Tidernas bästa sidekick korad!

Medlem
Tidernas bästa sidekick korad!

Äääh!

Medlem

inb4 dr breen på bästa skurken

Medlem

Grim Fandango fortsätter att rada upp vinnande karaktärer!

Medlem

Lite oförstående hur Alyx kan vinna... :/

Medlem

YAY för Grim Fandango och Glottis.

Nu över till tidernas största skurk: Hector LeMans!


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Visst, alla dissar the luggage.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Förstår inte hur HK kom in mitt i allt, och förstår inte hur Otacon från MGS INTE kom med!

Oh well :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ständigt dessa HL-karaktärer. Man kanske borde ge det spelet en chans trots allt?

Medlem

This calls for a facepalm.

Medlem

See battle Boo? Run Boo run!

Att Alyx vann är ingen överraskning..

Medlem
Skrivet av smuts:

Förstår inte hur HK kom in mitt i allt, och förstår inte hur Otacon från MGS INTE kom med!

Oh well :>

Otavemdå? Precis.

Alyx var väl lite trist på första plats och hk är väl sådär men glottis och minsc+boo var ju värdiga

Medlem
Skrivet av Havocado:

Ständigt dessa HL-karaktärer. Man kanske borde ge det spelet en chans trots allt?

Tyckte HL2 kändes som ett enda långt stelt tech-demo.

Min favorit kom inte ens med uppe i toppen men Glottis är skön i alla fall


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Bästa revolutionären: Salvador Limones.


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Medlem

Alyx? Tråkigt. Är väldigt glad över att Minsc and Boo lyckades få en tredjeplats dock :)! "Every hamster has his day! *squeak* "

Medlem

Otippat att Alyx skulle vinna.
Lite besviken är jag över att min personliga favorit Murray inte kom upp till topp fem. Nåja, HK-47 är en minst lika diabolisk misantrop, så jag är nöjd!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Precis som förra gången röstar alla på sina favoritspel snarare än på vilka karaktärer som faktiskt är bra.

Medlem
Skrivet av Adex:

Precis som förra gången röstar alla på sina favoritspel snarare än på vilka karaktärer som faktiskt är bra.

Och precis som förra gången har vi personer som inte är nöjda med resultatet och därför hävdar att folk röstat efter fel kriterier. Jag tycker inte heller att Alyx var en värdig vinnare men jag köper att folk uppenbarligen inte håller med mig...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Go for the eyes Boo, gooo!!

Nu hoppas vi på att Jon Irenicus vinner "bästa spelskurken"!


signatur

Have a good time!

Medlem

Och Half-Life tar oförtjänt platsen igen...

Om jag hade sett den här omröstningen så hade jag röstat på Elvis från Perfect Dark, såååååååå underbar karaktär

Medlem
Skrivet av Brain:

Go for the eyes Boo, gooo!!
Nu hoppas vi på att Jon Irenicus vinner "bästa spelskurken"!

This. Jag hoppas på en lista utan något från HL-serien som är ett inferno av bleka karaktärer.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Adex:

Precis som förra gången röstar alla på sina favoritspel snarare än på vilka karaktärer som faktiskt är bra.

Och precis som förra gången har vi personer som inte är nöjda med resultatet och därför hävdar att folk röstat efter fel kriterier. Jag tycker inte heller att Alyx var en värdig vinnare men jag köper att folk uppenbarligen inte håller med mig...

Det säger väl säg självt att nåt är på tok när en person som aldrig ens öppnar munnen en gång vinner en tävling för bästa karaktär. Jag älskade HL2 men det finns ju definitivt djupare karaktärer i sämre spel.

Medlem

Grisen i Beyond good and evil är nog skönast av alla, men generellt så är sidekicks besvärliga, ofta innebär det dålig AI som man får skydda.

Inaktiv
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Havocado:

Ständigt dessa HL-karaktärer. Man kanske borde ge det spelet en chans trots allt?

Tyckte HL2 kändes som ett enda långt stelt tech-demo.

Min favorit kom inte ens med uppe i toppen men Glottis är skön i alla fall

Jag tror att HL universumet är bäst spelat när det väl kom ut, eftersom idag är de rätt "ok".
Jag kommer ihåg jag blev helt tagen när jag märkte att jag kunde ta upp en burk och slänga den på vakten och han reagerade.

Alyx är mitt val, då hon känns som en sidekick som inte är "oh please rescue me!" eller "need more sexual tension?".

Fast det är min personliga åsikt.

Inaktiv

Vad är hypen med Half-Life? Riktigt tarvligt spel.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Deekin 4 President!

Medlem

Alyx is hot! Helt rätt!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Det är ju bara logiskt att modernare spel har fler anhängare. Då det förmodligen är fler som spelat dem.

Medlem

Det är i alla fall en kul inblick i hur folk röstar då man ser speciellt förstaplatsen.

För er som inte spelat KoTOR, jag rekommenderar ett sök på youtube efter HK-47. Det finns ett antal videos med hans bästa repliker, och det är nästan sjukt hur välskriven han är. Jag har spelat igenom spelet ett antal gånger med honom och det känns som man ändå inte hört allt han har att säga.

Om vi får en villain-tråd så måste man ju hålla med om att... "I cannot be caged. I cannot be controlled. Understand this as you die, ever pathetic, ever fools!" .. är en av de bästa.

Medlem

Kan ju ha varit så att Alyx vann för att hon
a) Är en tjej
b) Är med i ett spel som yngre förmågor är "uppvuxna med"
c) A kommer först i alfabetet och var således längst upp på listan när man röstade
d) Det var en bra sidekick i spelet


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

12
Skriv svar