Sydkoreanska barn får inte spela efter midnatt

Robot
Sydkoreanska barn får inte spela efter midnatt

Sydkoreanska barn och ungdomar under 16 får inte lira tv- eller datorspel efter midnatt. Tanken är att den nya lagen ska hindra de unga från att bli beroende av spel.


Medlem
Sydkoreanska barn får inte spela efter midnatt

Ja herregud,,,,

Inaktiv

Främst regleras väll deras spelande på internet cafeer?


signatur

a"C"RED -

Medlem

Tycker det låter väl bra ändå. Barn i den åldern bör ju ändå inte vara vaken runt den tiden.

Medlem

Det här är något för föräldrar att reglera, inte staten.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Allt jag kan tänka på är Gremlins.

bra!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Allt jag tänkker på är förmodligen ytte oytte liten effekt. Jag tror inte det kommer förändra nåt där borta.

Medlem

Ska staten in och styra vilka tider folk spelar nu också? Haha. Nåja, det kan ju inte kontrolleras ändå. Än så länge...

Medlem

Börjar märka många stavfel i de senaste artiklarna som ni har postat. Är det ingen som Quality checkar dom innan ni postar?
Påstår dock inte att jag själv stavar rätt

Medlem

Intressant, undrar hur de har tänkt att upprätthålla den lagen. Regelbundna tillslag hos småbarnsfamiljer mitt i natten?


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Så mycket jag nattgibbade på matrix i mina yngre dagar, fan vad less jag skulle bli på något sådant här då. Men, tanken är definitivt god, hoppas det går bra för dom.

Medlem

Säger väl som så då att sitter man t.ex i 5 dagar utan pauser och spelar.. låt idioten dö!
Sätt dödsstraff på föräldrarna som svält ihjäl sitt barn.

EDIT: Ja asså, dra inte alla över en kant..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Dom är fan lite galna där när det gäller spel som starcraft och wow, dom sitter ju idagar oftast nonstop med några enstaka pauser det är en religion för dom att bli bäst liksom man är ju bra korkad som sätter sin egen hälsa på spel för ett jävla spel och den där lagen lär ju inte hjälpa mot såna puckon..

Medlem
Skrivet av nikwad:

Börjar märka många stavfel i de senaste artiklarna som ni har postat. Är det ingen som Quality checkar dom innan ni postar?
Påstår dock inte att jag själv stavar rätt

Hur kan du då se stavfel i artiklarna?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Barn har ändå inte något att göra uppe efter midnatt. Bra initiativ!

Inaktiv

vilken sjuk lag! ska staten börja reglera hur ofta vi får se film, läsa böcker osv. detta var ett steg i fel riktning. det de borde göra ist är att ta in beroende-lära i skolan ist. men för regeringen så är det lättare att använda sin makt ist för "huvudet". för, jösses! då måste de ju tänka lite o det som är så jobbigt...

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Dom är fan lite galna där när det gäller spel som starcraft och wow, dom sitter ju idagar oftast nonstop med några enstaka pauser det är en religion för dom att bli bäst liksom man är ju bra korkad som sätter sin egen hälsa på spel för ett jävla spel och den där lagen lär ju inte hjälpa mot såna puckon..

haha! prexis

Medlem

Känns konstigt att de känner sig tvungen att införa en sån lag... Är det ett vanligt problem? Barn är uppe efter midnatt?

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:

Känns konstigt att de känner sig tvungen att införa en sån lag... Är det ett vanligt problem? Barn är uppe efter midnatt?

ja, o detta ännu! skamligt att behöva införa en sån lag...

Medlem

Det är väl både bra och dåligt. Det är tydligen ett stort problem i sydkorea annars hade de väl inte infört en lag. Men problemet är väl inte lagen, det är väl mer att de måste förändra folks attityder. Som att barn under 16 skulle bry sig om en sån lag. Det är olagligt att piratkopiera också men inte fan bryr sig folk.

Medlem

Jag förstår att ett land som Sydkorea behöver strama åt gamingkulturen genom att sätta lagar och straff med tanke på hur extrema dom är när det kommer till spelande.

Sen hur detta kommer att kontrolleras får tiden utvisa, men helt klart känns det rimligt att ett land med sådan spelkultur behöver visa att de menar allvar genom att sätta lagar. Alla som klagar på detta jämför ju allting med hur det är i Sverige, vilket är förståeligt, men det verkar vara populärt att vara anti allt som har med förbud att göra.

Själv tycker jag att detta borde införas på internet caféer, när jag gick i gymnasiet drog jag och några polare då och då till Inferno Online efter skolan och där satt det 10 åringar som hade dragit i sig 5 liter cola och massor av toast/pizza och vägde dubbelt så mycket som mig. Det är möjligt att "stoppa" som förälder, medan ett internet café är en fristad för små barn.

Inaktiv
Skrivet av Woffen:

Det är väl både bra och dåligt. Det är tydligen ett stort problem i sydkorea annars hade de väl inte infört en lag. Men problemet är väl inte lagen, det är väl mer att de måste förändra folks attityder. Som att barn under 16 skulle bry sig om en sån lag. Det är olagligt att piratkopiera också men inte fan bryr sig folk.

haha! ja, nog är det väl så oxå. alla är vi väl iaf överens om att lagen inte kommer att följas speciellt mycket!?

Medlem

Barn skall sova efter midnatt.


signatur

Meep!

Inaktiv

Som adopterad sydkoreansk sc hatare kan jag lugnt säga att de är galna!

Medlem
Skrivet av Woffen:

Det är väl både bra och dåligt. Det är tydligen ett stort problem i sydkorea annars hade de väl inte infört en lag. Men problemet är väl inte lagen, det är väl mer att de måste förändra folks attityder. Som att barn under 16 skulle bry sig om en sån lag. Det är olagligt att piratkopiera också men inte fan bryr sig folk.

Nej oftare så kan lagarna skapa större problem... i värsta fall...

Ska man råda bot på ett problem så ska man ju inte ersätta det med ett annat. Det blir dock mer och mer vanligt.

Medlem

Det var....konstigt? Vi får väl se, det är en kreativ idé iallafall.

Inaktiv

Ännu en onödig lag, det är föräldrarnas jobb att hålla reda på sina barn.

Medlem

Nu faller hela Sydkoreas ekonomi då 95% av deras intäkter är från sc2 streams som nu inte får visas efter 12..

Skämt åsido, detta är något som hör hemma möjligen i Kina. Det är som sagt förälderns ansvar, inte statens.

Gör om, gör rätt.

Medlem

Korea är ett av det enda ställen på jorden den här lagen skulle kunna fungera eftersom där sitter man inte hemma och lirar utan är på Pc-bangs(internetcaféer) och där kan man ju kicka ut ungdommarna som sitter kvar efter 12.

12
Skriv svar