18 veckor 2 dagar

Medlem
18 veckor 2 dagar

Det var dagens dom. Barnmorskan mätte och mätte... skallben, lårben, bröstkorg. 196g. Ca 18cm från huvud till tå.

Dessutom kunde hon nästan garantera en liten TJEJ

WEEEHOOOOO , det känns helt underbart. Inte enbart på grund av könet, ganska lite därför faktiskt, utan för att allt såg bra ut. Inga konstiga avvikelser eller tydliga fel. En sprallig och frisk tjej helt enkelt. Hon hade värsta gympa-passet när vi kollade och sprattlade och slog med armar och ben. Det roligaste var nästan när hon vände upp mot kameran och gäspade stort! Haha... kändes helt sjukt att man kan få en så detaljerad bild av något som ligger inne i min frus mage.

Här kommer hon Meya.

Allt har blivit så mycket mer realistiskt och verkligt nu och istället för att gissa om det är något där inne i magen så vet vi. Vi har ju faktiskt varit och hälsat på henne idag, så känns det. Fått en inblick i hur hon har det just nu. Jag tror att både Linda och jag är väl medvetna om att vissa risker fortfarande finns, att sena komplikationer må vara ovanliga men existerar. På något vis vill man inte prata för mycket om henne, eller det, barnet. Risken eller känslan av att jinxa det här ligger och lurar i bakgrunden... precis som att om vi pratar om henne så skulle det öka risken för att det ska hända något tråkigt.
Jag hoppas och tror att allt kommer gå precis så bra som det kan göra, och att vi trots allt får oss en liten underbar familj så som vi hoppas och önskar.

Ni ska få vara med på vägen dit med bilder och text. Hoppas ni kan njuta av resan lite så som jag gör det!

/// Manuel

#blogg

Skägg.
10 Chambers
18 veckor 2 dagar

Kul, och grattis!


signatur
Medlem

Stort tack Carl! Vi är lättade och jätteglada Dessutom snart i halvtid tiden går snabbt.

Åh titta lilla pyttet. Tar efter sin far ser jag.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Haha... du menar den rakade skallen och kraftiga käklinjen

1
Skriv svar