Försök att stjäla Steam-konton

Robot
Försök att stjäla Steam-konton

I samband med Sony-krisen skickades ett stort nätfiskeutskick ut med mål att stjäla ditt Steam-konto.

#nyhetstips, #sony


Försök att stjäla Steam-konton

Jag fick ett sådant mail igår, kasserade det direkt. Var uppmärksamma där ute!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Det märkliga är att det tagit sig förbi skräppostfiltret på Gmail, där brukar de annars hamna direkt.


signatur
Medlem

Haha, mitt första tipstack. Ovant.


signatur

Robin,
Frilansare

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xplejjn:

Haha, mitt första tipstack. Ovant.

Din e-penis växte precis med 1 millimeter!


signatur
Medlem

Jag fick ett spam om City of Heroes konto har bytt namn

Börjar bli så trött på allt skit...

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av xplejjn:

Haha, mitt första tipstack. Ovant.

Din e-penis växte precis med 1 millimeter!

Haha, det ska jag skriva ett blogginlägg om


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Man har ju fått medelanden blizzard ett i snart ett år nu, jag försöker tydligen sälja mitt wow konto, har också använt fusk på det, lite konstigt att jag måste verifiera att jag äger kontot genom att skriva i mitt lösenord
Men det skumma är att jag inte äger ett WoW konto

Medlem

Tack för informationen

Medlem

Det sorgliga är att folk går på mail som dem där, oerhört komiskt. Enkel kunskap om källkritik är det enda som krävs för att inte gå på det.

Medlem

Sånt här borde ju mer eller mindre aldrig fungera länge tack vare Steam Guard. Så länge de inte har ens email och Steam lösenord kan dom ju inte komma in.

Medlem

Precis som "ingen aning" så har jag fått mail som säger att jag försöker sälja mitt wow konto och behöver därför verifiera mitt lösen o namn för att behålla det. Mycket konstigt då jag inte ens har wow?

Medlem

Fan vad hela online-spelvärlden har vänts upp-och-ner den senaste tiden...


signatur

Imperator

Medlem

Fick ett jag också, till vår filmbloggs emailadress av alla adresser.


signatur
Medlem

Tänk på att företag ALDRIG frågar om ditt lösenord, då dom kan få tag på det i sin databas om du skulle be dom om det. Så om ni får mail eller blir kontaktad av någon som ber om lösenord så är det en scammer


signatur

Game long and prosper

Medlem

Den som går på sånt här år 2011 borde inte vara på internet ö.h.t.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Trevligt med en klassiker

Medlem

Jag passae på att byta mail till både facebook och steam. Hade samma som på PSN, Men tyvärr går ju folk på allt från Nigeriabrev till detta.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Medlem

Fick ett. Skrattade när jag såg URL:et till aktiveringslänken, www.valdulakesbarandgrill.com haha


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Det brukar ofta vara rätt funky adresser typ activatemyaccount.now.xoom.com.org.jpg/giveusyourinformation.now


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Får såna mejl och länkar till mig hela tiden. Man får faktiskt skylla sig lite själv om man går på dessa fejk mejl. står ju klart och tydligt att dessa företag aldrig skulle begära ut sitt lösenord. Men synd om folket som går på det.

Medlem

Fick det igår, på våran hemsidas mailadress hehe. Som tur var är jag på min vakt när det gäller sånt här och såg adressen direkt. Hjälper väldigt många här nere med sina datorer nämligen. Ja jag är 14:on, ja jag får bra betalt och ja jag gillar att arbeta. Så ingen frågar

Medlem

Gäller detta bara de som haft accounts på PSN nätverket eller alla som har steam?

Medlem

En av anledningarna till att INTE förvara sina spel digitalt.

Det är säkrare att ha dem i bokhyllan... då det inte är lika lätt att spärra någon digitalt.

Inaktiv

Har aldrig svarat på fishing via mail men genom chat på den tiden jag spelade wow. Minns en gång då jag stod och fiskade och hade tråkigt och då kunde jag ju iaf fördriva tiden med att driva med en sådan här bluffmakare och slösa deras tid. Till slut fick han lösenordet g3t_4_r34l_j08_l053r. De blir så arga :3

Någon borde låta en spamrobot generera svarsmejl med rappakalja-uppgifter så att de som råkat bli lurade på riktigt får sina svarsmejl skyddade genom att mängden brev blir alldeles för stort för att gå igenom.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Känns fortfarande som om risken är liten att man torskar sitt acc pga sony's . Man ska vara rejält efterbliven för att gå på deras e-post. Dessutom finns Steam guard etc.

Medlem
Skrivet av anon_100047:

Scammer anfaller Glusch med Fejkadress, Glusch undviker dock anfallet.
Scammer träffar Gluschs med ett väl formulerat brev, Glusch försöker undvika attacken men misslyckas men med Blockera lyckas Glusch parera attacken.

hoppas någon här spelar Arenan, annars kommer jag känna mig som en jubelidiot...

Du fick mig att dra på smilbanden i alla fall


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av ingen aning:

Man har ju fått medelanden blizzard ett i snart ett år nu, jag försöker tydligen sälja mitt wow konto, har också använt fusk på det, lite konstigt att jag måste verifiera att jag äger kontot genom att skriva i mitt lösenord
Men det skumma är att jag inte äger ett WoW konto

eller hur samma här


signatur

"Frihet är det enda du inte kan äga om du inte är villig att ge det till alla runt dig!"

12
Skriv svar