Fler kreditkort stulna från Sony

Robot
Fler kreditkort stulna från Sony

Efter gårdagens nedstängning av Sony Online Entertainment erkänner de att mer kontokortsinformation kan ha stulits, denna gång från pc-spelare.

#sony, #sony-online-entertainment, #free-realms, #dc-universe-online, #everquest, #everquest-2, #star-wars-galaxies, #planetside


Medlem
Fler kreditkort stulna från Sony

Kan dem inte bara lägga ner? jävla idioter!!! folk har inget liv som pysslar med sådant trams! hoppas dem åker dit sen också efter allt dem gjort. Men chansen är väl minimal antar jag att spåra upp vilka det kan vara som ligger bakom

gnu
Medlem

har ju använt e-kort till att betala för mina eq2/dc universe subscriptions så då är man väl ganska säker?

Medlem
Skrivet av gnu:

har ju använt e-kort till att betala för mina eq2/dc universe subscriptions så då är man väl ganska säker?

Helt säker.

Medlem

Damn, någon gillar inte Sony, det är klart. Tur att jag inte spelar något utav dessa längre. Tråkigt tråkigt!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Voorhees:

Damn, någon gillar inte Sony, det är klart. Tur att jag inte spelar något utav dessa längre. Tråkigt tråkigt!

Men om du spelare 2007, och mot förmodan har samma kontokort eller använder samma mail eller lösenord kan det vara värt att vara på sin vakt iaf.


signatur
Medlem

Måste bara fråga. Ändra lösenord var? tjänsten är nere, det går inte att logga in, och om man inte kan logga in så kan man inte byta lösen :S


signatur

cags

Medlem

Vore roligare om det var WoW-spelare som drabbades.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cags91:

Måste bara fråga. Ändra lösenord var? tjänsten är nere, det går inte att logga in, och om man inte kan logga in så kan man inte byta lösen :S

I första hand på andra tjänster du använder där du vet att du använder samma lösenord som på ditt Sony-konto. Innan PSN och SOE drar igång kommer du att bli ombedd att byta lösenord även där.


signatur
Medlem

Helvete. Jag har spelat alla dessa spel ... men bankkontoinformation har bara läckt från PSN?


signatur

Have a good time!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Brain:

Helvete. Jag har spelat alla dessa spel ... men bankkontoinformation har bara läckt från PSN?

Nej, denna nya attack har kommit åt konton på Sony Online Entertainent (station.com).


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Brain:

Helvete. Jag har spelat alla dessa spel ... men bankkontoinformation har bara läckt från PSN?

Nej, denna nya attack har kommit åt konton på Sony Online Entertainent (station.com).

Och den bankkontoinformation man använt där?
Hmm ... hur ska man göra för att säkra sitt bankkonto?


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av cags91:

Måste bara fråga. Ändra lösenord var? tjänsten är nere, det går inte att logga in, och om man inte kan logga in så kan man inte byta lösen :S

I första hand på andra tjänster du använder där du vet att du använder samma lösenord som på ditt Sony-konto. Innan PSN och SOE drar igång kommer du att bli ombedd att byta lösenord även där.

På tal om något helt annat XD Jag såg dig Carl på Gamex (för ett tag sedan) vid den där Sims bilen haha ville bara säga det, jag är säker på att det var du eller är jag helt ute och cyklar?


signatur

cags

Medlem

Men va F!!
Kan dom inte typ bryta kontakten till internet och fixa det via interna nätverket...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Brain:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Brain:

Helvete. Jag har spelat alla dessa spel ... men bankkontoinformation har bara läckt från PSN?

Nej, denna nya attack har kommit åt konton på Sony Online Entertainent (station.com).

Och den bankkontoinformation man använt där?
Hmm ... hur ska man göra för att säkra sitt bankkonto?

Håll koll på kontot och rapportera misstänka transaktioner/köp till din bank direkt. För att vara helt säker får man byta kontokort eftersom det är det numret som kan vara på vift. Bara nämnda länders bankkontonummer har kommits åt.

Skrivet av cags91:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av cags91:

Måste bara fråga. Ändra lösenord var? tjänsten är nere, det går inte att logga in, och om man inte kan logga in så kan man inte byta lösen :S

I första hand på andra tjänster du använder där du vet att du använder samma lösenord som på ditt Sony-konto. Innan PSN och SOE drar igång kommer du att bli ombedd att byta lösenord även där.

