Mass Effect-rea på Steam

Robot
Mass Effect-rea på Steam

Del ett och två i rymdeposet är dina för under 90 kronor styck.

#nyhetstips, #valve, #ea, #mass-effect, #bioware


Medlem
Mass Effect-rea på Steam

Enda gångerna det känns värt att handla på Steam är ju när de har sina reor. Dock är det två titlar som jag personligen redan äger.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vem handlar på steam när det inte är rea egentligen?

Det är kasst att den där DDE för 2:an inte innehåller alla DLCs som UE för DAO.

Medlem
Skrivet av Nirth:

Vem handlar på steam när det inte är rea egentligen?

Det är kasst att den där DDE för 2:an inte innehåller alla DLCs som UE för DAO.

Vääldigt många!

Medlem
Skrivet av Nirth:

Vem handlar på steam när det inte är rea egentligen?

Det är kasst att den där DDE för 2:an inte innehåller alla DLCs som UE för DAO.

Tja, priset på nysläppta spel e ju i de flesta fall ungefär samma som på t.ex cdon, dustin, komplett mm så, runt 400-450kr inklusive frakt. Förslagsvis Portal får du ge 450kr + frakt för på cdon, 50 euro på Steam, vilket är ca 450kr.

T.ex Dirt 3 är billigare på steam än i många nätbutiker, framförallt om man förköper, ca 300kr.

Skillnaden är väl egentligen att de tar längre tid innan spelen går ner i pris på Steam.

Ish
Medlem

Men att det är 66% off på MoW: Assault Squad är det ingen som bryr sig om! *hmpf*


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Har inte spelat nåt av dom så jag passade på att köpa båda!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Nirth:

Vem handlar på steam när det inte är rea egentligen?

Det är kasst att den där DDE för 2:an inte innehåller alla DLCs som UE för DAO.

För att det "bara" är en Digital Deluxe version och inte Ultimate Edition.

Medlem

Det var sjhysta priser men tror jag vill ha dem till ps3 istället.

Medlem

köpa köpa så jag med kan lira igenom dom


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Arrrhggh kunde de inte väntat lite med rean så jag inte redan hade hunnit spräcka min budget?

Medlem
Skrivet av Horzie:
Skrivet av Nirth:

Vem handlar på steam när det inte är rea egentligen?

Det är kasst att den där DDE för 2:an inte innehåller alla DLCs som UE för DAO.

Tja, priset på nysläppta spel e ju i de flesta fall ungefär samma som på t.ex cdon, dustin, komplett mm så, runt 400-450kr inklusive frakt. Förslagsvis Portal får du ge 450kr + frakt för på cdon, 50 euro på Steam, vilket är ca 450kr.

T.ex Dirt 3 är billigare på steam än i många nätbutiker, framförallt om man förköper, ca 300kr.

Skillnaden är väl egentligen att de tar längre tid innan spelen går ner i pris på Steam.

Använd prisjakt istället.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=576085

Steam är aldrig någonsin billigare än billigaste butiken på prisjakt. Förutom när de har sina reor, då.

Medlem

Världens bästa spelköp! Själv fick jag Mass Effect i gåva på Steam för längesen! Så helt gratis!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Båda spelen kostar 121:- Inget att snacka om...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Man kan få tillgång till DLC:er genom att registrera spelen på Bioware, mata in serienyckeln och sedan hänvisas man till nedladdningssidor...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Äh, jag väntar på samlingsboxen med alla tre spelen...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Horzie:
Skrivet av Nirth:

Vem handlar på steam när det inte är rea egentligen?

Det är kasst att den där DDE för 2:an inte innehåller alla DLCs som UE för DAO.

Tja, priset på nysläppta spel e ju i de flesta fall ungefär samma som på t.ex cdon, dustin, komplett mm så, runt 400-450kr inklusive frakt. Förslagsvis Portal får du ge 450kr + frakt för på cdon, 50 euro på Steam, vilket är ca 450kr.

T.ex Dirt 3 är billigare på steam än i många nätbutiker, framförallt om man förköper, ca 300kr.

Skillnaden är väl egentligen att de tar längre tid innan spelen går ner i pris på Steam.

Jaha? Exakt varför skulle man köpa ett spel från just CDON istället för ett billigare ställe? 6 Butiker säljer P2 under 400 kr. Det är ju inte någon hårdvara du köper så vad spelar t.ex. support för någon roll.

Spel på Steam är i princip alltid 50-100 kr dyrare.

Medlem

Enkelt och snabbt är väl varför man handlar där, samt i mitt fall så undviker jag andra nedladdningstjänster för att slippa hålla på.

Sen så köper jag mest spel på rea, ibland blir det nya spel via steam och ibland inte, inte alltid priset som är avgörande.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Meh.. Köpte ME2 nu på steam, äger redan första på fysisk skiva. MEN ME2 såg så ensam ut i steam biblioteket så jag köpte 1an (igen) DARN YOU STEAM


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Aléa:

Meh.. Köpte ME2 nu på steam, äger redan första på fysisk skiva. MEN ME2 såg så ensam ut i steam biblioteket så jag köpte 1an (igen) DARN YOU STEAM

Ha-begäret är farligt med Steam


signatur

Videomupp

Ingen av de virtuella skivorna blir repiga i varje fall.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Antar att det är till pc? Har steam bara till pc?

Medlem
Skrivet av Peos:

Antar att det är till pc? Har steam bara till pc?

Än så länge iaf, de har börjat peta på PS3an men ingen store än.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ingen av de virtuella skivorna blir repiga i varje fall.

Skapa en virtuell skiva av den fysiska då, det tar inte lång stund...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Slog till på ettan, 34 spänn är ju ingenting.

Medlem
Skrivet av Nirth:

Vem handlar på steam när det inte är rea egentligen?

erhm, Många, många miljoner människor.

Medlem

Gör jag något fel här... När jag trycker på länkarna så kommer jag till rätt sida, men det är inget rabatterat pris för mig. ME1 kostar 14,99€ och ME2 19,99€ ?

Edit: Detta kanske bara var igår ? Men det låter ju skumt då nyheten enligt vad jag kan se är skapad inatt 01:nånting... Känner mig allmänt mongo.

Medlem
Skrivet av Mr. Andersen:

Gör jag något fel här... När jag trycker på länkarna så kommer jag till rätt sida, men det är inget rabatterat pris för mig. ME1 kostar 14,99€ och ME2 19,99€ ?

Edit: Detta kanske bara var igår ? Men det låter ju skumt då nyheten enligt vad jag kan se är skapad inatt 01:nånting... Känner mig allmänt mongo.

För sent nu är jag rädd, den här EA-rean uppdateras varje dag hela veckan. Du måste ha missat den.

Medlem

åhh! missade detta !

1
Skriv svar