[Felet löst ! :)] Köpt Gtx 560 Ti ............ [Tråden kan stängas]

Inaktiv
[Felet löst ! :)] Köpt Gtx 560 Ti ............ [Tråden kan stängas]

Ursäkta capslocken i "topic" men är frustrerad : )

Vet att man inte ska vara det när man bygger dator men frukta inte, va det ej när jag fixade datan är det NU när jag fått sätta i mitt gamla kort igen då GTX 560 Ti: inte fungerar ?!
Eller är det kanske jag som gjort helt fel?

Kortet har 2 st intag för power (två stycken 6or)

Fråga: Ska jag sätta i så att båda 6orna på kortet har ström eller räcker det med en 6a)?
(mitt gamla kort hade bara en 6a för att fungera)

Till kortet fick jag med 2 av dessa:

http://www.webhallen.com/hardvara/45551-deltaco_adapterkabel_...

Skillnaden är att istället för att det är 1st 6a så är det 2 st och 1 "stor vit sak"
VART kopplar man in den "stora vita" om nu båda 6orna ska vara i kortet?

Har INGET jag kan koppla in den "stora vita" i ?! vad måste jag köpa? Vad måste jag göra?
Lite irriterande att man har ett kort för 2kk hemma och kan inte använda det.

Förlåt för den dåliga förklaringen, är inte bra på datorer alls så hoppas att det jag skrivit och länkat till ska få er att kunna hjälpa mig : )

Om ni har frågor så fråga så svarar jag så bra jag kan ... snälla hjääääääääääälp mig :D!


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Behöver väl ha båda ikopplade, 1 för att driva fläkten och den andra för driva kortet. Är du säker på att ditt nätagg är kraftigt nog för att driva kortet? nyare kort brukar kräva ett kraftigt nätagg.

Inaktiv

Har ett 550 nät agg så det ska stödja kortet till 100%
Dock så har jag inget att koppla in "dom vita stora i" dvs, 1 av 6orna sitter redan i kortet och ger det ström, den andra kan jag sätta i,,, men vart ska jag då sätta fast den "stora vita"? :S


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Har ingen aning om vad du försöker beskriva men testa bara att köra in de två 6orna i kortet och se om det startar, om kortet inte får tillräckligt med ström så brukar det börja pippa direkt när du kör igång det.

Aldrig sett ett kort som behöver mer en två stycken stycken individuella strömkablar till sig.

Medlem

Jo du kopplar in på grafikkortet. Dom där sladdarna följer med om det är så att det nätagg inte sådana kablar redan.

Medlem

Inte lätt att veta när man inte vet hur "den stora vita" ser ut
Enda som du ska göra är att koppla in dom vita till höger på bilden med "honor" från nätagget sedan in med 6'orna i kortet sen ska de va klart. Glöm inte att koppla in skärmen också.

PS: Kolla så dom stiften sitter fast i dom vita till höger, dom lossnar lätt, gjorde det för mig när jag bytte GFX. sladdriga och jävliga.

Inaktiv

Tror nog att det är DÄR problemet ligger :S
Har inga "honor" från nät agget :S ... WTF?!
Så vad gör jag nu? :S


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Så du kan alltså inte koppla dom till höger på bilden någonstans? Då börjar jag ju undra what the hell is going on. Alla nätagg ska ha sådana kopplingar. Har du extra fläktar i datorn, kolla hur dom e kopplade, alla fläktar har såna kopplingar och är dom kopplade så är dom troligtvis kopplade till honor.

Finns nog att köpa sådana kablar, Men du måste ju ha för bövelen, Är ju standard.

Inaktiv

Ja du ,, det säger jag också : What a HELL is goin on ?!

Har inga såna alls :S och fläktarna sitter direkt i pinns på Moderkortet då jag som sagt inte hade några "honor"
som går ut från nätagget... (fläktarna jag har är honor och sitter på hanar på moderkortet)

INGA honor går ut från nät agget :S
Så då är frågan: WTF gör jag nuuuuu : (((((

OM jag måste köpa nytt nät agg. Vad ska jag köpa då? Budget: 600kr :((
Kommer lägga upp bilder snart med min digital kamera hur allt ser ut i datan. Uppdaterar topic då också.
Men fram tills dess?! .. wtf gör jag nuuu?!


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Kolla så det inte finns någon form utav kabel du kan köpa, en liknande sådan du postade, Såvida du inte kan "ful" koppla på något vis. Bara att kolla på komplett efter nytt nätagg annars, men köp inte sån du har nu kanske bäst att fråga om det finns honor på det nätagget innan du beställer ett såvida du nu inte hittar en kabel eller en lösning. Jag är ingen expert, men kanske finns någon här på fZ som är en jäfel på sådant, Så vi får väl hoppas att någon har en lösning.

Medlem

Och jag undrar fortfarande vad den dära "stora vita" är. Kanske är lösningen? Foto och posta här. YALLA BREEE!

Medlem

Har du en en sladd som ser ut som den 6'an fast större som du kan dela upp till två st, en tia? tror jag det är, Ska finnas en sladd som man ska kunna dela från nätagget. Kan funka med den, Har en kompis som behövde en 8'a men räckte med en 6'a till hans gfx.

Inaktiv

Här är 3 bilder .

1. "dom vita stora sakerna (som jag såg nu inte va så stora) och en av fläktarna som sitter i datorn och honan på den
http://gordon.fz.se/bildcache/t/t5m4phyhe0nxvetmk9smkwpdoe26v...

2. Ingångarna på mitt GFX kort.
http://gordon.fz.se/bildcache/o/oy1fdrnf2ucp3wbefbtrx07exv11e...

3. Datorn (om du / ni vill ha en bättre bild på datorn och någon viss del så säg till så tar jag ett nytt photo.
http://gordon.fz.se/bildcache/x/xcf9difkcu9p4mhspt8mi24bilmxq...


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Strömsladden som är kopplad till hårddisken, vad är det? har du fler sådana? Kan vara det du söker

Medlem

Ser inte en enda hona från ditt nätagg, kolla så du inte gömt några kablar i det lediga utrymmet, honorna behöver ju inte vara vita kan också vara svarta.

Inaktiv

Lol grattis ,,, jag är fan dum i h....

Hittade några kablar som låg gömda bakom och vips så funkar kortet ...... suck ... så jävla dum man får va hahaha.
Tror jag jobbat lite för hårt på senaste : )

Tack för alla ideer dock
Nu ska spelas physx spel


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Brukar vara så, småfel och dumheter. härligt att du fick igång det.

Lycka till med nya kortet.

1
Skriv svar