På tal om något helt annat XD Jag såg dig Carl på Gamex (för ett tag sedan) vid den där Sims bilen haha ville bara säga det, jag är säker på att det var du eller är jag helt ute och cyklar?

Haha, vad gjorde jag där? Vi hade monter på mässan så det är inte omöjligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Voorhees:

Damn, någon gillar inte Sony, det är klart. Tur att jag inte spelar något utav dessa längre. Tråkigt tråkigt!

Men om du spelare 2007, och mot förmodan har samma kontokort eller använder samma mail eller lösenord kan det vara värt att vara på sin vakt iaf.

Jo det tänker jag vara, måste forska om jag körde med samma mail då :I Kontokort tror jag var brorsans, forskning pågår!

Inaktiv

Wow! AmAziNG
Tror att det är många som vill ha en bra förklaring på varför man har sparat kreditkortsnummer så länge? Något som Sony räddas av i detta fall är att de flesta kort hinner bli inaktuella vid fyra år, dvs det datum som finns på kortet har gått ut.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Wow! AmAziNG
Tror att det är många som vill ha en bra förklaring på varför man har sparat kreditkortsnummer så länge? Något som Sony räddas av i detta fall är att de flesta kort hinner bli inaktuella vid fyra år, dvs det datum som finns på kortet har gått ut.

Det är ju frågan om det är så för alla olika kort? VISA har ju det, men hur är det med Mastercard, AmEx etc?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vore roligare om det var WoW-spelare som drabbades.

Lika oempatisk i verkliga livet? I sådana fall är du en sorglig karaktär.
På vilket sätt är det roligt?

Medlem

Sony verkar jobba riktigt hårt och intensivt på att läcka ut så många kontokortsuppgifter som det bara är möjligt. Hoppas de på att slå något rekord av något slag, eller ?

Kommer säkert komma med i nästa års upplaga av Guinness Rekordbok. "Klantat bort flest kontokortsuppgifter från sina kunder, någonsin."


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Har aldrig gillat Sony. Detta får mig inte att gilla dem mer. Jäkla klåpare.

Medlem

Går rykten om att Sony har kört 5 år gamla servrar som de inte har uppdaterat mjukvaran en gång på sen de installerades. Låter ganska osant men om man ser att alla sony servrar verkar bli hackade så kanske det är sant. Hoppas de i framtiden kommer leja ut driften av servrarna till något företag som vet vad de sysslar med så det inte drabbar kunderna som det gör just nu.

Medlem

Hur fan kan de lagra kreditkorts nummer från 2007. Jag skulle gissa att det är nästan olagligt bara det.
Att inte säkerhetskoden finns med spelar ingen roll alls. I många fall så lär de som köper kontokortsnummer ha program som testar kredikortsnumret på olika sajter via olika proxies tills de får en träff. För bara något år sedan kunde man på SF skriva in samma kreditkortsnummer och testa 1000 gånger tills man fick träff på de tre sista.

*edit* Borde inte en del stora banker vara på hugget, eller visa? Det är ju trots allt bankerna som kommer få stå för kostnaderna om de stulna korten används. Är det inte så det funkar?

Medlem

Överväger om jag ska spärra mitt kort nu. Har ju lagt in det på både PSN och SOE. Känns lite surt dock att behöva lägga en ny pinkod på minnet.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Överväger om jag ska spärra mitt kort nu. Har ju lagt in det på både PSN och SOE. Känns lite surt dock att behöva lägga en ny pinkod på minnet.

Ännu surare om någon norpar all din kosing.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Ett tips till alla hackers ( GET A REAL LIFE AND COME UP FROM THAT BASEMENT)

Medlem

Nu är första gången jag börjar bli orolig faktiskt. Och ändå har jag inga kreditkortsuppgifter sparade på nån av tjänsterna. Jag funderar nästan nu på att byta bort det sytemet jag älskar mot det jag mer eller mindre hatar.

happ då är man på väg att fixa nytt Visa kort. Förbannat!

Skulle bli förvånad om det var "vanliga" hackers som ligger bakom detta,
snarare kriminella organisationer tror jag.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Cirkusen rullar vidare!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fram med högafflar och facklor ... Här ska det lynchas .. Händer ska huggas av .. Folk ska hänga på kors ...

Hm undra om det var lite farligare att vara skurk förr ?


signatur

Kan ej skriva åäö

12
Skriv svar