Mass Effect 3 försenas för att tilltala massan

Robot
Mass Effect 3 försenas för att tilltala massan

Bioware förändrar spelmekaniken för att tilltala en större publik.

#mass-effect-3, #electronic-arts


Medlem
Mass Effect 3 försenas för att tilltala massan
Citat:

Kanske en odödlighetsknapp för att överleva svåra situationer?

Hade fan inte överraskat mig...

Medlem

Detta låter oroväckande, låter som att de försöker CoDifiera spelet mer än de redan gjorde i 2an! Allt de gör är att sänka sig själva genom att skita på sina trogna fans...

EA har förmodligen tänkt så att de ska mjölka ur Bioware så mkt som möjligt för att sedan stycka o begrava...

Antog att förseningen berodde på att de ville förbättra spelet, så fel man kan ha :S

Medlem

Trodde ju först att de försenade för att finslipa och verkligen utveckla ett bra spel.
Sen läser man detta, nu tvivlar jag starkt på detta, väldigt starkt.

Medlem

Det här var ju oväntat.. Suck..

Inaktiv

De tar la bort inventorysystemet, tar bort levelsystemet och ökar hastigheten på det till COD nivå.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Du kan inte välja svårighetsgrad förrän du har varvat spelet och default är jättelätt.

Inaktiv

Från självklart köp till att pirata ner innan och se om det är något att ha, hoppas att jag om ett år blir så överraskad av spelet och alla recensioner att jag inhandlar det omedelbums. Men vi får passa oss för att kritisera dom på sina egna forum, då blir det banhammer över hela EA nätverket.

Men lugn och fin nu, detta kommer säkert att bli pc anpassat med coola features som +mouselook, ändra upplösning och tom customiza keyboard!!1!!!

Medlem

Kalla kårar längst ryggraden, fy fan. Förändringar för att "tilltala massan" är alltid av ondo.

Medlem

Så länge det har samma djupa Rollspelsmöjligheter som i 1an och 2an så är jag nöjd.
(och eftersom folk kommer gnälla om att ME2 inte var lika mycket rollspel som ME1 så ska jag upplysa om att RPG inte nödvändigtvis har något med levlande eller få bra gear att göra. det är när man spelar en karaktär i en fantasivärld. och DET är köttet som gör Mass Effect fantastiskt. inte hur man levlade. inte hur man fick cool loot. Det ÄR hur man utvecklas som karaktär.)


signatur

// Bacon <3

Medlem

Men egentligen, vem är förvånad?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Detta känns inget tryggt meddelande direkt då det här brukar betyde ren mjölkning ungfär. Men vi får hoppas att vi allihop har fel om det.

Medlem

vafan, kom an, Health Regen-grejen i förra spelet var ju redan tillräckligt mycket. Ingen mer casualisering tack

Inaktiv

Jag vill så gärna att det här är ett jättesent aprilskämt. Vi vet nog alla vad dessa förändringar innebär. Börjar bli trött på peka-skjuta-peka-skjuta-peka-skjuta idioti.

Medlem

Ännu mer än 2.an då? oh boy...

Medlem

Typ som med DA 2

Medlem
Inaktiv

Göra det till en generisk shooter där alla valen från tidigare spel dummats ner ännu mer, kanske? Blir inget förhandsbokning av detta efter hur dom hanterade Dragon Age 2... När Bioware bestämmer sig för att börja göra kvalité RPGs igen så får dom tillbaka mig som kund.

Medlem
Skrivet av Höglund:

Kalla kårar längst ryggraden, fy fan. Förändringar för att "tilltala massan" är alltid av ondo.

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01086/connected-g...

Lol, nej!

2an är så mycket bättre än 1an och den gjordes med den devisen.
Jag hoppas på mer actionorienterad gameplay.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv

Det jobbigaste med det här är ju att det låter som att de hade ett bra spel och ska förstöra det precis innan finslipningen. Någon borde ju få tag i en tidig build och göra klart spelet - så som det borde ha blivit.

Medlem

Efter stolpskottet som var dragon age 2 (första bioware rpg:et jag inte stått ut med att klara) så har jag låga förhoppningar på ME3. Detta inger inte direkt hopp heller! Blir till att ta en wait-and-see approach den här gången. Men man vill ju klara ut ME sagan.... så vi får se helt enkelt. Hoppas det blir bra!

Inaktiv

!"#€/&€#%/((&%

Medlem

Låter oroväckande! Är inte särskilt sugen på att spela ett Mass Effect-möter-cod, tvåan var för nära dom breddgraderna.

Förövrigt är det just nu Mass Effect-rea på Steam för er som inte har sett.

Medlem

Håller med majoriteten om att det inte bådar gott när man använder sådana begrepp som att "tilltala massan", men vi får inte döma ut spelet innan vi faktiskt provat det.

Inaktiv

håller med flertalet användare här. för jag fick en dålig känsla när jag läste nyheten...

Medlem

Hehe. Surt. Lite oroväckande dock att jag rent instinktivt tänkte "så att de hinner dumma ner spelet mer" när jag läste om förseningen tidigare, men tänkte inte mer på det eftersom det trots allt var rätt långsökt. Att sen se denna nyheten nu någon timme senare gav mig faktiskt kalla kårar. Skumt... mycket skumt... och tråkigt naturligtvis, men skumt...

Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

http://www.nooooooooooooooo.com/

Medlem

De stora utgivarna håller sakteliga på att mörda samtliga intressanta spel i sin jakt på vinstmaximering.

same as allways.

Medlem

Tja, ME2 var ju ungefär lika mycket rollspel som Gears of War ändå.

SNÄLLT ALTERNATIV

NEUTRALT ALTERNATIV

ELAKT ALTERNATIV

ALIENSEX

TPS, PANG PANG PANG.

Men det var bra.

Inte en oväntad utveckling i vilket fall som helst.

Medlem

Ändra inte saker som funkar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar