Hur kommenterar man sc2 matcher.

Medlem
Hur kommenterar man sc2 matcher.

Hej.
tänkte testa mig på att kommentera sc2 men jag vet inte riktigt hur man skall göra, jag har en del replys men vad för program skall jag använda för att kunna kommentera? någon vänlig person där ute som kan hjälpa mig?
/Anders

Medlem

Vet inte hur det är med gratisprogram, men ett program som är mycket använt i de sammanhangen är Fraps. Det kostar ganska lite och är klart värt det. Då är det bara att sätta igång inspelning och snacka på Du kommer nog behöva ett redigeringsprogram för att kunna ladda upp filerna, då de blir enorma.


signatur

Videomupp

Medlem

super tack ska ta och kolla på de programet och se om jag har några pengar undangömda någon stans. jag har både imove på min mac och moviemaker på min pc så redigering är inga problem.

Medlem

En sak du ska tänka på är din datorupplösning. Kör du 1920x1080 så kommer du spela in i den upplösningen också. Filerna blir VÄLDIGT stora. Om du vill ha det så go for it, men man kan spara en del plats genom att sänka upplösningen.


signatur

Videomupp

Medlem

Jupp, en ca 10min film i den upplösningen (tror jag hade min nuvarande 1920x1080 senaste jag använde fraps) blir väl ca 7-8gb.

Medlem

Om du vill ha lite enkla matcher att börja med kan du få några replays från mig (High diamond ) som möter master leauge spelare osv osv. Draxo,795 Hör av dig

Medlem

ladda ner repalys konvetera (stavning?) dem till lämpligt format in i någe redigerings program och använd tex audiocity för att spela in dina kommentarer. Fraps låter onödigt då allt redan finns i själva replayen.

Medlem
Skrivet av Tyran26:

ladda ner repalys konvetera (stavning?) dem till lämpligt format in i någe redigerings program och använd tex audiocity för att spela in dina kommentarer. Fraps låter onödigt då allt redan finns i själva replayen.

Problemet är väl att du inte kan konvertera Starcraft 2s replay-filer till ett videoformat. Däremot tycker jag ändå ideen är rätt bra i andra änden.

Spela in dig själv kommenterandes replayen via ljudprogram. Spela sedan in med ett rippningsprogram som t ex fraps, synca sedan den förinspelade ljudfilen med videon från fraps och konvertera till lämpligt format...

Funderar på om justin.tv, ustream.com och blip.tv kanske låter dig spela in ljud och bild som sedan deras servrar tuggar ut till sparat format.

1
Skriv svar