Vad jobbar Eve Online-skaparna på?

Robot
Vad jobbar Eve Online-skaparna på?

Jobbannons nämner ett kommande massivt onlinespel - Dust 514 eller något annat?

#ccp-games, #eve-online, #dust-514, #world-of-darkness


Medlem
Vad jobbar Eve Online-skaparna på?

er... #World of Darkness ?
Är ganska säker på att dom har annonserat det officiellt.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

^ Lol ja! Detta borde ni ha koll på! De har pratats om ett World of Darkness MMO i ett antal år nu..


signatur

"Here I thought we were getting along so well! I was even going to name one of my children after you - the grumpy one!" - Alistair

Medlem

Var precis påväg att skriva det xD

Skägg.
10 Chambers

Borde de inte nämna det i annonsen då? Har dock uppdaterat texten.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Borde de inte nämna det i annonsen då? Har dock uppdaterat texten.

Bra fråga men efter som #World of Darkness just utvecklas av deras Atlanta studio så är väll det mer troligt än att dom har ett fjärde spel på gång?


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

De vet iallafall hur de får fram en känsla av "epicness" i sina rymdspel!
Tror inte det finns något annat MMORPG där man fått "wow-känslan" över hur pass stort och mäktigt någonting är.

Medlem

Ser fram emot Captain's Quarters nu och sen Incarna. Sen allt annat som är under utveckling som DUST 514 är ju sjukt fräckt så....ro hit uppdateringarna.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Lär vara WoD Online det handlar om, tror inte dom är stor nog att utveckla 3 spel simultant?


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Preed:

Lär vara WoD Online det handlar om, tror inte dom är stor nog att utveckla 3 spel simultant?

Vad jag förstått har de ju ändå fyra studios. Island, Nordamerika (World of Darkness), Shanghai (Dust 514) och UK.


signatur
Medlem

Började spela EVE för någon vecka sen med ett extended trial konto och tycker EVE är ett av de roligaste onlinespelen jag spelat!

Kommer definitivt börja med Dust 514 när det släpps och förhoppningsvis ha ett bra Corp i EVE som jag kan slåss för på marken


signatur

Game long and prosper

Medlem

EEEEK! Fel!

Vampire: The Masquarade är ett gammalt rollspel som inte har så mycket att göra med varken White Wolf eller CPP nu för tiden.

Det CPP har kommit ut att de jobbar med är ett MMO som är baserat på World Of Darkness rollspelet, som har ett expansion pack med namnet Vampire: The Requiem, den är en sorts fortsättning på Masquarade, men inte samma spel (inte ens ett spel i sig).

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Preed:

Lär vara WoD Online det handlar om, tror inte dom är stor nog att utveckla 3 spel simultant?

Vad jag förstått har de ju ändå fyra studios. Island, Nordamerika (World of Darkness), Shanghai (Dust 514) och UK.

Stämmer. Men den i UK är väldigt nystartad och därför inte särskillt stor så att de skulle jobba på ett eget spel är nog högst osannolikt.

Island - EVE/Incarna,
Atlanta - World of Darkness/EVE
Shanghai - Dust
UK - "Carbon technology" (om jag inte minns fel) dvs teknik som kan återanvändas till andra spel i framtiden. Även känt som ta teknik från eve, gör om den så att den funkar självständigt.

1
Skriv svar