League of Legends HJÄLP!!

Medlem
League of Legends HJÄLP!!

jag har många kompisar som spelar LoL så jag tänkte ge det ett försök.
jag laddade ner spelet och skapade ett account. när jag ska logga in står det att mitt användarnamn/lösen kombination inte passar då finns det en knapp där det står "forgot password".
jag trycker såklart där, då ska jag fylla i mitt användarnamn.
när jag gjort det står det att det inte finns någon användare med det namnet.
då tänker jag ju såklart att det var väl mitt användarnamn som blev fel,
då trycker jag på "forgot username" då ska jag fylla i min email adress.
när jag gjort det står det att det inte finns något konto med den emailen. ( -.-' )
när jag kollar emailen har jag fått ett meddelande från Riot Games om att jag har skapat ett konto med både det användarnamnet ja skrev in innan och såklart min email.

jag försöker igen och igen inget funkar. kollar deras support hemsida,
hittar inget.
jag frågar mina kompisar och dom har inte heller en aning.

Det slutar med att jag får damp och skapar ett nytt konto med nytt namn på min andra email.
Och gissa vad, samma sak händer igen.

Skulle vara väldigt tacksam om någon tog sin tid och försöker hjälpa mej.
för det verkar ändå vara ett väldigt bra spel.

// Simpan

Medlem

Kan det vara så att du tankat ner dem amerikanska klienten men skapat ett konto för den europeiska?


signatur

Videomupp

Medlem

kanske, men jag kan inte logga in på hemsidan heller

EDIT: oj såg inte den lilla knappen "eu server" i hörnet.
vi får se hur det hela löser sig nu...

Medlem

Hoppas det löste sig, LoL är ett jättekul spel.

Medlem

ne fan,
ja avinstallerade det och tanka hem det igen och va noga med att det stod european på den.
men sen går det inte att logga in igen och när man försöker göra en ny på eu-servern om det skulle göra någon skillnad, men det funkade inte heller.
kan det vara så att jag skapade kontot på den amerikanska servern och så går det inte att använda den på eu versionen.
isåfall kan man ta bort det kontot, så att man kanske kan skapa ett nytt konto på eu servern?
för om man försöker göra ett nytt står det "email and password already in use"

Medlem

Jag har ett EU och ett US konto, och om jag inte minns fel så är de kopplade på samma mail. Så det låter som ett konstigt problem. Får väl göra sig säker att det är EU konto och EU klient helt enkelt.


signatur

Videomupp

Medlem

jadu, nu har jag iallafall skickat ett email till deras support, så man får väl hoppas att lösningen kommer snart.
eftersom jag definitivt inte är ett datorproffs så kanske det kan vara nåt jättefånigt litet fel, men jag vet inte vad som är felet

Medlem

Kan inte logga in på lol

När jag loggar in på lol så står det loggin error så jag testade att logga in på nätet och där funkade men inte på spelet HJÄLP MIG

1
Skriv svar