Robot
Yakuza 4

Kiryu Kazuma är tillbaka för ännu en holmgång i den japanska under världen. Den här gången är han emellertid inte ensam utan delar äran med tre nya huvudrollsinnehavare. För många kockar ger en dålig soppa? Inte i det här fallet.

#yakuza-3, #sega, #yakuza-4


Yakuza 4

Bra skrivet, simon. Yakusa har alltid haft sina positiva och enligt mig negativa (manga inspirerade) inslag.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

En mycket trevlig recension! Inte för att börja anmärka på texten det första jag gör, men "Tanimuras explosiva fotarbete"? Inte för att Tanimura aldrig använder sparkar, men det är ju ändå Akiyama som har det som signaturstil.

Jag måste bara fråga. Hade du några problem med frameraten? Min japanska version är väl sådär när det gäller den biten. Visst, det segas ju inte ner så mycket eller så ofta att det förstör spelet, men irriterande kan det allt vara. Problemet fanns inte direkt med i trean, utan det upplevde jag först i fyran. Tänkte ifall det kanske hade fixats till den västerländska versionen.

Måste nog säga att en av mina favoritdelar är när Tanimura och Akiyama slåss mot Kazuma. Så himla underhållande scen

Ska bli kul att få köra den här versionen snart i alla fall!

Flakmonkey
Skrivet av ThomasT:

En mycket trevlig recension! Inte för att börja anmärka på texten det första jag gör, men "Tanimuras explosiva fotarbete"? Inte för att Tanimura aldrig använder sparkar, men det är ju ändå Akiyama som har det som signaturstil.

Jag måste bara fråga. Hade du några problem med frameraten? Min japanska version är väl sådär när det gäller den biten. Visst, det segas ju inte ner så mycket eller så ofta att det förstör spelet, men irriterande kan det allt vara. Problemet fanns inte direkt med i trean, utan det upplevde jag först i fyran. Tänkte ifall det kanske hade fixats till den västerländska versionen.

Måste nog säga att en av mina favoritdelar är när Tanimura och Akiyama slåss mot Kazuma. Så himla underhållande scen

Ska bli kul att få köra den här versionen snart i alla fall!

Med explosivt fotarbete så täntke jag mer på att det var mycket dodgande med Tanimura, det var iaf så jag fightades med honom. Kvick på fötterna och sen kontra, som Ali, inte att han använder sparkar. Akiyama hade ju förstås mer sparkar i sin arsenal, men kändes inte som att jag använde lika mycket fotarbete där, bara att mörsa så att säga, men men

Det var tillfällen då jag märkte av lite drop i frameraten men aldrig så att det blev irriterande. Dock så ska jag väl tillägga att jag inte är den mest känsliga när det gäller framerate heller...

Jag gillade när man fightades mot Ibrahimovic

Medlem

Då fick jag äntligen läsa denna recension, och den var välskriven, informativ och, ja bra helt enkelt! Ser fram emot detta spel, ska bara ta mig igenom Yakuza 3, där jag har fastnat i den förrädiska "plocka en nalle med krok"-maskinen.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det var tillfällen då jag märkte av lite drop i frameraten men aldrig så att det blev irriterande. Dock så ska jag väl tillägga att jag inte är den mest känsliga när det gäller framerate heller...

Ok, kan väl tänka mig att det är samma då. ingen katastrof direkt, men visst hade det varit trevligt om det hade åtgärdats.

Skrivet av Nosnos:

Med explosivt fotarbete så täntke jag mer på att det var mycket dodgande med Tanimura, det var iaf så jag fightades med honom. Kvick på fötterna och sen kontra, som Ali, inte att han använder sparkar. Akiyama hade ju förstås mer sparkar i sin arsenal, men kändes inte som att jag använde lika mycket fotarbete där, bara att mörsa så att säga, men men

Jaha, du tänker så ja. Mitt fel!

Men som sagt, en mycket trevlig recension.

Medlem

Ser fram emot detta spel väldigt mycket

Men frågan är ändå vilket man ska spela först, Yakuza 4 eller Okamiden?

Medlem

Recensionen är ganska så intetsägande för mig som inte spelat tidigare delar av serien.

Medlem

Jag spelade klart Yakuza 3 igår. WOOOOOW! Slutet! Jag satt bokstavligt talat och gapade! Nu måste jag skaffa detta med.

Flakmonkey
Skrivet av Havocado:

Jag spelade klart Yakuza 3 igår. WOOOOOW! Slutet! Jag satt bokstavligt talat och gapade! Nu måste jag skaffa detta med.

Bra där, då har du många timmars god underhållning framför dig då

1
Skriv svar