Portal 2 PC-patchas

Robot
Portal 2 PC-patchas

I helgen släppte Valve en patch till Portal 2:s PC-version som råder bot på en rad missar.

#portal-2


Medlem
Portal 2 PC-patchas

Bra med snabba patchar. MEN PORTAL 2 VAR INTE PERFEKT, FZ!


signatur

Imperator

Medlem

Jo, det var det.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Nej, det var väldigt bra, 4,5/5 enligt mig. Men det var verkligen inte vad det kunnat vara. Svårighetsgraden var alldeles för låg. Du behövde aldrig tajma alla dina portaler eller skjuta dem i luften. För att inte nämna att hela spelet kändes som en enda tutorial. Spelelementen du fick lära dig knöts aldrig ihop i de där stora härliga testerna som vi fick se i trailers. Så kom inte här och säg att spelet var perfekt, för det var det inte.


signatur

Imperator

Medlem

Var Dragon Rising perfekt så var då fan Portal 2 det.

Medlem

Portal 2 var ett perfekt spel flöt på och det var kul vissa ställen var svåra viss inte. Thats life

Medlem

Spelet var absolut inte perfekt för som sagt så fanns det ingen direkt utmaning.
Förhoppningsvis kommer DLCn i sommar ge det jag saknar i spelet och då jäklar får det 5/5 av mig

Medlem
Skrivet av Reize:

Nej, det var väldigt bra, 4,5/5 enligt mig. Men det var verkligen inte vad det kunnat vara. Svårighetsgraden var alldeles för låg. Du behövde aldrig tajma alla dina portaler eller skjuta dem i luften. För att inte nämna att hela spelet kändes som en enda tutorial. Spelelementen du fick lära dig knöts aldrig ihop i de där stora härliga testerna som vi fick se i trailers. Så kom inte här och säg att spelet var perfekt, för det var det inte.

Du har rätt men också fel. Portal 2 var lite för lätt. Men inte på grund av att man inte behövde tajma portaler och annat trams som inte är viktigt i ett pusselspel. Portal 2 var för lätt därför att det var för lätt att lösa problemen. Bara titta på en hög med youtubevideos så ser man att det är massor med folk som slöspelar sig igenom spelet med någon typ av "trial and error"-metod.

Svårare pussel hade varit kul. Inte svårare knappkombinationer.

Medlem

Självklart var Portal 2 inte perfekt men vilket spel är det och varför måste ett spel vara perfekt för att få 5/5 när den skalan är så grov? Portal 2 är fortfarande mycket bättre än 99.9999999% av alla andra spel så 9.5/10 får det av mig, dvs avrundat 5/5. Visst jag håller med om att det saknades mer utmanande snabba twich shooter banor men jag vet också att det kommer komma gratis dlc, plus stöd för Hammer och då lär man få se en hel del crazy stuff så det räcker och blir över.

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Spelet var absolut inte perfekt för som sagt så fanns det ingen direkt utmaning.
Förhoppningsvis kommer DLCn i sommar ge det jag saknar i spelet och då jäklar får det 5/5 av mig

Jag delar dina förhoppningar.


signatur

Imperator

Medlem

På ett co-op uppdrag var man tvungen att tajma portaler. Iaf så som jag och en kompis löste den... Sen fanns det i sig en massa saker som rörde på sig på den banan om man tröck på knappar men vi förstod oss inte på vad vi skulle göra så vi gjorde på ett annat sätt xD Sen om de bara hade försökt lura en genom att lägga till lite saker eller om vi gjorde på något skumt sätt vet jag inte ^^

Medlem
Skrivet av Reize:

Bra med snabba patchar.

Pga. av de stora trådarna på Valves forum om hur mycket problem det var för vissa så snokade jag vidare. Tog inte lång tid innan man hittade poster och trådar på andra forum som gjorde sig gällande att scenens "crack fix" löste de flesta av problemen som man nu patchat bort - fast scenen gjorde det en dag efter release istället.

Om man tycker det är snabbt av Valve om hobby-folket fixar det på en dag... tja...
Sen ska man väl ta allting med en nypa salt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

ska snart köpa portal 2 på elgiganten

Medlem

Och om man inte har Steam men köper spelet på skiva till PC?

Medlem
Skrivet av Karl:

Och om man inte har Steam men köper spelet på skiva till PC?

Det är enkelt, ladda ner Steam, skapa ett konto. Sen väljer du själv om du vill installera genom din DVD-spelare eller ladda ner från Steam. Du gör detta genom att skriva in CD-key i Steam.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Karl:

Och om man inte har Steam men köper spelet på skiva till PC?

Det är enkelt, ladda ner Steam, skapa ett konto. Sen väljer du själv om du vill installera genom din DVD-spelare eller ladda ner från Steam. Du gör detta genom att skriva in CD-key i Steam.

Tack, nu fixar det sig nog. Är det Valve som äger steam?

Medlem
Skrivet av Karl:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Karl:

Och om man inte har Steam men köper spelet på skiva till PC?

Det är enkelt, ladda ner Steam, skapa ett konto. Sen väljer du själv om du vill installera genom din DVD-spelare eller ladda ner från Steam. Du gör detta genom att skriva in CD-key i Steam.

Tack, nu fixar det sig nog. Är det Valve som äger steam?

Det stämmer! Valve äger Steam och låter andra utvecklare använda plattformen. Alla som säger att PC-spel inte säljer bör kolla upp Steam och digitala siffror.

Och skulle Steam börja ladda ner Portal 2 och du tycker det tar lång tid så högerklicka och avbryt nerladdningen. Därefter poppar du i skivan i din läsare och installerar på det sättet.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Karl:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Karl:

Och om man inte har Steam men köper spelet på skiva till PC?

Det är enkelt, ladda ner Steam, skapa ett konto. Sen väljer du själv om du vill installera genom din DVD-spelare eller ladda ner från Steam. Du gör detta genom att skriva in CD-key i Steam.

Tack, nu fixar det sig nog. Är det Valve som äger steam?

Det stämmer! Valve äger Steam och låter andra utvecklare använda plattformen. Alla som säger att PC-spel inte säljer bör kolla upp Steam och digitala siffror.

Och skulle Steam börja ladda ner Portal 2 och du tycker det tar lång tid så högerklicka och avbryt nerladdningen. Därefter poppar du i skivan i din läsare och installerar på det sättet.

Tack igen =D

På någon sida skrev någon något i den här stilen "Valve owns L4D2 so why would they let Steam have it."

Medlem
Skrivet av Karl:

På någon sida skrev någon något i den här stilen "Valve owns L4D2 so why would they let Steam have it."

Denna någon verkar ju extremt oupplyst? Låter iaf som det kan ha kommit en del intressanta svar på det påståendet? Länka gärna om du kommer ihåg vart du läste det!

EDIT: Nu kom jag på en bra synonym: Volvo äger ju V70, så varför ska Bilia få sälja den?

(Ok, inte lika bra, men ni fattar poängen)

Medlem

Har fungerat bra för mig!

1
Skriv svar