L.A. Noire tar upp tre dvd-skivor

Robot
L.A. Noire tar upp tre dvd-skivor

En skiva är inte stor nog åt 400 skådespelare.

#la-noire


Medlem
L.A. Noire tar upp tre dvd-skivor

Fedt!

Medlem

Och nästa konsolgeneration ska komma 2014 eller vad är det sagt? Löjligt.
Det är 2011 kom igen! Att påstå att denna generation ska hålla i ytterligare 3 år känns otroligt konservativt.

Medlem

Lol, gief pc xD

Medlem

Hihi Äntligen får Xbox shi för den kapabilitet hehe.
PS: Jag vet att det är lite fanboyigt och även elakt men jag får alltid fan från alla X360-fanboys här på fz så vill ta för en gångs skull lite igen.

Medlem

Lyx och flärd, håller med idnt!

Medlem

Pow, right in the kisser!

Microsoft gjorde ett rejält misstag som inte integrerade en Blu-ray eller HD-DVD.

Medlem

fail..! Blir intressant hur microsoft ska klara sig utan bluray i nästa generation av xbox.. Ms lär knappast vilja ge sony stålar + att det är nuvarande film-mediet.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Och nästa konsolgeneration ska komma 2014 eller vad är det sagt? Löjligt.
Det är 2011 kom igen! Att påstå att denna generation ska hålla i ytterligare 3 år känns otroligt konservativt.

Det känns som folk inte tänker speciellt långt när det gäller PS3s och 360s livstid. De må ha en livstid på marknaden på minst 10 år, men detta betyder inte att det kommer dröja tills 2015/16 innan "XBox 720" och "PS4" kommer.

Som referens: PS2 kom 2000. Den har haft en marknadslivstid på 10+ år. PS3 kom 2006, dvs. INNAN livstiden för PS2 tagit slut.

TL;DR: Ny PlayStation och XBox kommer 2012/13

Medlem

Är det ingen annan än jag som hoppas på en kartong likt 90-talens datorspel? Saknar de feta boxarna med tydliga titlar som sticker fram ur bokhyllan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Jag saknar inte de gamla boxarna, men de var kul att samla på ett litet tag tills man inte hade plats längre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Man la ju all skit på vinden, de som man inte ville skryta med att man hade. I bästa höjd hade jag titlar som X-wing vs. TEI fighter, Age of Empires 2, C&C Red alert, Total Annihilation, Baldurs Gate 2, Curse of Monkey Island 3, Starcraft och Warcraft 2. Och säkert några till som jag inte kommer ihåg just nu.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Jag minns särskilt "Star Trek - The fallen", stor box, och längst ned i kartongen en liten CD-jewelcase som skvalpade omkring. I vissa fall försöker spelproducenterna göra lite fetare boxar, jag såg idag "Assassins Creed II - Film Edition" som de kallade den, två DVD-skivor, kartongbox och en flärp som gick att öppna på ett speciellt sätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Förresten:

"L.A. Noire tar upp tre Xbox 360-skivor..."

- vad är en: "Xbox 360-skiva"? Jag antar artikelförfattaren menad DVD-skivor?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Förresten:

"L.A. Noire tar upp tre Xbox 360-skivor..."

- vad är en: "Xbox 360-skiva"? Jag antar artikelförfattaren menad DVD-skivor?

Medlem

Skivbyte.. jepp. Så är det om man är fast på tidigt 2000-tal.. lätt det blir ps3 versionen.

Medlem

Är folk ÖVERDRIVET lata numera eller? J-a soffpotatisar... gnälla över skivbyten... usch

Medlem

Det är väl inte lathet det handlar om egentligen. Enligt min åsikt så borde inte skivbyten höra till år 2011's konsoler. Det blir nog ett köp till PS3'an, om nu bara Sony löser deras nuvarande bekymmer.

Medlem

Det lär ju gå att installera det på HDD:n. Jag klagar inte.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag tycker det är bra att man får fördel av PS3! MS har ju krånglat till det lite för sig.. och det lär ju märkas mera i nästa generation än i denna.

