Rift får Facebook-integrering i patch 1.2

Robot
Rift får Facebook-integrering i patch 1.2

FZ bjuder på fullständiga patch notes för ändringarna i Rift-uppdateringen 1.2!

#rift, #trion


Medlem
Rift får Facebook-integrering i patch 1.2

Villket fjant...

Medlem

Jaha det var ju nödvändigt xD

Medlem
Medlem

Värdelös funktion till värdelöst spel...

Medlem

Kunde det inte varit facebook som Sonyhackarna attackerade istället så dom vart tvugna att stänga ner skiten.
Tycker det är Failbook this och Failbook that vartfan man än tittar nuförtiden, själv skyr jag det som pesten


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Så mycket hat på FZ...

FZ – internet haet machine.

Medlem

Till whiners: Bara för att dom lägger till "Facebook-integrering" betyder inte att man måste använda sig av det.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Kom igen när det får Lunarstorm-integrering.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Finns det folk som fortfarande använde Facebook?


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Till whiners: Bara för att dom lägger till "Facebook-integrering" betyder inte att man måste använda sig av det.

Tur att någon fattar det åtminstone!

Själv använder jag facebook och ser det som ett ypperliggt sätt att hålla kontakten med vänner som jag inte träffar så ofta. Sen vad det gäller Rift så tycker jag det är ett brilljant spel som dock skulle behöva en rejäl ansiktslyftning vad det gäller pvp. Dock är det ett ungt spel och jag skulle tro att det kommer hända mycket i framtiden med spelet.
Vad det gäller den kommande patchen så ser den intressant ut vad det gäller själva spelet (inte fb nu - kul implant, dock inget för mig).

Om någon är uttråkad så hittar ni mig på Sparkwing (lifeleech/Anthirs)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av darkthunder:

Till whiners: Bara för att dom lägger till "Facebook-integrering" betyder inte att man måste använda sig av det.

Tur att någon fattar det åtminstone!

Själv använder jag facebook och ser det som ett ypperliggt sätt att hålla kontakten med vänner som jag inte träffar så ofta. Sen vad det gäller Rift så tycker jag det är ett brilljant spel som dock skulle behöva en rejäl ansiktslyftning vad det gäller pvp. Dock är det ett ungt spel och jag skulle tro att det kommer hända mycket i framtiden med spelet.
Vad det gäller den kommande patchen så ser den intressant ut vad det gäller själva spelet (inte fb nu - kul implant, dock inget för mig).

Om någon är uttråkad så hittar ni mig på Sparkwing (lifeleech/Anthirs)

Berätta gärna din livshistoria också

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av darkthunder:

Till whiners: Bara för att dom lägger till "Facebook-integrering" betyder inte att man måste använda sig av det.

Tur att någon fattar det åtminstone!

Själv använder jag facebook och ser det som ett ypperliggt sätt att hålla kontakten med vänner som jag inte träffar så ofta. Sen vad det gäller Rift så tycker jag det är ett brilljant spel som dock skulle behöva en rejäl ansiktslyftning vad det gäller pvp. Dock är det ett ungt spel och jag skulle tro att det kommer hända mycket i framtiden med spelet.
Vad det gäller den kommande patchen så ser den intressant ut vad det gäller själva spelet (inte fb nu - kul implant, dock inget för mig).

Om någon är uttråkad så hittar ni mig på Sparkwing (lifeleech/Anthirs)

Berätta gärna din livshistoria också

Fan vad onödigt... tycker att han skrev ett bra, utförligt inlägg om vad han tyckte. Så grymt onödigt att kasta ur sig nått sånt :S

Medlem

Vad är det frågan om? Var kommer alla dessa trista människor ifrån? Måste man klaga, klanka ner och vara så där (misslyckat) ironisk hela tiden?

Inaktiv
Skrivet av Rafner:

Vad är det frågan om? Var kommer alla dessa trista människor ifrån? Måste man klaga, klanka ner och vara så där (misslyckat) ironisk hela tiden?

Dom är väl ledsna för dom inte har några vänner att lägga till på Facebook, därav hatet.

Förståeligt på sitt sätt.

Medlem

Som sagt ,bara för att en funktions finns betyder inte det att den måste användas.
Och är man rädd att man ska få ziljoner status uppdateringer pgr av detta så stänga av det i fb.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Zymac:

Kunde det inte varit facebook som Sonyhackarna attackerade istället så dom vart tvugna att stänga ner skiten.
Tycker det är Failbook this och Failbook that vartfan man än tittar nuförtiden, själv skyr jag det som pesten

Haha, håller med dig. Allt detta prat om facebook hit och dit... så överskattat.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Till whiners: Bara för att dom lägger till "Facebook-integrering" betyder inte att man måste använda sig av det.

Till white-knight töntar: det betyder att istället för att fokusera på att förbättra och lägga till gameplay-element så har man istället lagt tid och resurser till denna fejk-vänner-bok integrering.

Det är vad alla här är sura över: en trend som går ut på att lägga till massa patetiskt fluff för casual töntar på bekostnad av ett spels gameplay och features. Att ni inte tolererar denna kritik säger jäkligt mycket om er. Gå och spela farmville med era "vänner".

Medlem

Tycker det är ganska lustigt att folk orkar vara spydiga och nästan aggressivt negativa till facebook-integreringen,
dom lade ju till en youtube-integrering/stöd i en tidigare patch så detta är väl ändå ett ganska naturligt steg i det ledet?

Sen tror inte jag personligen att lägga till facebookstödet tog särskilt många timmar eller många personer från övriga delar av utvecklingen av saker till Rift.

Och varför allt egentligt hat emot facebook? För att det är populärt? För att det är användbart?
Jag tycker att facebook är en bra platform för företag pga dess stöd för alla möjliga applikationer och tillägg. Utöver det uppenbara, att det finns miljontals personer där, om jag gör en RIFT uppdatering på facebook så ser ganska många personer det, vilket betyder gratis reklam. Det är basic business, hata det så mycket ni vill men utan kunder och intäkter så blir det inget mer spel vilket i sin följd innebär inga uppdateringar.

Så ni kan ju inte ens låtsas att vara förvånade över det och borde inte störas av det, egentligen.

Skrivet av Talie:

Tycker det är ganska lustigt att folk orkar vara spydiga och nästan aggressivt negativa till facebook-integreringen,
dom lade ju till en youtube-integrering/stöd i en tidigare patch så detta är väl ändå ett ganska naturligt steg i det ledet?

Sen tror inte jag personligen att lägga till facebookstödet tog särskilt många timmar eller många personer från övriga delar av utvecklingen av saker till Rift.

Och varför allt egentligt hat emot facebook? För att det är populärt? För att det är användbart?
Jag tycker att facebook är en bra platform för företag pga dess stöd för alla möjliga applikationer och tillägg. Utöver det uppenbara, att det finns miljontals personer där, om jag gör en RIFT uppdatering på facebook så ser ganska många personer det, vilket betyder gratis reklam. Det är basic business, hata det så mycket ni vill men utan kunder och intäkter så blir det inget mer spel vilket i sin följd innebär inga uppdateringar.

Så ni kan ju inte ens låtsas att vara förvånade över det och borde inte störas av det, egentligen.

Borde inte bli störd av det för att: det är som det är/"naturlig utveckling"? Det är ungefär som att säga att man inte borde bli störd av att det sitter ett högerparti som ledande makt i Sverige om man är socialdemokrat. Heller att man inte ska bli störd av den ekonomiska modell som ligger grund till moderna samhället när man hatar kapitalism. Etc etc. Finns aldrig någon anledning att inte ta åt sig om man vill ta åt sig.

Facebook å sidan så orkar man inte bry sig, men den som säger att det tog få timmar och var "billigt" har helt fel. Däremot är det sant att de personer som gjorde denna feature antagligen inte skulle gjort andra saker för att folk får anställning för ofta specifika saker eller jobbar med projekt som är bestämda sedan länge. Dock kan man ju diskutera om vissa features ska komma med i arbetsplanen ifrån början då pengarna kan gå till andra features istället.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Talie:

Tycker det är ganska lustigt att folk orkar vara spydiga och nästan aggressivt negativa till facebook-integreringen,
dom lade ju till en youtube-integrering/stöd i en tidigare patch så detta är väl ändå ett ganska naturligt steg i det ledet?

