bredbandsproblem

Medlem
bredbandsproblem

har precis skaffat 100MBs. När jag har startat om datorn så tar det upp till 10min innan internet funkar igen. Vad kan det bero på??

Medlem

Vilket os kör du? Win7? xp?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Medlem

Hmm... Testa att hitta nya drivare till nätverkskortet/moderkortet.

Mitt krånglade som f*n. slog av hela tiden.. Installera driver genius pro och kolla att alla drivare är uppdaterade.

Annars kan det vara fel på routern om du har en sådan.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Drivisar är en vettig gissning, kolla var det tar stopp också (kontrollpanelen / nätverks och delningscenter ; i menyn till vänster välj "visa inställningar för nätverkskort") anslutning till lokalt nätverk, begränsad eller ingen åtkomst eller vad händer? Testa i det senare fallet att diagnostisera anslutningen och kör på alternativet "förnya ip-inställningar", fungerar det omedelbums då är det något som spökar med ip-tilldelningen, rådet att uppdatera drivisarna bör självklart följas, hjälper ej det testa bocka ur internetprotokoll version 6 (ipv6) i egenskaper/konfigurera (vad det nu heter) för anslutning till lokalt nätverk.

... annars testa ansluta direkt i bredbandsuttaget om du inte redan är det och se om det beter sig likadant (utesluter ev. router), testa annan dator :> testa annan kabel också bah för att och ring din ISP om inget av ovan löser det.

Avstängd

Du kan göra det här. Kontakta din internetleverantör för hjälp. Du kan fråga dom du köpte datordelarna av för hjälp. Fråga industrin där sakerna tillverkades. Du kan kontakta myndigheter för hjälp. Som: Polisen, Datainspektionen och Tekniska nämnden i någon kommun. Fråga ansvariga för fabriken där delarna tillverkades. Varför skriver du den här tråden? Du kan ju göra det här jag skrev innan. Istället för att göra det här själv kan du ta kontakt med andra som kan mycket mer om det här och fixar det här åt dig. Jag undrar varför du skriver den här tråden. Det är väl inte det bästa sättet att fixa datorn, genom att skriva en tråd som den här. Varför gör du det? Är det fler människor som gör det? Om dom gör det, varför gör dom det?


signatur

Neuropsyk i Bollnäs AB

Inaktiv

Har du verkligen kollat upp med företaget att du har fått 100 mbit? Vi beställde 24 mbit från Telia och låg fortfarande kvar på våran 8mbit i en månad. Var tvungen att ringa och sedan 2 minuter så var det aktiverat.

Ring och hör med internetoperatören. Dom kan se vart problemet ligger. Dom kan även uppdatera drivruterna från deras datorer direkt in i din router så det går nog att lösa! lycka till!

Medlem
Skrivet av Fektit:

Du kan göra det här. Kontakta din internetleverantör för hjälp. Du kan fråga dom du köpte datordelarna av för hjälp. Fråga industrin där sakerna tillverkades. Du kan kontakta myndigheter för hjälp. Som: Polisen, Datainspektionen och Tekniska nämnden i någon kommun. Fråga ansvariga för fabriken där delarna tillverkades. Varför skriver du den här tråden? Du kan ju göra det här jag skrev innan. Istället för att göra det här själv kan du ta kontakt med andra som kan mycket mer om det här och fixar det här åt dig. Jag undrar varför du skriver den här tråden. Det är väl inte det bästa sättet att fixa datorn, genom att skriva en tråd som den här. Varför gör du det? Är det fler människor som gör det? Om dom gör det, varför gör dom det?

Ställ den frågan till dig själv istället, varför postar du dina kvasifilosofiska flumtrådar på ett spelforum?
Ring en filosof eller fysiker om du vill veta om "mörkrets hastighet" eller "framtiden"
istället för att spamma ner en tråd som har en helt legitim datorrelaterad fråga han söker hjälp med.

OnT: Låter som att datorn har problem med att få en IPadress tilldelad, din ISP borde kunna hjälpa dig med ditt problem, ring supporten, om inte tidigare svar i tråden gett resultat förstås.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

uppdaterade drivrutinen men hjälpte inte. Får ringa kundtjänst, tack för era svar.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Har du verkligen kollat upp med företaget att du har fått 100 mbit? Vi beställde 24 mbit från Telia och låg fortfarande kvar på våran 8mbit i en månad. Var tvungen att ringa och sedan 2 minuter så var det aktiverat.

Ring och hör med internetoperatören. Dom kan se vart problemet ligger. Dom kan även uppdatera drivruterna från deras datorer direkt in i din router så det går nog att lösa! lycka till!

Problemen är inte relaterade till hastighet. Routrar kan uppgraderas av ISP om de kommer från ISP och ISP har behagat modda firmware:t så de har management utifrån. De kan ej uppdatera några drivrutiner (i datorn) på det viset. Om det skulle vara ett problem relaterat till routern bör allt fungera kanon om man kopplar datorn direkt i bredbandsuttaget

Medlem

köpte en router så den håller uppkopplingen igång nu

1
Skriv svar