Så lite kan dom väl få höra att dom trots allt misslyckade med sin externa HD driver mupp sak:-) VARFÖR köpte jag den:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

så 3 skivor till 360n och över en halvtimmes installationstid innan man kan spela på ps3an med andra ord.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Har inte bestämt till vilket konsol jag ska köpa spelet, men av erfarenhet så har Rockstars spel alltid varit snäppet sämre på PS3.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Man la ju all skit på vinden, de som man inte ville skryta med att man hade. I bästa höjd hade jag titlar som X-wing vs. TEI fighter, Age of Empires 2, C&C Red alert, Total Annihilation, Baldurs Gate 2, Curse of Monkey Island 3, Starcraft och Warcraft 2. Och säkert några till som jag inte kommer ihåg just nu.

Packade just upp några av mina boxar bl.a. Command & conquer worldwide warfare boxen, ganska stor låda Ju större låda ju bättre innehåll

Som med grafikkorten, köpte ett budget kort en gång, fick en super slimmad låda. Sen när jag betalade några tusenlappar till fick jag en gigantisk lådjävel.

Måste gå att installera på hhd:n. Låter primitivt. Microsoft ångrar förmodligen sina beslut.
Men det var softare på amiga tiden då man var tvungen att byta mellan typ 30 disketter.

Medlem

För mig känns hela konsoll-stuket som back-to-the-90's typ. Då jag spelade lite på pc var det en styck 1.44 51/4-diskett man fick hålla på med. Då hade man kanske 40mb hårddisk.

Enda skillnaden nu är att det är BD disk man får hålla på med, trots att man har 200G hårddisk ledigt.

Det är väl enda grejen jag är besviken på konsoll för. Det ökar laddningstider för scener också att tugga optisk skiva. Och att behöva växla skivor när man byter spel.

Så riktigt rikligt med minne i nästa generation konsoll för att kunna ladda längre sekvenser, och för f-n installera på disken som finns. Man kan ju ta bort och resna när spelet är över.

Inaktiv

Usch, hatar skivbyten. Tror det blir att avstå tills jag köpt större hårddisk till min 360, ifall det nu går att installera allt.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

fail..! Blir intressant hur microsoft ska klara sig utan bluray i nästa generation av xbox.. Ms lär knappast vilja ge sony stålar + att det är nuvarande film-mediet.

Jag tror dock inte att ens Sony skulle låta MS att köpa rättigheter att använda deras stora styrka blu-ray. eller vad tror ni? Sedan så är det ju DVD i Xbobx 360.
För framtidens konsoller vet jag inte vad som händer vad microsoft gör igenkligen åt sin fail eller om sony kommer att antingen köra med HVD till ps4 eller en mer utvecklad blu-ray

Källa:

http://en.wikipedia.org/wiki/DVD

http://en.wikipedia.org/wiki/Holographic_Versatile_Disc

http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Har inte bestämt till vilket konsol jag ska köpa spelet, men av erfarenhet så har Rockstars spel alltid varit snäppet sämre på PS3.

Tur att L.A. Noire inte är utvecklat av Rockstar då.

Skrivet av laxan96:

Sedan så är det ju HD-DVD i Xbobx 360 eller hur.

Nej, Xbox 360 har en DVD-läsare. En risig HD-DVD-läsare sålde separat innan formatet floppade.

Källa: http://bit.ly/kXrpAW

Medlem

esh, tror inte jag orkar nöta igenom hela storyn på 25h utan att resa på mig 2gånger endå

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det lär ju gå att installera det på HDD:n. Jag klagar inte.

Jag tror man kommer att få installera varje skiva för sig och ändå skifta mellan dem i spelet.
Mass Effect 2 (som ligger på två dvd-skivor till Xbox 360) funkar så. Varje skiva installeras som om den vore ett eget spel. När man sedan kommer till det ställe i spelet som kräver skivbyte ombeds man sätta i skiva 2. Maskinen kontrollerar bara att man äger skivan men läser själva innehållet från HDD:n istället. Antar att det blir samma sak för L.A Noire. Inte hela världen men man börjar helt klart märka av DVD-skivans begränsningar.
Personligen föredrar jag skivbyten än att spelet inte släpps till Xbox alls.

Medlem
Skrivet av robineng:

Usch, hatar skivbyten. Tror det blir att avstå tills jag köpt större hårddisk till min 360, ifall det nu går att installera allt.

Största hårddisken till xbox 360 är 250 Gb va?

Är lite lite tycker jag...

12
Skriv svar