Fler spel från id Software själva?

Medlem

Jag kan personligen säga att DoomRPG är suveränt. Det är också självaste ID som varit med i utvecklingen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Doom_RPG


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Det var ju Carmacks egen idé efter han sade att det bara fanns skitspel på mobiltelefoner. Sen finns det ett Wolfenstein RPG som är lite mer tekniskt avancerat.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Vene varför folk gnäller över Doom 3, det var ett kanonspel med grym atmosfär. Quake 4 däremot som gjordes av Raven var ju katastrof och detsamma med Quake Wars av Splash Damage.

Carmack är ett programmeringssnille som betytt otroligt mycket för spelbranschen, keep going dudez!

Många klagade ju på att Doom 3 var för mörkt... men själv så är jag en av dem som tyckte att mörkret var den stora grejen med det spelet.

Inaktiv
Skrivet av b0ne:

Jag kan personligen säga att DoomRPG är suveränt. Det är också självaste ID som varit med i utvecklingen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Doom_RPG

tack för infon. även om det inte var just detta jag menade...

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zauii89:

Vene varför folk gnäller över Doom 3, det var ett kanonspel med grym atmosfär. Quake 4 däremot som gjordes av Raven var ju katastrof och detsamma med Quake Wars av Splash Damage.

Carmack är ett programmeringssnille som betytt otroligt mycket för spelbranschen, keep going dudez!

Många klagade ju på att Doom 3 var för mörkt... men själv så är jag en av dem som tyckte att mörkret var den stora grejen med det spelet.

Det finns många efterblivna som inte riktigt förstår. Mörkret var en grej som skulle vara med i spelet och de upprepande trånga gångarna berodde på att prestandan just då på de flesta datorer inte klarade av att visa mer. Jag tror folk som klagar på Doom3 är folk som spelade spelet år efter det blivit släppt, för tiden när det kom så slog det allt och alla, och minsta lilla negativa sak kunde ändå förklaras varför. Det kommer alltid finnas troll.

12
Skriv svar