Assassin's Creed: Revelations släpps i november

Robot
Assassin's Creed: Revelations släpps i november

Den avslutande delen i Ezios trilogi är nu officiell - och släpps redan i höst.

#assassins-creed-revelations, #assassins-creed-ii, #ubisoft


Medlem
Assassin's Creed: Revelations släpps i november

Fan va nice, ska bli soft med ett nytt


signatur

The King is Back

Medlem
Medlem

Tycker brotherhood var alldeles för likt 2:an, som var alldeles för likt ettan...Sen skulle de va fett om man fick vara en lönnmördare, nu har man " lönnmördat " alla sina fiender genom att först hugga ner 60 vakter, hugga ihjäl den onda högt uppsatta militär snubben och sen döda 60 vakter till, för att sedan gömma sig i en höstack. Jag hade velat smyga in genom fönstret på natten och hälla gift i hans kvälls te eller nåt. Lite roligt att man är en assassin som aldrig assassinejtat någon.

Medlem

Håller med predetor. Även om det har funnits några sekvenser där stealth varit väldigt viktigt så krävs det mer sånt. Ge mer stealth-vapen som är helt OP tack! =D Tycker dock om valet av stad (jag var rädd att de skulle välja New York! *phew*). Sedan tycker jag MER SPEL SOM ALTAIR. Altair kändes som en riktig assassin, fåordig, tyst och cool och det kändes som att man var del i en sekt och ett underground nätverk med mycket makt som var med och skrev historia som ingen annan förstod eller kände till.

Hela den känslan var borta i tvåan. Nu är man en ungkarl med höga ambitioner som förför damer och söker att slåss samtidigt som man gör allt för att se karismatisk ut. Altair brydde sig inte om att hjälpa varenda person som behövde hjälp - han var bara lojal mot brödraskapet och gjorde allt för egen vinning och strategiska fördelar.

Så mer sånt, tack!

Medlem

Ja-ja älsakr Ezio. Men hade hoppats på en helt ny karaktär i detta spelet och utan multiplayer för att det skulle blei mer satsningar på bra SP som i tvåan men får hoppas att de lyckas med bra SP ändå. och om de vill ha med MP får de förbättra det radikalt+ att sökfunktionen efter matcher måste bara förbättras.

Medlem
Skrivet av predator:

Tycker brotherhood var alldeles för likt 2:an, som var alldeles för likt ettan...Sen skulle de va fett om man fick vara en lönnmördare, nu har man " lönnmördat " alla sina fiender genom att först hugga ner 60 vakter, hugga ihjäl den onda högt uppsatta militär snubben och sen döda 60 vakter till, för att sedan gömma sig i en höstack. Jag hade velat smyga in genom fönstret på natten och hälla gift i hans kvälls te eller nåt. Lite roligt att man är en assassin som aldrig assassinejtat någon.

Ordet assassinate betyder inte enbart lönnmord. Det kan också betyda, som jag bäst kan översätta det, "politiskt mord". En beskrivning som råkar passa in perfekt på mycket av Assassin's Creed.

Medlem

Ge mig Altaïr! Ezio är en pojkspoling med lite för vassa knivar att leka med.

Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av predator:

Tycker brotherhood var alldeles för likt 2:an, som var alldeles för likt ettan...Sen skulle de va fett om man fick vara en lönnmördare, nu har man " lönnmördat " alla sina fiender genom att först hugga ner 60 vakter, hugga ihjäl den onda högt uppsatta militär snubben och sen döda 60 vakter till, för att sedan gömma sig i en höstack. Jag hade velat smyga in genom fönstret på natten och hälla gift i hans kvälls te eller nåt. Lite roligt att man är en assassin som aldrig assassinejtat någon.

Ordet assassinate betyder inte enbart lönnmord. Det kan också betyda, som jag bäst kan översätta det, "politiskt mord". En beskrivning som råkar passa in perfekt på mycket av Assassin's Creed.

Ordet kommer från början från en grupp som var verksamma i mellanöstern som ytterligare ett faction som slogs om makten i området under tiden för det tredje korståget. ( الحشاشين‎ Ḥashāshīn) De var kända för att vara lönnmördare på det sättet att de publikt ensamma eller i en liten grupp tog sig nära fienden obemärkt och dödade dem på öppen gata, men de gav sig först på ledarindividen och kämpade inte öppet och "fair" armé mot armé. Sedan om det är kul att spela på det sättet är ju en annan femma. Serien är inspirerad av det, men behöver ju inte för den skull vara exakt som verkligheten var.

Medlem

Undrar varför dom tog bort Altair.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av predator:

Tycker brotherhood var alldeles för likt 2:an, som var alldeles för likt ettan...Sen skulle de va fett om man fick vara en lönnmördare, nu har man " lönnmördat " alla sina fiender genom att först hugga ner 60 vakter, hugga ihjäl den onda högt uppsatta militär snubben och sen döda 60 vakter till, för att sedan gömma sig i en höstack. Jag hade velat smyga in genom fönstret på natten och hälla gift i hans kvälls te eller nåt. Lite roligt att man är en assassin som aldrig assassinejtat någon.

