dom läggs till på ditt konto sen när PSN är uppe, du måste bara synka dom först

Jag är mer nyfiken på om dom kommer lite updates runt hur det går med alla utredningar om vem det var som hackade PSN. Ryktes vägen säger ju att väldigt många federala organistaioner är involverade.. läste något om att hackern troligen använde en DoD server i Ohio som access mot PSN. (DoD skall tydligen vara lätt hackat och har använts förut..) Det som är verkligen intressant är om det visar sig vara ett beställningsjobb, dvs. industri terror/attack. (läs. Microsoft)

"Another organization is getting involved in trying to figure out who was behind the security threat that affected millions of PSN users around the World. The US Department of Homeland Security and their Computer Emergency Readiness Team (CERT) are dedicating resources into trying to determine how Sony’s security system was hacked. According to reports by both Gamasutra and GameSpot, CERT is focused in not only assisting in trying to track down those involved but to help Sony to implement a better system to prevent such an instance from happening again in the future.

Homeland Security isn’t the only US organization working into tracking down those involved with the hack, the FBI is also involved. Around the world, even Canadian, British and Australian Federal agencies are also actively assisting in trying to pin-point the origin of all these problems."


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jag ville ochså säga det.
PS3 = ja the ruler!
Wii =nja
PC = ok
psp=ok
helt enkelt, om du tycker om spel, skaffa lite av varje!

Medlem

Det känns som ni sitter och säger att det är PSNs fel att det inte går att spela Online osv. Tror inte dom gör det med meningen, Så varför skulle dom ge en kompensation?! Om det varit deras fel så skulle jag också tyckt som ni men nu gör jag inte det!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Det känns som ni sitter och säger att det är PSNs fel att det inte går att spela Online osv. Tror inte dom gör det med meningen, Så varför skulle dom ge en kompensation?! Om det varit deras fel så skulle jag också tyckt som ni men nu gör jag inte det!

Tror dom tycker så för att det var jävligt dålig säkerhet i systemet på PSN. Sedan att de inte hade tillräckligt bra säkerhet för ens sparade kreditkortsuppgifter och varför de inte jobbade på att göra säkerheten bättre hela tiden när de visste att den inte var vattentät. Sedan så att varför det inte varit stort fokus på just kreditkortsuppgifterna från början. Lite sånt, jag kan säkert räkna upp hundra olika anledningar för kompensation till alla PSN användare. Tack för Mig leverpastej:)

Medlem
Skrivet av Kajax:
Skrivet av MMO4Life:

Nån som vet hur det är om jag fått några trophies offline, blir jag av med dom när PSN väl kommer online eller uppdateras dom till mitt konto? Vet iaf att på 360 så får man inga achievements om man inte är inloggad. Tänkte om det var samma sak på PS3?

Dom läggs till på ditt konto sen när PSN är uppe, du måste bara synka dom först

Tack då vet jag

Medlem

Det är väl ganska självklart att användare bör kompenseras, för PSN Plus borde dagarna som PSN varit nere inte räknas, alltså att det skjuts upp 10-15 dagar eller vad det blir. Andra användare borde också kompenseras eftersom Sony har byggt upp systemet att alla MP-funktioner går genom PSN vilket gör att det inte går att spela online när PSn är nere, dvs det blir en försämring av varan.

Hade det istället varit uppbyggt så varje spel hade sina egna servrar och inloggningsuppgifter typ som det är till PC och PSN bara var en tjänst för nerladdning av demos, spel, trophies och samlad statistik hade det varit en annan sak.

Medlem
Skrivet av a10388:

[EDIT] - Känns inte heller något vidare trovärdigt att låta 75miljoner användare bli hackade, Namn,adress kontouppgifter m.m., utan att man ska få någon kompensation? [EDIT]

Det finns en Edit knapp >.>

Hur som helst så borde alla få en kompensation av någon sort men de som betalar borde antingen få någon större kompensation eller extra rea.

Skrivet av Alienshade:

Jag ville ochså säga det.
PS3 = ja the ruler!
Wii =nja
PC = ok
psp=ok
helt enkelt, om du tycker om spel, skaffa lite av varje!

Det finns en konsol som heter Xbox 360 fyi ;).

Medlem

Jag tycker detta är otroligt klantigt och oacceptabelt.
Inte så kul att behöva spärra sitt kreditkort och vara utan 4-5 dagar etc pga Sonys slarv.

Självklart skall alla kompenseras, det spelar ingen större roll för mig vad det blir för kompensation, men det
är ju bara principiellt rätt att kompensera alla efter denna dundertabbe.

Inte så kul att veta att ens namn, adress, e-mail (telefonnummer?), kreditkortsinfo etc har läckt ut.

Det är svårt att förstå skalan av denna soppa.

Kunder som litat på Sony och försett dem med sina känsliga uppgifter blir givetvis förbannade när Sony inte klarar av att hålla dem säkra.

Sedan tycker jag att man kan lägga ner allt PC = bättre än allt snack och skadeglädje.

Jag själv har spelet PC-spel sedan min dator var en 486:a med 25 Mhz.
Jag älskar PC, men konsolerna har kommit för att stanna på gott och ont.

Jag spelar strategi, MMO, FPS på PC, men sportspel etc på konsol. Varför kan man inte ta det bästa från båda världarna? Förstår inte hur man kan vara så trångsynt. Både PC och konsolerna har sina brister samt styrkor.

Att tycka att det är BRA att 70 miljoner människor har fått sina uppgifter stulna visar ju inte direkt på den "mognad" som PC-only grupperingen brukar luta sig tillbaka på..

Hursomhelst, fuck off Sony.

Totalt värdelöst detta, kommer aldrig att använda mitt Kreditkort på PSN igen, och jag tror att det är många som har noll förtroende efter detta.

12
Skriv svar