Avstängd
Framtiden

Jag har tänkt hur det ser ut i framtiden. Vad kan jag göra för att det ska bli en bättre framtid? Finns den här möjligheten, att framtiden är förstörd och att det inte kommer att bli någon stor skillnad på vissa eller många punkter? Jag begriper inte varför saker inte bli bättre än det blir. Jag hittar inte något på internet som berättar om det här jag frågar efter. Den här frågan jag har nu är intressant. Vilken människa i världen har störst ansvar, att påverka världen, kan påverka världen mest? Är det jag? Eftersom att det är jag som har kommit på det här jag skriver om här. Jag har hört något någon sa om att: Allt kan alltid bli bättre. Jag blir lite rädd om hur det blir i framtiden och vill veta vad jag har för ansvar för framtiden och eller sådant. Vem har störst ansvar för framtiden?


signatur

Neuropsyk i Bollnäs AB

Därför håller jag mig till dåtiden, tryggt när man vet vad som händer.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

det enda jag vet är att det enklaste sättet att förutsäga framtiden är att skapa den själv något jag planerar


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Det enda jag vet säkert är att nya saker medför andra problem, problem kommer alltid att finnas vad vi än gör.

Inaktiv

Tja, utbildar du dig inte länge nog, så kanske du inte påverka
så pass mycket att du blir känd för det. Fast du kanske inte heller blir
känd även om du läser något i 10 år. Men livet handlar inte om att bli en
känd person. De flesta människor kan bli vardagshjältar istället!

Vardagshjältar är människor som tar hand om sina nära och kära.
De möter dagen med ett leende och ta itu med allt som de bara kan.
De sprider glädje och positiv energi. De vill
se till att deras nära och kära kan le så ofta som möjligt.
Detta kan vara igenom att inte skjuta upp något i livet.

Vardagshjälten, diskar disken efter maten. Han tar också ett eget initiativ till att laga
mat eller städa hemma, oavsett hur trött han är! Han ser till att det blir gjort innan
andra fått chansen att be dem göra någonting. När detta initiativ visas så sprids glädje
och andra får energi och vill hjälpa dej. Jämför med en som lägger sig i soffan och väntar
på att "den andre", skall se dig som en säckpotatis och på något sätt finna energi att stoppa hungern.

Testa denna livstil och märk hur du kommer stå ut som en lysande och uppskattad person.

Oroa dig inte över något som du inte kan påverka. Det finns folk som har utbildning
och det ansvaret att göra något för framtiden. De kanske är vardagshjältar hemma,
men de kämpar för att få ett gott namn i tidningen.

Viktigast av allt:
Vet att alla människor vill ha lite uppskattning ibland. Att själv vara först med att ta initiativet och lite uppskattning för alla människor och klappa på ryggen är guld värt!

Sedan, att se sig själv, erkänn sina egna misstag. Om den andra yttrar sina, förlåt. Bli inte en person som skall bestämma och sträva efter något sorts 50/50. Ge alltid lite mer, då du är en stark och bra person. Oftast är 20% av alla misstag ingens fel. Men när man är trött så kan det kännas som den andras fel. Ofta vill man att den andra skall säga förlåt först, men om båda parter tänker likadant så går allt sakta sönder.

Önska alltid ett leende på de läppar hos de som betyder någonting för dig.

Nu gick jag ifrån hur man skulle ta hand om framtiden och istället berätta om hur man bör föra sig för att bli en vardagshjälte/underbar person. Men jag tycker det är var och en persons ansvar att bli en underbar människa. Framtiden är det över 6'500'000'000 som hjälper till med att utforma, det är inte lätt att som en person göra något som synns såvida man inte har ett otroligt ansvarsamt jobb.

Antingen får man utföra ett ansvarsamt jobb eller leva som en vardagshjälte?

Min 1 krona.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar