Sim City 5 - *Önsketänkande*

Medlem
Sim City 5 - *Önsketänkande*

Jag antar att spelen i stil med Sim City inte är så eftertraktade... men borde man inte kunna få igång en utveckling av ett nytt Sim City ifall det är tillräckligt många som är intresserade?

Medlem

Sim City 5 hade verkligen varit kul!
Det kommer med största säkerhet ... frågan är om EA (som äger Maxis och Sim City licensen?) vill pumpa ut ett Sim City för pengar eller om dom vill fortsätta satsa på den serien.

Ett annat spel som jag sitter och längtar efter är RollerCoaster Tycoon 4... det är dock redan bekräftat. Frågan är när det släpps!


signatur

Have a good time!

Jodå, det tycker jag. Men man har vant sig av de spelen lite, det var alldeles för länge man spelade. Kanske blir det plats för sådana "äventyr" i framtiden när man har tjatat sönder anndra genrer?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Brain:

Sim City 5 hade verkligen varit kul!
Det kommer med största säkerhet ... frågan är om EA (som äger Maxis och Sim City licensen?) vill pumpa ut ett Sim City för pengar eller om dom vill fortsätta satsa på den serien.

Ett annat spel som jag sitter och längtar efter är RollerCoaster Tycoon 4... det är dock redan bekräftat. Frågan är när det släpps!

Sim city har väl jag aldrig lagt ner så mycket tid på, men RollerCoaster Tycoon 1-2 la man ner antal 100 timmar på! Va så roligt! Men när ettan kom så var man inte så gammal...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Brain:

Sim City 5 hade verkligen varit kul!
Det kommer med största säkerhet ... frågan är om EA (som äger Maxis och Sim City licensen?) vill pumpa ut ett Sim City för pengar eller om dom vill fortsätta satsa på den serien.

Ett annat spel som jag sitter och längtar efter är RollerCoaster Tycoon 4... det är dock redan bekräftat. Frågan är när det släpps!

Owww... Fyfan vad kul det skulle vara med ett nytt RCT!!!

Visst, Simcity 5 skulle också vara fett najs!

Medlem
Skrivet av Brain:

Sim City 5 hade verkligen varit kul!
Det kommer med största säkerhet ... frågan är om EA (som äger Maxis och Sim City licensen?) vill pumpa ut ett Sim City för pengar eller om dom vill fortsätta satsa på den serien.

Ett annat spel som jag sitter och längtar efter är RollerCoaster Tycoon 4... det är dock redan bekräftat. Frågan är när det släpps!

Underbart! Hade ingen aning om att det skulle komma ett nytt Rollercoaster.

Tyvärr finns det inte mycket som talar för ett nytt SimCity.

Testa Cities XL om du inte gjort det. Det är inte i klass med Sim City men är spelbart i några timmar i alla fall.

1
Skriv svar