+ 10 / Bästa kommentaren jag läst på den här sidan julafton

Alla de här spelen blir repetitiva hur mycket trams de än slänger in. Ibland är det svårt, ibland hur lätt som helst. I "ASSII", blev man glad när det helt plötsligt blev en häst och vagn jakt, men sedan, resten av spelet såg man bara löv som flög förbi på samma sträcka och ett landskap som var lika fyrkantigt SDs politik.

Jag slår vad om min mormors löständer att "ASS: Revelations" - inte blir en revelation alls, utan mer av samma vara, och det behöver inte nödvändigtvis betyda att alla älskar alla delar av spelet / spelen, man köper det för att man gillar vissa scenarion. Vissa tycker det måhända är kul att klättra över hustak i det förgågna, andra gillar att charma kvinnor på 4 sekunder och få en "homerun".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

ALTAÍR!!!! <3


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av predator:

Tycker brotherhood var alldeles för likt 2:an, som var alldeles för likt ettan...Sen skulle de va fett om man fick vara en lönnmördare, nu har man " lönnmördat " alla sina fiender genom att först hugga ner 60 vakter, hugga ihjäl den onda högt uppsatta militär snubben och sen döda 60 vakter till, för att sedan gömma sig i en höstack. Jag hade velat smyga in genom fönstret på natten och hälla gift i hans kvälls te eller nåt. Lite roligt att man är en assassin som aldrig assassinejtat någon.

Alltså.. är man bra och tänker lite så kan man klara det mesta i spelet utan att bli upptäckt, och därmed "assassinejtat" en hel del O.o

Medlem

ezio igen......bååååring

Medlem

tyckte att brotherhood var ett bra spel, bättre än 2an men kan de inte sluta med Ezio nu?!?! köra med något nytt, kanske london på 1800-talet.

Medlem
Skrivet av predator:

Tycker brotherhood var alldeles för likt 2:an, som var alldeles för likt ettan...Sen skulle de va fett om man fick vara en lönnmördare, nu har man " lönnmördat " alla sina fiender genom att först hugga ner 60 vakter, hugga ihjäl den onda högt uppsatta militär snubben och sen döda 60 vakter till, för att sedan gömma sig i en höstack. Jag hade velat smyga in genom fönstret på natten och hälla gift i hans kvälls te eller nåt. Lite roligt att man är en assassin som aldrig assassinejtat någon.

Det är väl klart de är lika varann när det är uppföljare?
AC2 var mycket bättre än AC1 då de hade tagit bort de flesta irritationsmomenten från 1:an. Brotherhood är ett väldigt bra spel som dock nästan har för mycket uppdrag etc.

Medlem

Men är inte det Hagia Sofia på bilden? Man kanske får vara i Istanbul också. Man kan ju hoppas.


signatur

-In Corpus Constrictum-

Medlem
Skrivet av Blyckert:

Men är inte det Hagia Sofia på bilden? Man kanske får vara i Istanbul också. Man kan ju hoppas.

Spelet kommer att utspela sig i Konstantinopel. Och Konstantinopel är det gamla namnet på Istanbul, så ja man kommer att vara i Istanbul. Fast innan det hette Istanbul, eftersom det ännu inte bytt namn

Medlem
Skrivet av flyawaynille:

tyckte att brotherhood var ett bra spel, bättre än 2an men kan de inte sluta med Ezio nu?!?! köra med något nytt, kanske london på 1800-talet.

Nja tror att 1800-talet är väl ändå lite sent. mer 1600 talet och just 1700 talet pasar nog riktigt bra tror jag.

Medlem

Jag tycker personligen att Assassins Creed skulle ta mer inspiration från den kära gamla Thief spelen.

Det var mer smyga och mer adrenalin. Sen var det strider också, men alltid som sista utväg. Är lite för mycket in och kötta i AC.

Även om många säkert gillar detta, bara vad jag själv tycker.

Medlem

Gött! Ska bli spännande!

Medlem

Hmm redan ett nytt spel? Jag tyckte första spelet var OK. Andra spelet var kanon och jag diggade det stenhårt och trodde att jag skulle gilla Brotherhood lika mycket, men oj så besviken jag blev!

Jag kände mig väldigt mätt på konceptet utan några egentliga nyheter, tillslut spelade jag spelet bara för att jag ville få det avklarat.... kanske bara jag som känner att dem får komma med något större än "Du kan rekrytera lönnmördare till ditt gille" typ.

Tycker dem ska vänta lite med nästa spel, ta några idéer från några här på forumet om att kanske göra det hela lite mer smyg-inriktat. I alla fall försöka göra några stora ändringar.

Medlem

Man brukar säga "osmanska" inte ottomanska på svenska, för att vara petig. Kul idé i alla fall :)!

Medlem

Enligt Digital Trends http://www.digitaltrends.com/gaming/ubisoft-unveils-the-next-... vill Ubisoft släppa ett nytt AC varje år vilket enligt mig skulle förstöra franchisen! Inget illa menat men kolla på alla FPS spel, Call of Duty sen ungefär COD4: MW2 bl.a.!


signatur

"Frihet är det enda du inte kan äga om du inte är villig att ge det till alla runt dig!"

Medlem

franchise, fixed your post.

Medlem

Btw, enligt länken en bit högre upp (http://www.digitaltrends.com/gaming/ubisoft-unveils-the-next-...) så kommer pc versionen tidigt nästa år, inte i november

1
Skriv svar