Star Wars: The Old Republic

Medlem

MMO = njaa.
Star Wars = JAAAAA

Vi får se om jag tar mig an detta. *suck* Varför kunde de inte bara ge mig ett knights of the old republic 3 istället så hade jag sluppit bekymmer?

Medlem

själv skulle jag ha uppskattat att bara få mitt KotOR 3 nån gång

Inaktiv

Alltså 125kr / månad är ingenting om man inte är fjorton år. Man blir ju nästan lika irriterad som folk som inte kan tänka sig att betala 70kr för spotify för att få tillgång till så sjukt mycket musik man annars aldrig hade kunnat få tag i + inprincip allt nytt pop mög.

Inte för att jag försvarar sw:tor nu för den enda anledningen jag ser att detta blir ett MMO är att dra in mer pengar genom månadsavgifter. För det verkar ju bli ett sp spel i nånslags halvdann mMO miljö.

Jag föredrar MMO där man själv kan bestämma vem man vill vara och vad man vill uppnå (som i EvE).

Hela poängen med MMO är ju att interagera med andra spelare och kunna forma världen på något sätt.

Istället för att göra din karaktär och spelet till ditt eget, så verkar detta bli "jag vill vara agent" sen läggs det upp en SP story i MMO värld som låter dig vara agent. Nämen va originellt! Omspelnads värdet verkar ligga i att välja andra klasser för att ta sig igenom deras story. Det låter helt fel i mina öron. Varför gjorde de inte bara detta till ett SP spel då hade de kunnat vara så mycket bättre. Vad tillför MMO delen till detta spelet?

Nä fan ge mig kotor 3 med coop istället då.

/stort star wars och före detta (dragon age) bioware fan

Medlem

Desto närmare vi kommer en lansering desto mer ångest får jag över den information som släpps. Jag försöker ändå hålla kvar vid det lilla hopp jag har kvar om att detta ska bli en epic upplevelse.

Hur "handikappad" blir man om man väljer och spela utan companions? Jag vet bara hur "Heroes" i Guild Wars förstör hela multiplayer upplevelsen när spelare föredrar och ta med sig sådana istället för riktiga spelare.

Medlem

Lite intressant är det att de faktiskt försöker bryta ny mark i detta mmoträsk. Förresten, ser spelet bättre ut rent visuellt numer eller är det bara jag som tycker det??


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

det känns som att mer och mer talar för en ordentlig flopp när det gäller The Old Republik.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Jag ser verkligen fram emot detta spel, har väntat hur länge som helst känns det som!

Medlem

Blir lite konfunderad av att så pass många kommenterar med att SW:TOR verkar bli en flopp eller att det inte verkar vara värt att skaffa. Vad baserar ni detta på?

Tvärtom så har hyllningarna till spelet ökat massivt sedan man släppt mer info om det och låtit folk spela (inte minst har de högljudda klagomålen på grafiken i princip upphört). Previewen ovan är en av de mest negativa jag läst på senare tid och kan inte sägas göra annat än att gå mot strömmen. Dessutom misslyckas det med att beskriva hur pass brett spelet är och hur pass olika man kan välja att spela det. (vi pratar dessutom bara om typ lvl 1-13 här)

För er som faktiskt ÄR intresserade så finns det en hel drös med länkar till recensioner m.m. från det senaste press-eventet här: http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=307824

Och efter att ha läst så gott som alla så kan man nog sammanfatta det hela med till exempel Gamezones slutsats:

"Star Wars: The Old Republic is an incredibly compelling and enjoyable game. In its current state, BioWare, EA, and LucasArts could send it out to players and turn on servers immediately and the game would be well worth $15 a month."

Inaktiv
Skrivet av Discarded:

Blir lite konfunderad av att så pass många kommenterar med att SW:TOR verkar bli en flopp eller att det inte verkar vara värt att skaffa. Vad baserar ni detta på?

Tvärtom så har hyllningarna till spelet ökat massivt sedan man släppt mer info om det och låtit folk spela (inte minst har de högljudda klagomålen på grafiken i princip upphört). Previewen ovan är en av de mest negativa jag läst på senare tid och kan inte sägas göra annat än att gå mot strömmen. Dessutom misslyckas det med att beskriva hur pass brett spelet är och hur pass olika man kan välja att spela det. (vi pratar dessutom bara om typ lvl 1-13 här)

För er som faktiskt ÄR intresserade så finns det en hel drös med länkar till recensioner m.m. från det senaste press-eventet här: http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=307824

Och efter att ha läst så gott som alla så kan man nog sammanfatta det hela med till exempel Gamezones slutsats:

"Star Wars: The Old Republic is an incredibly compelling and enjoyable game. In its current state, BioWare, EA, and LucasArts could send it out to players and turn on servers immediately and the game would be well worth $15 a month."

