Wii prissänks inom kort

Robot
Medlem
Wii prissänks inom kort

När den kostar en 1000lapp kanske kan tänka mig plocka upp en, för att leka mario på. men innan dess, njae

Medlem

Kommer aldrig köpa ett wii igen. En av de större miss-köpen jag gjört, är det nån mer än jag som inte skulle ge mer än 599 kr för konsollen+spel+wimote plus+allt annat tillbehör.

Medlem

Den är fortfarande för dyr om du frågar mig, hade jag inte redan ägt en hade jag ändå aldrig köpt en för över 1000 kr, det finns helt enkelt alldeles för få nya bra spel som rättfärdigar ett köp, det är en döende konsol utan framtid.

Medlem
Skrivet av FZ:

vilket gissningsvis betyder 15-200 kronor här i Sverige

Tekniskt sett ~120 kronor men med tanke på allt som tillkommer här i Suwedenland så håller jag med skribenten.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Redaktör
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av FZ:

vilket gissningsvis betyder 15-200 kronor här i Sverige

Tekniskt sett ~120 kronor men med tanke på allt som tillkommer här i Suwedenland så håller jag med skribenten.

Det tillkommer skatt när man handlar i USA också, bara det att den varierar mellan delstater och inte skrivs ut. Men inget snack om att vi betalar mer här.


signatur
Medlem

Tänkte köpa en Wii senare i år när Xenoblade släpps. Men nu så känns det som om man lika gärna kan vänta på deras nästa konsoll då den kommer vara bakåtkompatibel med Wii.

Inaktiv

500 kronor kan jag tänka mig...

Medlem

Wii 2 släpps ju nästa år, så dom försöker nog sälja slut på så många som möjligt.

Inaktiv

Planerat länge att skaffa wii men min ps3 gick i första hand. Om jag skaffar wii är det för Metroid prime 3, Metroid other M, Zelda Skyward sword, Super mario galaxy 1 och 2, mariokart, super smash bros brawl, monster hunter tri, donkey kong country returns, Metal Slug Anthology och mina gamecube spel då förståss. Så ja kanske ska skaffa det ändå. Alltid trevligt med Nintendo lir


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Tittade nyss på Prisjakt.. Wii kostar redan 1400 (frakt medräknat)

Inaktiv
Skrivet av Frisky:

Tittade nyss på Prisjakt.. Wii kostar redan 1400 (frakt medräknat)

Kollade också på prisjakt och jag kan inte hitta någon som kostar 1400 med frakten inräknad.
Bara begagnad får man mellan 1500 och 1600 och då ingår inte frakten.
Den billigaste nya jag kunde hitta på prisjakt kostade 1549:- där ingår inte heller frakten samt att butiken hade dåligt omdöme. Länka den du hittade :>


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Inaktiv

Inte en sekund för tidigt...borde gjorts redan från början om man "skulle ha fått vad man betalade för" men folk är lättlurade som får tyvärr....

Medlem
Skrivet av Casten:
Skrivet av Frisky:

Tittade nyss på Prisjakt.. Wii kostar redan 1400 (frakt medräknat)

Kollade också på prisjakt och jag kan inte hitta någon som kostar 1400 med frakten inräknad.
Bara begagnad får man mellan 1500 och 1600 och då ingår inte frakten.
Den billigaste nya jag kunde hitta på prisjakt kostade 1549:- där ingår inte heller frakten samt att butiken hade dåligt omdöme. Länka den du hittade :>

Kolla www.game.se

Medlem

Ja en prissänkning av wii-spelen vore inte fel

Medlem

Något har dom ju uppermarligen gjort rätt eftersom dom säljer dubbelt mot andra konsoller och har såååååååååååååååå mycket sämre grafik och prestanda.

Liten hint till alla teknikälskande konsollhatare som kör pc.

Det är inte tekniken som säljer bara den är tillräckligt bra.

Åtskilliga standarder såsom compact-kassetten och VHS är exempel på det. Tillräckligt bra och timing är gott nog.

Men å andra sidan så har ju Wii hela tiden kostat nästan hälften av konkurrenterna, så det borde ju sälja dubbelt för den delen. Omsatt kronor typ....är ju rätt lika.

1
Skriv svar