Virtua Tennis 4

Robot
Virtua Tennis 4

Efter det utmärkta Top Spin 4 har Segas arkadtennisspel allt att bevisa. Det kontrar med... en upprepning.

#top-spin-4, #2k-sports, #sega, #virtua-tennis-4


Medlem
Virtua Tennis 4

"Alltför ofta avgörs bollen i samma stund som den ena spelaren står rätt och får iväg ett hårt, välriktat slag, och motståndarens enda möjlighet att avbryta det stundande nederlaget är att chansspringa åt ena hållet. "

Tycker det va lite kul, för det är väl så man oftast vinner en poäng på riktigt också? Men kan dock hålla med om att det kan bli tjatigt om det är för enkelt att få in sådana slag. Blir alltid roligare att spela om man måste variera slagen för att manövrera ut motståndaren.

Hursomhelst, Top Spin är det som gäller för mig!

Medlem

Vem är Södering?

Pock* ...dump....Pock*.....dump.....Pock*....dump....Pock....etc


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Virtua tennis 4 blir ett köp då jag älskade trean.
Men tråkigt att ps move-stödet är så dåligt ändå :/.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Vem är Söderling?

Vår egen kära världs-fyra (eller femma, eller vad han nu är)

Medlem
Skrivet av Mordeus:
Skrivet av Yabba:

Vem är Söderling?

Vår egen kära världs-fyra (eller femma, eller vad han nu är)

Femma är han just nu. Tror jag håller mig till Top Spin 4, extremt nöjd med spelet.

Redaktör
Skrivet av Mordeus:

"Alltför ofta avgörs bollen i samma stund som den ena spelaren står rätt och får iväg ett hårt, välriktat slag, och motståndarens enda möjlighet att avbryta det stundande nederlaget är att chansspringa åt ena hållet. "

Tycker det va lite kul, för det är väl så man oftast vinner en poäng på riktigt också? Men kan dock hålla med om att det kan bli tjatigt om det är för enkelt att få in sådana slag. Blir alltid roligare att spela om man måste variera slagen för att manövrera ut motståndaren.

Realism är inte alltid bäst som spel.

Skrivet av Yabba:

Vem är Södering?

Söderling minus "l".


signatur
Avstängd

Vafan, varför kan det inte komma ett bra tennisspel till move? Jag skulle vilja ha ett spel som har samma kontroller som sports champions pingisen, men att det är bra grafik och att Söderling är med

Medlem

EASTER EGG edit: jag kom till en sida som såg ut som typ nittiotals fz eller nåt när jag tryckte in mig på sidan i "stora" rutan högst upp wtf!?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mordeus:

"Alltför ofta avgörs bollen i samma stund som den ena spelaren står rätt och får iväg ett hårt, välriktat slag, och motståndarens enda möjlighet att avbryta det stundande nederlaget är att chansspringa åt ena hållet. "

Tycker det va lite kul, för det är väl så man oftast vinner en poäng på riktigt också? Men kan dock hålla med om att det kan bli tjatigt om det är för enkelt att få in sådana slag. Blir alltid roligare att spela om man måste variera slagen för att manövrera ut motståndaren.

Realism är inte alltid bäst som spel.

Självklart, därför GT spelen är så trista Bara tyckte det lät lite kul när jag läste det - ingen kritik menad givetvis!

Medlem

Det talas om Top spin 4 men FZ har väl inte gjort något test på det än?

Medlem
Skrivet av Johan:

Det talas om Top spin 4 men FZ har väl inte gjort något test på det än?

Är väl bara och söka?

http://www.fz.se/artiklar/spel/20110323/top-spin-4/?page=1

Redaktör
Skrivet av Izig:
Skrivet av Johan:

Det talas om Top spin 4 men FZ har väl inte gjort något test på det än?

Är väl bara och söka?

http://www.fz.se/artiklar/spel/20110323/top-spin-4/?page=1

Tack, Izig. Finns även en länk i början av Virtua Tennis 4-recensionen.


signatur
Medlem
Skrivet av Izig:
Skrivet av Johan:

Det talas om Top spin 4 men FZ har väl inte gjort något test på det än?

Är väl bara och söka?

http://www.fz.se/artiklar/spel/20110323/top-spin-4/?page=1

Tack för det. Sökte faktiskt men lyckades missa recensionen, mysko.

Skribent

Kan man slå ett slag utanför sidlinjen i det här spelet?
Saknade den funktionen nå enormt i tidigare spel.

Redaktör
Skrivet av Shadee:

Kan man slå ett slag utanför sidlinjen i det här spelet?
Saknade den funktionen nå enormt i tidigare spel.

Ja och nej. Man kan inte medvetet sikta och slå bollen utanför linjen, men har man för dålig tajming i tillslaget händer det att den går ut.


signatur
Skribent
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Shadee:

Kan man slå ett slag utanför sidlinjen i det här spelet?
Saknade den funktionen nå enormt i tidigare spel.

Ja och nej. Man kan inte medvetet sikta och slå bollen utanför linjen, men har man för dålig tajming i tillslaget händer det att den går ut.

ok, synd Då blir det till att vänta tills det finns i budgetlådan så kanske det blir ett köp. Har de två senaste Virtua Tennis och eftersom jag inte bryr jag mig så mkt om karriärläget känns det onödigt att köpa det här. Däremot ska tilläggas att mina roligaste stunder med PS3an har varit just med Virtua Tennis - dubbelmatcher med 3 polare

1
Skriv svar