Detta har sagts om alldeles för många spel på siståne som varit skit.

Det märks däremot inte så mycket på vanliga SP spel folk köper det på hype, visar sig vara mediokert sen läggs det på hyllan sen köper man dum som man är nästa hype igen.

Ett MMO märks däremot över-hype på efter 1-2 månader när man ser hur många som är online. Ett exempel på detta är t.ex. AoC som fick bra betyg överallt men sedan tappade otroligt många spelare.

Jag är sjukt skeptiskt men hoppas så otroligt mycket på att spelet kommer vara mer trollbindande än det ser ut, för jag tycker alla gameplay videos som släppts ser otroligt tradiga ut.

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av Discarded:

Blir lite konfunderad av att så pass många kommenterar med att SW:TOR verkar bli en flopp eller att det inte verkar vara värt att skaffa. Vad baserar ni detta på?

Tvärtom så har hyllningarna till spelet ökat massivt sedan man släppt mer info om det och låtit folk spela (inte minst har de högljudda klagomålen på grafiken i princip upphört). Previewen ovan är en av de mest negativa jag läst på senare tid och kan inte sägas göra annat än att gå mot strömmen. Dessutom misslyckas det med att beskriva hur pass brett spelet är och hur pass olika man kan välja att spela det. (vi pratar dessutom bara om typ lvl 1-13 här)

För er som faktiskt ÄR intresserade så finns det en hel drös med länkar till recensioner m.m. från det senaste press-eventet här: http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=307824

Och efter att ha läst så gott som alla så kan man nog sammanfatta det hela med till exempel Gamezones slutsats:

"Star Wars: The Old Republic is an incredibly compelling and enjoyable game. In its current state, BioWare, EA, and LucasArts could send it out to players and turn on servers immediately and the game would be well worth $15 a month."

Detta har sagts om alldeles för många spel på siståne som varit skit.

Det märks däremot inte så mycket på vanliga SP spel folk köper det på hype, visar sig vara mediokert sen läggs det på hyllan sen köper man dum som man är nästa hype igen.

Ett MMO märks däremot över-hype på efter 1-2 månader när man ser hur många som är online. Ett exempel på detta är t.ex. AoC som fick bra betyg överallt men sedan tappade otroligt många spelare.

Jag är sjukt skeptiskt men hoppas så otroligt mycket på att spelet kommer vara mer trollbindande än det ser ut, för jag tycker alla gameplay videos som släppts ser otroligt tradiga ut.

Mjo, man kan ju förstå att folk är skeptiska... Skeptiska mot mer eller mindre allt som kommer ut. Å andra sidan är det de som hörs mest, det vet jag ju. Massvis med folk spelar och gillar fortfarande WoW trots all skit folk skriver om det.

Sen tror jag att en stor del av de som är skeptiska är den lilla grupp elitister som alltid är ute efter det senaste och mest shiny på marknaden. Den gruppen kommer aldrig bli nöjd.

Man skall dock inte glömma fakta om SW:TOR...
- Det finns miljoner människor som skulle spela det enbart för att det är Star Wars.
- Det finns ytterligare miljoner människor som kommer vilja spela det för att de älskar KoTOR och Mass Effect.
- Det finns potentiellt många miljoner WoW-spelare som är trötta elf-/orc-/magic-/fantasygrejen och kan tänka sig något nytt bara det inte är WoW.
- Hype eller inte; 95% av alla som spelat det talar gott eller mycket gott om det.

Med andra ord, alla förutsättningar för succé vad gäller försäljningssiffror. Om det nu är vad som definierar en succé
Well, only time will tell. Och jag skulle ge en del bara för att hänga i den här stan även om spelet sög http://corellianrun.com/wp-content/uploads/2011/04/NarShaddaa...

Btw, håller med om att de gametrailers man gett ut inte imponerar alls, men det har sagts av flera som har spelat det att det ser betydligt bättre ut in-game än i de lite hackiga och stela trailers som finns.

Inaktiv
Skrivet av Discarded:

- Det finns miljoner människor som skulle spela det enbart för att det är Star Wars.
- Det finns ytterligare miljoner människor som kommer vilja spela det för att de älskar KoTOR och Mass Effect.
- Det finns potentiellt många miljoner WoW-spelare som är trötta elf-/orc-/magic-/fantasygrejen och kan tänka sig något nytt bara det inte är WoW.

Jag stämmer in på alla ovan nämnda kategorier. Har inte heller problem med att erkänna att jag hade riktigt roligt med cataclysm.

Jag hoppas du har rätt och spelet kommer bli grymt.

Medlem
12
Skriv svar