Deus Ex 3 – ett äkta pc-spel

Robot
Deus Ex 3 – ett äkta pc-spel

Eidos lovar Windows-folket hederlig gammal mus- och tangentbordskänsla.

#deus-ex-human-revolution-1, #eidos-montreal


Medlem
Deus Ex 3 – ett äkta pc-spel

Låter fina fisken det.

Medlem

Gillas starkt!!!

Medlem

musik i mina öron


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Medlem

Schweeeeeeet!


signatur

Baaaoow Chicka Baoo Waaaoow

Medlem

Right........

Medlem

Låter ju bra, återstår att se.

Medlem

Precis som det ska vara alltså, även om jag har svårt att tro att dem lagt ner någon större möda på att verkligen optimera det


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Självhype? PR-trick? Time will tell!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

De tar i så de spricker...

Medlem

Blir nog ett köp för mig då trots allt. Finns inget värre än dåliga portningar till PC.

Medlem

Believe it when I see it...


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Medlem

Who cares, kommer köpa det till ps3 hur som helst för imo är det roligare att spela på konsol :}
Och så längtar jag grymt mycket efter det här spelet!

Medlem

Helt rätt när vissa företag satsar stenhårt på att vinna tillbaka hardcore PC folket! Bara de håller vad de lovar också så det inte blir stora tomma ord

Hoppas nu att fler företag förstår att de skulle få en trogen publik med små medel, som tex riktiga PC spel (ej portar) och bra support på sina forum etc.

Gladeligen köper jag produkter från företag som visar denna typ av respekt. Förhandsbokade bland annat Hydrophobia: Prophecy på Steam nästan uteslutande pågrund av att de visar denna respekt mot oss PC spelare och förstår vad en PC version av ett spel innebär och vad vi PC spelare förväntar oss!

Medlem

Yes asså! Årets spel helt klart!!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Yes asså! Årets spel helt klart!!

Haha.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Självklara saker för några år sen är features idag, så jävla tragiskt.

Medlem

får väl se om det är värt en genomspelning..


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Det har verkligen gått utför när det faktum att ett PC-spel har anpassats till PC-plattformen genererar en nyhetsartikel.

Medlem

tror jag på när jag sitter och spelar det.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Det har verkligen gått utför när det faktum att ett PC-spel har anpassats till PC-plattformen genererar en nyhetsartikel.

Det där stämmer inte riktigt.

Deus Ex: Human Revolution utvecklas främst till 360 av Eidos Montreal. Det är sedan Nixxes Software som portar det till PC.

Inaktiv

Finns en del annat som kan förstöra den gamla goa pc-känslan. Det har med själva UI:t att göra. Ofta är det något fluorescerande/neonaktigt sken på dess färger som ljusblå, ljusgrön, ljusorange etc.

Det här är ett skräckexempel: http://xboxmedia.ign.com/xbox/image/article/692/692821/tom-cl...

Vidare är UI:t utformat i någon slags hjul där man bläddrar up, ner, höger/vänster för att komma till undermenyer. Detta är fruktansvärt. Det är konsoll.

Ett UI ska hållas minimalt och inte tävla om uppmärksamheten från vad som verkligen pågår i spelet.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Yes asså! Årets spel helt klart!!

Jag hoppas istället på att årets pc-spel blir BF3 med 64-spelare+ fler banor och förhoppningsvis alla dessa inställningar med bra optimering m.m .

Inaktiv

Fint PR-trick

We like, tackar för det!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Vi får väl se.

Inaktiv

Vi kan hoppas men jag är negativt tveksam, det blir inte ett kickass pc spel bara för att vi inte får hjälp av spelet var tionde sekund eller för att vi inte får se en xbox kontroll som visar hur vi ska spela med våra tangentbord.

däremot tillhör det en pc spelare att vara jävligt negativ och inte tro på en hype

Skrivet av Aresz:

Vi kan hoppas men jag är negativt tveksam, det blir inte ett kickass pc spel bara för att vi inte får hjälp av spelet var tionde sekund eller för att vi inte får se en xbox kontroll som visar hur vi ska spela med våra tangentbord.

däremot tillhör det en pc spelare att vara jävligt negativ och inte tro på en hype

Ja, det blir så om man jävlas, vi är svårflörtade idag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

WOW! En uppföljare till vad som ofta anses vara det bästa PC spel genom tiderna får inte bara fullt stöd för mus och tangentbord men även också att man kan ställa in grafiken! Det lovar ju verkligen gott när utvecklarna kommer med sådana här otroliga features!

12
Skriv svar