Problem att uppdatera min htc Desire hd..

Medlem
Problem att uppdatera min htc Desire hd..

Hej på er!

jag har problem att uppdatera till 2.3.3..

Jag hittar uppdateringen< laddar hem den< mobilen startar om< kraschar..

Det blir bara en varningstriangel med ett "!" i. sen är den gröna gubben under.

Det ändra jag har gjort med min är att roota den. (s-off)

Någon som kan ha lite tips om hur man ska göra?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ps, har clockworkmod... kan det ställa till det?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Du försöker alltså uppdatera genom HTC Sense? Det enda jag kan rekommendera dig är att inte använda HTC Sense, Cyanogenmod 7 är så mycket bättre och snabbare!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

Du försöker alltså uppdatera genom HTC Sense? Det enda jag kan rekommendera dig är att inte använda HTC Sense, Cyanogenmod 7 är så mycket bättre och snabbare!

Läste ute på deras sida att många har problem med gps och massa annat.. Stämmer det?

Gps needar jag tack vare jobbet


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

fan jag har haft denhär förut! Men den har aldrig funkat.. o det gör det inte nu heller.. den fasnar vid loginen typ. android gubben och en cirkel runt han.. sen går pillen runt 2 varv sen ser man gubben på en skatebord och sen går det bara om sådär i 23423 år..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

fan jag har haft denhär förut! Men den har aldrig funkat.. o det gör det inte nu heller.. den fasnar vid loginen typ. android gubben och en cirkel runt han.. sen går pillen runt 2 varv sen ser man gubben på en skatebord och sen går det bara om sådär i 23423 år..

Det låter som du gör något ganska fel! Är du säker på att du wipear data och cache korrekt innan du installerar? Det med GPS'en stämmer, men det går att gå runt det om man trixar lite med olika radioversioner.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:
Skrivet av andreashal91:

fan jag har haft denhär förut! Men den har aldrig funkat.. o det gör det inte nu heller.. den fasnar vid loginen typ. android gubben och en cirkel runt han.. sen går pillen runt 2 varv sen ser man gubben på en skatebord och sen går det bara om sådär i 23423 år..

Det låter som du gör något ganska fel! Är du säker på att du wipear data och cache korrekt innan du installerar? Det med GPS'en stämmer, men det går att gå runt det om man trixar lite med olika radioversioner.

Gör precis korrekt. Många andra har haft det problemet och dom säger att man måste byta radio så är väl dax o göra det..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar