Thor: The Video Game

Robot
Thor: The Video Game

Thor är tillbaka, nu med ännu större hammare, men utan sin hornbeklädda hjälm. Den hade han behövt efter vår recension.

#thor-god-of-thunder, #bayonetta


Medlem
Thor: The Video Game

Ja, det var väl som väntat.

AW8
Medlem

Haha, bildtexterna är skitroliga!

Hans armar ser fanimej ut som kassler i den första bilden.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Som väntat!
Men en sak jag undrar är om ni får recensionsex på skitspel som Thor också? Jag menar: utvecklarna kan väl knappast tjäna på att folk recenserar dessa spel? Eller tänker dom "all PR är bra PR"?

Medlem

haha dagen det kommer ett välgjort och bra filmlicens-spel blir det snöbollskrig i helvetet


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av bionicman:

haha dagen det kommer ett välgjort och bra filmlicens-spel blir det snöbollskrig i helvetet

Batman, Riddick och King Kong?

Medlem
Skrivet av AW8:

Haha, bildtexterna är skitroliga!

Hans armar ser fanimej ut som kassler i den första bilden.

+1

Medlem
Skrivet av Bruden123:
Skrivet av bionicman:

haha dagen det kommer ett välgjort och bra filmlicens-spel blir det snöbollskrig i helvetet

Batman, Riddick och King Kong?

Batman? Vilken film har de gjort till ett spel? Samma fråga ang. Riddick.

Om man nu ska vara sådan.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Bruden123:
Skrivet av bionicman:

haha dagen det kommer ett välgjort och bra filmlicens-spel blir det snöbollskrig i helvetet

Batman, Riddick och King Kong?

Batman? Vilken film har de gjort till ett spel? Samma fråga ang. Riddick.

Om man nu ska vara sådan.

"Filmlicens-spel" ... Batman: Arkham Asylum och "Riddick: Escape from Butchers Bay" är båda filmlicens-spel.

Medlem
Skrivet av Bruden123:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Bruden123:
Skrivet av bionicman:

haha dagen det kommer ett välgjort och bra filmlicens-spel blir det snöbollskrig i helvetet

Batman, Riddick och King Kong?

Batman? Vilken film har de gjort till ett spel? Samma fråga ang. Riddick.

Om man nu ska vara sådan.

"Filmlicens-spel" ... Batman: Arkham Asylum och "Riddick: Escape from Butchers Bay" är båda filmlicens-spel.

Ja men med en egen story. Batman kan du dock inte ta med i listan över filmlicenspspel om inte spelet heter samma sak som diverse Batman filmer. I så fall kan listan göras väldigt lång på bra spel som är baserad på en film, serietidning, serie.

King Kong är ju dock ett riktigt bra filmlicensspel, sen fanns det ju ett o annat guldkorn för många år sen. Bla Aladdin till SNES

MFC
Medlem

Tycker det syns på bilden nedan att han säger JAG SUGER

[eos_image="186102"]JAG SUGER[/eos_image]


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ett filmspel är dåligt? NÄ!?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Kommer ni ihåg "Lion King"-plattformaren som kom i samband med filmen för länge sen, det var rätt underhållande vill jag minnas.

Men överlag är filmlicensspel ren dynga, sorgligt men sant. Enbart där för att mjölka föräldrar på pengar med lite mindre koll inför födelsedagar och liknande.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag var aldrig intresserad ens från början Thor liksom, vem tror han att han är?

Det är inte ens lönt att ni tittar på dessa spel, utvecklingstiden är på tok för kort...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas starkt på 3DS- samt DS-versionen av detta spel som trots allt utvecklas av inga mindre än WayForward Technologies! \o/ Ser ut att kunna bli ett riktigt bra beat 'em up.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Det är inte ens lönt att ni tittar på dessa spel, utvecklingstiden är på tok för kort...

så jäkla sant. jag har börjat titta på utvecklingstiden väldigt noga efter dragon age 2 fiaskot. 2 år höll de på med spelet o det blev ett mediokert spel. osv...

edit: utvecklingtid o kvalite går hand i hand...

Medlem
Skrivet av Bruden123:

"Filmlicens-spel" ... Batman: Arkham Asylum

Varken Batman Arkham Asylum eller den kommande uppföljaren är några filmlicens-spel...

Medlem

skulle nog Spela det för att höra hans otroligt manliga röst


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Köper all slags spel, även sånt här, man är ju inte kräsen, och så brukar det ju vara hyfsat enkla achivments i såna här spel.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:

Köper all slags spel, även sånt här, man är ju inte kräsen, och så brukar det ju vara hyfsat enkla achivments i såna här spel.

Du kan spara en slant på achievement-plockande spel via kongregate.com.

Till den stora frågan, spelet kändes lite som förväntat kasst. Men hur är filmen? Någon som sett den?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Ett filmspel som suger..varför blir man inte förvånad?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag är inte särskilt förvånad, men lite förundrad över att folk faktiskt slösar tid på att utveckla sådan här skit. Jag menar, det är ju som om en restaurang skulle prångla ut köttbitar som de visste innehöll salmonella och var vidbrända. Var är yrkesstoltheten?

IOFS finns det ju mängder av musiker som gör jinglar av typen "För allt inom VVS, la la la, tänk direkt på Bruuuuunos Skiiiiiithuuus, la la la." Bättre än att svälta som arbetslös antar jag. Men det är ändå ingen ursäkt för att ta betalt för ett "spel" som Thor :).

Medlem
Skrivet av LupX:
Skrivet av About 666 Ewoks:

Köper all slags spel, även sånt här, man är ju inte kräsen, och så brukar det ju vara hyfsat enkla achivments i såna här spel.

Du kan spara en slant på achievement-plockande spel via kongregate.com.

Till den stora frågan, spelet kändes lite som förväntat kasst. Men hur är filmen? Någon som sett den?

Såg den på 3d bio här om dagen, den var sådär. Välgjorda effekter och påkostad budget men inte så bra, lite långdragen kändes den. 2 av 5 stjärnor från mig Vänta tills den kommer på blue-ray och kolla på den hemma istället.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av BadMrBox:
Skrivet av Bruden123:

"Filmlicens-spel" ... Batman: Arkham Asylum

Varken Batman Arkham Asylum eller den kommande uppföljaren är några filmlicens-spel...

Ah ... du tänker så. Det är iaf ett serietidningslicensspel om inte annat.
Riddick är iaf ett filmlicensspel!

1
Skriv svar