Star Wars: The Old Republic

Medlem

Jag förstår vad du menar och jag håller med, sedan att min subjektiva sida säger att PVE är roligare än PVP är just det, subjektivt.

När man riskerar att förlora mycket så spelar man på ett annat sätt, sedan om det sättet är bättre eller inte är väl upp till var och en att avgöra. Om spelföretagen ger spelarna chansen.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Naturligtvis har alla rätt till sin egen åsikt. Dock vill jag tro att många av de som skyr pvp i mmos inte har fått chansen att spela ett som har t.ex. ultima onlines ruleset. Eller inte velat pga vad jag tror är en felaktig uppfattning om vad det skulle vara från deras sida.

Av samma anledning har den genre som jag älskar drivit bort från vad jag tyckte om med den, vilket jag så klart är bitter över.

Medlem

Forstar inte hur det alltid blir diskussion angende world pvp. Det finns ju alltid pve servers. Svart att forsta hur nagon kan vara missnojd.


signatur

Taskigt.

Medlem

Är, har alltid varit och kommer alltid att va ett brutalt KotOR fan men jag måste säga
att jag inte gillar biowares val av character progression för Sith/Jedi klasserna.
En t.ex Jedi ska inte kubba omkring med 30 kg plåt på kroppen, även om det nu på någotvis skulle skydda honom...
Visst, jag förstår varför de har gjort valet, att det kanske behövs i ett MMO där rustning ska spegla lite av spelarens erfarenhet.
Med det sagt vill jag än en gång bara säga: Varför MMO Bioware?


signatur

0lo0l

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av MMO4Life:

Om en level 85 står i en låglevel zon och one-shottar nybörjare så hjälper det inte att ens vara mutant och ha 8 händer. Ursäkta språket men hur fan kan man kalla det för tävling? Jag skulle mer kalla det för sabotering. Dessutom var PvP inte lika utvecklat då som det är idag så man kan faktiskt använda ordet "hänt". World PvP fanns knappt i EverQuest tex.

Levla är något man förtjänar. Jag tycker det ingår att man måste ha ögon i nacken och undvika de stora fiskarna. Dessutom är det klart att det är sabotage, men vad är felet med det? Man kan ju se det som att 85:an i förebyggande syfte förhindrar sina fiender att ta in försprånget. Eller så kanske 85:an vill att lowbiesarna ska gadda sig samman mot honom?

Om du väljer att se PVP som krig och inte som en sport kan du omöjligt bli griefad eftersom du förväntar dig det värsta. Jag får själv mycket mer spö än vad jag delar ut nuförtiden pga jag inte kan spela lika mycket som när man gick i skolan men det är bara att knyta näven och komma igen.

Sen var knappast EQ först för den delen heller....

Jag ser PvP som en sista utväg att försöka bevisa för sina närmaste att man inte är en nolla. Det finns ingen tävling i att sitta i timmar och döda en och samma person bara för att han aldrig ska nå sitt mål. Ganking enligt mig definierar en ogillad mobbad unge som vill ta ut sin hämnd på nätet för att han/hon är för svag för att göra nåt åt det i verkligheten.

Ja, på det viset är World PvP kanske inte det roligaste, men däremot är det helt underbart att spöa dom som är i samma level som dig. Det handlar inte om att ha störst kuk eller att vara en mobbad unge. Det handlar om att det ska vara kul! Och fyfan vad kul du kan ha det i en stor battle som spelarna skapar själva!

Du kanske har din åsikt, men enligt mig är det verkligen inte det sämsta som har hämt MMO.

Dessutom, om du inte gillar det finns det RPG-realms som alternativ.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Huttball!

ny PvP-warzone.

är det bara jag men jag tyckte detta såg inte lika kul ut som det andra har gjort...
väntar tålmodigt efter spelet men nu får det bara komma ut.

#Star Wars: The Old Republic

12
Skriv svar