Ingen kurragömma i Space Marine

Robot
Ingen kurragömma i Space Marine

Relic berättar varför du inte tar skydd i Warhammer 40K: Space Marine och hur annorlunda hälsomätaren fungerar.

#brothers-in-arms-road-to-hill-30, #gears-of-war, #warhammer-40000-space-marine, #relic-entertainment


Medlem
Ingen kurragömma i Space Marine

And they shall know no fear!

-Space Marines


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Medlem

We are the emperors finest!
- Space Marines

Medlem

Låter som ett smart grepp. Det hade varit smått dumt att försöka få in någon slags realism i detta spelet, knappast det Warhammer-serien handlar om.


signatur

Och deras glädje var som svärd

AW8
Medlem

Bra! Helt rätt med health regen när man dödar fiender, mycket roligare än att fega bakom skydd.

BLOD TILL BLODGUDEN!!!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av HogisGuy:

And they shall know no fear!

-Space Marines

och här är fulla.
They shall be my finest warriors, these men who give of themselves to me. Like clay I shall mould them, and in the furnace of war forge them. They will be of iron will and steely muscle. In great armour shall I clad them and with the mightiest guns will they be armed. They will be untouched by plague or disease, no sickness will blight them. They will have tactics, strategies and machines so that no foe can best them in battle. They are my bulwark against the Terror. They are the Defenders of Humanity. They are my Space Marines and they shall know no fear.
+++ The Emperor of Mankind, on the Creation of the Space Marines +++


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

A small mind is a tidy mind.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Så, konstant frontal assult? Det låter ganska hjärndött, i så fall föredrar jag health packs som på den gamla goda tiden, då slipper man stå bakom murar å skit i onödan men måste ändå vara någorlunda taktisk. Men, folk klagar alltid på att dom inte vill slösa tid på hälsan, så jag väntar bara på att dom tar bort det helt så får folk vad dom vill ha.

Vad vet jag, det kanske funkar bra, men det låter skit dumt.

Medlem

Om vi bara ska slänga ut random 40k citat tar jag väl det här då:
KILL THE ALIEN, BURN THE HERETIC, PURGE THE UNCLEAN!


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

"I have seen you humans, trying to forge an empire in the name of a corpse"

Medlem

NONE SHALL FIND US WANTING!

Medlem

"Helmet! So, at last we meet for the first time for the last time." Nej vänta lite, det var ju ett citat från Spaceballs och inte Space Marines...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

FETT ME FETT!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av torylva:
Skrivet av HogisGuy:

And they shall know no fear!

-Space Marines

och här är fulla.
They shall be my finest warriors, these men who give of themselves to me. Like clay I shall mould them, and in the furnace of war forge them. They will be of iron will and steely muscle. In great armour shall I clad them and with the mightiest guns will they be armed. They will be untouched by plague or disease, no sickness will blight them. They will have tactics, strategies and machines so that no foe can best them in battle. They are my bulwark against the Terror. They are the Defenders of Humanity. They are my Space Marines and they shall know no fear.
+++ The Emperor of Mankind, on the Creation of the Space Marines +++

http://www.youtube.com/watch?v=XQwTyGeoprA <-- och en video med samma tema ;P


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

No offence till spelet. Men kan man i alla fall inte ta och ducka som de gör i DoW2?

Medlem

I Road to hill 30 kunde man väl ändå inte använda klisterskydd, det var väl i uppföljaren det implementerades?

Inaktiv

Gömmer sig bakom saker är väl precis vad Space Marines gör i Dawn of War-spelen, som Relic själva har gjort...


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av red_laces:

I Road to hill 30 kunde man väl ändå inte använda klisterskydd, det var väl i uppföljaren det implementerades?

Hehe Klisterskydd... Bra benämning! En ganska irriterande grej i dagens så kallade fps.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Tror det här blir ett dag 1 köp, inte blivit besviken på något spel av Relic hittils.

Inaktiv
Skrivet av anders190:

Gömmer sig bakom saker är väl precis vad Space Marines gör i Dawn of War-spelen, som Relic själva har gjort...

Beror på vilken rustning de har, de med tyngre sådan har sönder skydd istället för att gömma sig bakom dem. Terminators är också Space Marines. Men visst, de lättare enheterna får bonus från skydd.

Medlem

Vad härligt unikt! Nu blev jag faktiskt rätt så hypad Ser fram emot en recension!


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av red_laces:

I Road to hill 30 kunde man väl ändå inte använda klisterskydd, det var väl i uppföljaren det implementerades?

Hela spelet byggde på skydd och var garanterat en förlöpare till dagens skyddsfester.


signatur
Medlem

Bra nyheter! Har aldrig direkt gillat coversystem, jag tycker att man går från något orealistiskt till något orealistiskt ändå eftersom cover oftast är för 'kraftfullt' i de spel jag provat och då man lägger ihop det med irriterande vyändringar eller temporära fastlåsningar i styrningen så tycker jag det flyter bättre med manuell cover.

Då tycker jag snarare att de verkar ha lyckats mycket bättre med de system de HAr jobbat med, att gå mellan närstrid och pang-pang på håll. Såg ut att flyta riktigt fint och det ger ju en välkommen variation i ett spel som detta.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av red_laces:

I Road to hill 30 kunde man väl ändå inte använda klisterskydd, det var väl i uppföljaren det implementerades?

Hela spelet byggde på skydd och var garanterat en förlöpare till dagens skyddsfester.

Ja, det stämmer. Men man kunde inte klistra sig mot väggar i ettan likt dagens spel, det var först i tvåan man kunde göra det.

Medlem

Det här reflekterar väldigt bra brädspelet där stå bakom en vägg ger 4+ save och alla marines (utom scouts) har minst 4+. Dvs att stå bakom skydd är helt onödigt för en Space Marine.


signatur

/Landstream

Medlem

Relic drar Warhammers namn i skiten med sina dussinspel. Men snygga spel är det, det kan jag inte ta ifrån dem.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Emetic:

Relic drar Warhammers namn i skiten med sina dussinspel. Men snygga spel är det, det kan jag inte ta ifrån dem.

Tycker jag verkligen inte!

Dessutom verkar inte de annars ganska petiga Games Workshop heller göra det då de förnyat kontraktet med THQ.


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv

ser skoj ut! kör själv warhammer 40 k (med space wolves dock) och funderar på att köpa detta

1
Skriv svar