Sen tror inte jag personligen att lägga till facebookstödet tog särskilt många timmar eller många personer från övriga delar av utvecklingen av saker till Rift.

Och varför allt egentligt hat emot facebook? För att det är populärt? För att det är användbart?
Jag tycker att facebook är en bra platform för företag pga dess stöd för alla möjliga applikationer och tillägg. Utöver det uppenbara, att det finns miljontals personer där, om jag gör en RIFT uppdatering på facebook så ser ganska många personer det, vilket betyder gratis reklam. Det är basic business, hata det så mycket ni vill men utan kunder och intäkter så blir det inget mer spel vilket i sin följd innebär inga uppdateringar.

Så ni kan ju inte ens låtsas att vara förvånade över det och borde inte störas av det, egentligen.

Borde inte bli störd av det för att: det är som det är/"naturlig utveckling"? Det är ungefär som att säga att man inte borde bli störd av att det sitter ett högerparti som ledande makt i Sverige om man är socialdemokrat. Heller att man inte ska bli störd av den ekonomiska modell som ligger grund till moderna samhället när man hatar kapitalism. Etc etc. Finns aldrig någon anledning att inte ta åt sig om man vill ta åt sig.

Facebook å sidan så orkar man inte bry sig, men den som säger att det tog få timmar och var "billigt" har helt fel. Däremot är det sant att de personer som gjorde denna feature antagligen inte skulle gjort andra saker för att folk får anställning för ofta specifika saker eller jobbar med projekt som är bestämda sedan länge. Dock kan man ju diskutera om vissa features ska komma med i arbetsplanen ifrån början då pengarna kan gå till andra features istället.

Javisst kan man ju säga det som du gör och dra paralleller till saker som faktiskt betyder något i verkliga livet. Dock gör ju inte facebookstödet någon skillnad alls för den som inte använder det. Billigt eller ej kan man ju inte kommentera på men som du säger och som jag menade är ju att dom som gjorde jobbet är nästan garanterat inte samma person som jobbar på buggfixar A-Z och in-game content. Tycker dock inte att man kan kritisera dom för att lägga en summa av sin budget på att utveckla sociala features.

Så hela poängen med min tidigare kommentar var ju egentligen att folk blir alldeles för aggressivt upprörda eller negativa till något så litet.

Medlem

Det är f.ö ganska kul att typ 80% av alla kommentarer som skrivs på FZs nyheter ser ut att komma från jobbiga jävla 16 åringar.. och inte just den här nyheten bara, utan alla nyheter i allmänhet, sucks a bit

Medlem

Men nu kan man ju inte kalla själva Facebook som en liten grej i dagens samhälle, så jag tycker inte det är så konstigt att de som ogillar denna utveckling även ogillar anknutet till ett spel. Många människor verkar ha ett behov av att visa upp sig på gott och ont.

Däremot tror jag inte det tog så mycket utvecklingsresurser då jag antar att även Facebook-crew:en har ett finger med i spelet. Det positiva är väl att de som gillar facebook får det lättare att visa upp sig med andra spelare. Det negativa, om jag får dra en parallell till ett annat stort mmo som använder sig av detta, är att man inte kan medverka i vissa tävlingar eller utfrågningar utan Facebook-konto vilket kan vara irriterande om man som jag inte känner något behov av facebook. Jag antar att liknande kommer att hända här, som en deal med facebook för trafik osv.

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av darkthunder:

Till whiners: Bara för att dom lägger till "Facebook-integrering" betyder inte att man måste använda sig av det.

Tur att någon fattar det åtminstone!

Själv använder jag facebook och ser det som ett ypperliggt sätt att hålla kontakten med vänner som jag inte träffar så ofta. Sen vad det gäller Rift så tycker jag det är ett brilljant spel som dock skulle behöva en rejäl ansiktslyftning vad det gäller pvp. Dock är det ett ungt spel och jag skulle tro att det kommer hända mycket i framtiden med spelet.
Vad det gäller den kommande patchen så ser den intressant ut vad det gäller själva spelet (inte fb nu - kul implant, dock inget för mig).

Om någon är uttråkad så hittar ni mig på Sparkwing (lifeleech/Anthirs)

Berätta gärna din livshistoria också

Förklara för mig vad ett inlägg ska innehålla för att herrn ska bli nöjd.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar