Ny maffig film från Rage

Robot
Ny maffig film från Rage

Id Software bjuder på en fem minuter lång gameplay-rulle med bilkörning och spindelrobotar.

#rage, #doom, #quake


Medlem
Ny maffig film från Rage

Aw....synd att spelet ser så j*kla tråkigt ut bara :/ Och de har lagt ned så mycket tid på detta

Medlem

Det här stärkte faktiskt mina förväntningar på Rage! Verkar vara riktigt sköna eldstrider och de här coola robotarna var ju något som Id Software inte visat tidigare.

Uppsatt på min önskelista


signatur

Imperator

Inaktiv

Jävlar va dåligt han siktade.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Helt klart en förbättring jämfört med tidigare filmer. Det känns dock som att spelaren rör sig överdrivet dramatiskt. Smyger runt trots att han uppenbarligen inte behöver det. FPS som låtsas vara Sneak-em-up typ. Ser lite konsol-skadat ut också...


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Jävlar va dåligt han siktade.

Så går det när man spelar med handkontroll.

Tror någon sagt det tidigare men jag säger det igen.

Nå är det illa när en PC-spel utvecklare kör konsol på deras demo filmer.

an*s.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Muhammed:

Jävlar va dåligt han siktade.

Så går det när man spelar med handkontroll.

Tror någon sagt det tidigare men jag säger det igen.

Nå är det illa när en PC-spel utvecklare kör konsol på deras demo filmer.

an*s.

Håller med, väldigt konsolskadat detta..

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Muhammed:

Jävlar va dåligt han siktade.

Så går det när man spelar med handkontroll.

Tror någon sagt det tidigare men jag säger det igen.

Nå är det illa när en PC-spel utvecklare kör konsol på deras demo filmer.

an*s.

När han öppnade dörrar så stog det man skulle trycka på knappen "E" så det verkar som det var PC-versionen... (?)


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Muhammed:

Jävlar va dåligt han siktade.

Så går det när man spelar med handkontroll.

Tror någon sagt det tidigare men jag säger det igen.

Nå är det illa när en PC-spel utvecklare kör konsol på deras demo filmer.

an*s.

När han öppnade dörrar så stog det man skulle trycka på knappen "E" så det verkar som det var PC-versionen... (?)

Säger du det?

Jag blev så uttråkad så jag stängde av rätt fort.

Medlem

720p här:

http://www.youtube.com/watch?v=MtG-gIZ_2Ys

Inte imponerad av varken grafik eller gameplay, ser ut som ett skräpspel. Hoppas man har fel dock.

Medlem

Jag blev iaf LITE nyfiken av den här filmen till skillnad från de tidigare filmerna som släppts.

Medlem

Väldigt mycket Doom vibbar. Robotarna, ljuden, hur gubben stönade, miljöerna osv, osv.

Men det verkar ändå rätt så lovande.


signatur

Jäh!

Medlem

Måste ju säga att bilkörningen ser oerhört stel ut, annars ser det okej ut.. men tror spelet blir bättre när man själv får ratta det.

Inaktiv

Synd att spelet skulle visas upp från konsolsidan...ser ju sjukt stelt ut. Det omtalade fordonsekvenserna ser ju knappast ut att tillhöra 2011 heller...stelt och jävligt.

Medlem

Äcklig piss grafik, hatar Borderlands tack vare det.
Sticker som fan i ögonen på en....

Medlem
Skrivet av nicbex:

Aw....synd att spelet ser så j*kla tråkigt ut bara :/ Och de har lagt ned så mycket tid på detta

Sjukt att man kan tycka så olika, jag blev taggad av den här rullen.

Sen hjälper det väl att man stormdiggar Borderlands och dess grafiska stil, då tillhör man säkerligen målgruppen hehe.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Chrester:

Väldigt mycket Doom vibbar. Robotarna, ljuden, hur gubben stönade, miljöerna osv, osv.

Men det verkar ändå rätt så lovande.

mm! Tyckte det var mycket Quake 4 också. Och varför går den ena fienden haltande framför spelaren? Aja, det verkar inte vara så jätte jätte häftigt men det verkar ändå vara rätt underhållande. Dom skulle släppt det 2007! Hoppas att dom bjuder på minst 1månads speltid nu då och 50 olika vapen.

Medlem

Gameplay faller mig i smaken iaf, stör mig däremot på de tecknade jävla delarna av grafiken!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

720p här:

http://www.youtube.com/watch?v=MtG-gIZ_2Ys

Inte imponerad av varken grafik eller gameplay, ser ut som ett skräpspel. Hoppas man har fel dock.

Där såg det verkligen inte imponerande ut. Är detta verkligen PC versionen (som det verkar iom "e" knappen) så är det ju en smärre katastrof att ID släpper nåt sånt 2011.
Lågupplösta texturer överallt.

Konsoller...

Medlem

Faan vad coolt! ID kan göra spel. Det är en viss kvalitetskänsla på allt de gör. Älskar det. Ljuden, rörelserna och miljöerna. Längtar efter detta.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

fullständigt ointressant, inget nytt övht.

Medlem

OMG D:

i think i just had an orgasm....

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av nicbex:

Aw....synd att spelet ser så j*kla tråkigt ut bara :/ Och de har lagt ned så mycket tid på detta

Sjukt att man kan tycka så olika, jag blev taggad av den här rullen.

Sen hjälper det väl att man stormdiggar Borderlands och dess grafiska stil, då tillhör man säkerligen målgruppen hehe.

Jag diggar också Borderlands Men jag har aldrig gillat det här med tråkiga döda landskap, möta en miljon likadana fiender, samla på sig en massa skrot, göra meningslösa uppdrag, allt enligt Bethesdas Fallout-modell. Jag vet att jag antagligen är ganska ensam om den åsikten dock. Bethesda gör ju dessutom Brink som ser riktigt hett ut

Medlem

Klart det är PC versions. Det är först och främst menat som gamplay video, Dvs. visa folk hur det ser ut och utspelar sig. Kan lika gärna dumförklara allt folk som genast gnäller över att det är console spel bara för att siktandet är ner tonat så vi kan se vad som händer.

Det är riktigt mysig o äntligen se ett FPS spel som inte fokuserar enbart på modern krigsföring. Hela konceptet med modern warfare har kommit till samma sketna vändpunkt som WW2 va för några år sen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Känner mig i alla fall inte mer intresserad efter det här. :o|


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Medlem

vad jag kan se har dom grym AI (jag såg också gubben haltade framför men han var väll tvungen att göra vad som helst för att rädda sig själv c det så är det inte många spel som har Ai som är rädda för att dö alla jävlar attackerar som om dom vore idioter, lite smått förvånad över grafiken hade förväntat mig så mkt mer men alltid svårt att se på en sd video på en 10"skärm
solklart köp, detta video var inte lika imponerande som denna http://www.fz.se/filmer/20110418/rage-dead-city-trailer-gamep...

Medlem

Den där korvmacken kan fan programmera. Få spel som har sånt flyt som de han är involverad i.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Muhammed:

Jävlar va dåligt han siktade.

Så går det när man spelar med handkontroll.

Tror någon sagt det tidigare men jag säger det igen.

Nå är det illa när en PC-spel utvecklare kör konsol på deras demo filmer.

an*s.

När han öppnade dörrar så stog det man skulle trycka på knappen "E" så det verkar som det var PC-versionen... (?)

Säger du det?

Jag blev så uttråkad så jag stängde av rätt fort.

HAHAHAHAHAHA!
Epic Pc fanboy Fail x10 to the Xtreme XD
Kul att se att de gamla sanningarna "alla utvecklare suger på att spela" och att "bara för att du spelar på Pc behöver du inte vara bra trots enkel kontroll, tvärt om" stämmer gott. Fördommar och dagens fail lämnar jag utan avseende

Medlem

Jag stängde av en bit in i FPS-delen. Det här blir inget köp. Fan vad det verkar tråkigt!

Medlem
Skrivet av Reize:

Det här stärkte faktiskt mina förväntningar på Rage! Verkar vara riktigt sköna eldstrider och de här coola robotarna var ju något som Id Software inte visat tidigare.

Uppsatt på min önskelista

Håller med, intresset ökade helt klart av det här.
Om man nu bara kunde få en trevligt utmanade huvudkampanj i split-screen co-op också...

12
Skriv svar