Mass Effect 3 försenas för att tilltala massan

Medlem

Skriv gärna källan till detta uttalande tack =P

Medlem
Skrivet av s3ng:

Skriv gärna källan till detta uttalande tack =P

http://www.eurogamer.net/articles/2011-05-04-mass-effect-3-tw...

Visserligen var det till investerare som det sades och det är sånt här de vill höra. Men sen hade han väl inte sagt så här om det inte fanns någon grund.

Medlem

Lyncha marketing och game dev ansvarig direkt...

Medlem

Jag fasar mest för att det ska bli mer åt fps, då blir jag ledsen på riktigt...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

hur mycket större massa
kan de vilja tilltala ändå? båda spelen sålde väl jättebra?! varför riskera allt för att få in ytterligare lite? förbannade apor är vad de är. nackskott borde EA gubbarna få i bonus om de sabbar det här.

Medlem

Buuuuu, tycker 2an redan var ett steg ner ifrån ettan. Låter som det bara blir värre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Håller ju med övriga talare, inte nog med att förseningen var ett slag i magen, nu passar de på att sparka medan man ligger också. Men, om de inte slaktar storyn och känslan helt kommer jag spela det även om det så blir ett kinectspel.


signatur

/Landstream

Medlem

förhoppningsvis gör de som i dead space 2. lägger på nåt kasst multiplayer som ingen någonsin kommer prova.
skit också....
nu är jag så uppretad att jag aldrig kommer kunna sova. EA games kan suga på mina gamla jobbstrumpor

Medlem

Tilltala massan? Sålde ME2 såpass dåligt att de inte litar på konceptet längre? (lulz!)

Jag undrar vad det betyder egentligen. Aningen drygt med så vaga uttalanden...

Medlem

Förhoppningsvis är det väl inget som påverkar i negativ riktning. Det är redan bekräftat att det inte ska komma en multiplayer del. Det är också bekräftat att det ska vara mer RPG element i jämförelse med ME2.

Vad det blir får vi se. Som sagt det behöver ju inte vara negativt, det är i alla fall vad man får lov att intala sig just nu. Bioware brukar lyssna på fansens synpunkter och jag tror inte att det är något dom skippar inför finalen heller.

Medlem

Som många här e inne på låter det oroväckande men också rätt korkat att komma med ett sånt uttalande utan några som helst detaljer om vad man tänker ändra på.
Personligen tyckte jag 2:an (PC) var riktigt bra om man bortser från slutbossen som kändes riktigt töntig.
Även positivt att man kastade ut ettans helt värdelösa inventory system som tvingade en att förstöra items man ville loota om man nått inventorycap. (ursäkta svengelskan)
Det jag vill se i trean är alltså att man ersätter tvåans nödlösning till inventory med ett nytt som faktiskt fungerar.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv

Dra åt helvete Bioware. Fyfan för er alltså. Blir det ett till DA:2 så......ÖRK

Medlem

Synd att de större spelföretagen blir tvungna att förstöra sina spel hela tiden, antar att man får förlitasig på indie spelutvecklarna om man inte bara vill se COD kloner.

KoP
Medlem

Det är väl ändå lite tidigt att måla fan på väggen som dom flesta verkar göra här
inne, innan man så att säga ens vad vad det är för förändringar dom ämnat göra?
Bara dom håller det någorlunda intakt och det bjuds på en skön story så är iaf jag
nöjd. Finns ingen orsak till oro, kommer säkerligen bli skitbra.

Medlem

om ni gör det bra kan det bli episkt! däremot tvekar jag på att ni behåller rollspelandet på ett bra sätt så det lär bli fail.

Medlem

Ska de inte lägga in kinect-stöd också så att man kan DANSA sig igenom spelet när de ändå håller på....

Inaktiv

Hm. Frågan är ju vad det är för muppar som kommer att köpa ME3 utan att ha spelat dom tidigare om det är målet med att göra så att det tilltalar den stora massan.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

fy fan.. tyckte dom dummade ner 2an tillräckligt


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

"Det handlar om förändringar i spelmekaniken för att tilltala en större publik."

Är inte deras trogna fans redan en tillräckligt stor publik?
Verkar inte bara vara jag som får dåliga vibbar utav detta..

Ett tips till er som tycker att dagens spel är för svåra, köp ett Nintendo Wii så behöver inte utvecklarna göra bra spel sämre och för enkla tack vare er. Noobs, gtfo our good games!


signatur
Medlem

"Och i grund och botten öppna för en mycket större marknadsmöjlighet jämfört med Mass Effect 1 och Mass Effect 2"

Fördumning. Konsolifiering. Great!

Medlem

Jag tror att de kommer samarbeta med Maxis för att slå ihop Mass Effect med nästa Sims-spel. Det kommer helt gå ut på att bygga sitt eget lilla hus på valfri planet i Mass Effect-universumet. Man kommer kunna inreda det med lite futuristisk konst och möblemang och man kommer även kunna gifta sig och skaffa familj med utomjordingar. Actiondelen kommer att tas bort helt utöver de få RPG-element som fanns kvar.

Det känns som något Bioware skulle få för sig att göra numera!

Medlem

Men vänta nu lite, sa dom inte att ME3 skulle bli mer åt RPG hållet? Mer RPG djup? Djupare skillträd etc?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av robineng:

Göra det till en generisk shooter där alla valen från tidigare spel dummats ner ännu mer, kanske? Blir inget förhandsbokning av detta efter hur dom hanterade Dragon Age 2... När Bioware bestämmer sig för att börja göra kvalité RPGs igen så får dom tillbaka mig som kund.

Förstår inte riktigt allt gnäll på Bioware, det är ju EA som vill spamma ut spel av dålig/halvdan kvalité inte Bioware. I övrigt tycker jag att ME2 var en klar förbätring på all punkter i jämfört med ME1. Håller med övriga om att vi helt enkelt får vänta och se vad det blir för förändringar.

Medlem

Nu börjar jag bli orolig för Bioware :s

Medlem

Jag hoppas bara på att det inte blir några ändringar à la DA2.

Medlem

....Början till slutet för BioWare....

Dragon Age II var det första spelet från de som inte var en fullträff. Låter verkligen som om Mass Effect III blir det andra.

Det enda jag gillar med nyheten är att han är ÄRLIG. Jag uppskattar ärlighet. En karaktärsegenskap jag respekterar. Kan till och med respektera självaste Bobby Kotick(!) för han säger ju allting rakt ut. Sen hur FAAAN man kan säga att man vill ta ut det roliga i att göra spel....å därom tvistar de lärde....(och alla andra med för den delen....!)

12
Skriv svar